Minkälainen olit ennen JT aikaa?
Valvoja: Moderaattorit
-
robert.kardin
Minkälainen olit ennen JT aikaa?
Maailmaan uskonot ei kyllä kiinostaneet tippakaan, koska ne todella oksetti, jos ajatelin kaikkea sitä sotimista ja typeryytä, mitä Jeesuksen nimessä oli tehty.Koska en ollut Raamatua koskan nähnyt, niin ajatelin, että sekin on jotain kirkon hössytystä ja hölynpölyä.
Mutta mulla oli 7v.tapaus, että näin omin silmiin enkelkuoron laulavaan, keskellä järveä ja 16v. oli toinen, melko samanlainen tapaus.See pani minut kyllä etsimään vastauksia ja todutta.Jossain välissä otin yhteyytä henkimaailmaan heiluriin avulla ja 2 kk. päästä en enä heiluria tarvinuut, koska oikeaat vastaukset tuli ite mulle silmieen eteen. Kunnes rupesin tutkimaan, että kuka johta tätää maata? Vastausta ei tullut........ja kun see lopulta tuli, niin lopetin heti sen touhuun. On kyllä ihan selvä, että suhdetta henkimaailmaan ei noin vaan, voi yksipuolisesti ihminen lopetaa, koska siellä liiku mahtavat voimat...
Mut, ihan sattumalt luin jostain Raamatunpaikan Ilmestys 21:3 ja olin kovin innostunut. Hankin heti Raamatun ja rupesin tutkimaan innolla. Puoli vuotta, joka päivä minä luin ja tutkin.Sain selville, että Jeesus on Jehovan Poika ja että Valtakuntaa tule maan päälle... Ristinusko onkiin ihan väärässä!Tai olen ite hullu.Teinpäs koen. Otin neljä ihmistä, jotka ei kuulunut uskontoon ja vein heille Raamatut.Pyysin lukea ja joka viiko kävin kysymässä, että miteen ne ymmärsi lukemansa. Kukaan ei kyllä mistään ottanut irti, että Jeesus olis Jumala ja selvis muutakin. Mikä oli minulle suuri ilo ja pani minut saarnamaan Jumalan Valtakuntaa. Jehovan Todistajista ei tieenyt mitään.
Sellaista touhuua mulla ...
Mutta mulla oli 7v.tapaus, että näin omin silmiin enkelkuoron laulavaan, keskellä järveä ja 16v. oli toinen, melko samanlainen tapaus.See pani minut kyllä etsimään vastauksia ja todutta.Jossain välissä otin yhteyytä henkimaailmaan heiluriin avulla ja 2 kk. päästä en enä heiluria tarvinuut, koska oikeaat vastaukset tuli ite mulle silmieen eteen. Kunnes rupesin tutkimaan, että kuka johta tätää maata? Vastausta ei tullut........ja kun see lopulta tuli, niin lopetin heti sen touhuun. On kyllä ihan selvä, että suhdetta henkimaailmaan ei noin vaan, voi yksipuolisesti ihminen lopetaa, koska siellä liiku mahtavat voimat...
Mut, ihan sattumalt luin jostain Raamatunpaikan Ilmestys 21:3 ja olin kovin innostunut. Hankin heti Raamatun ja rupesin tutkimaan innolla. Puoli vuotta, joka päivä minä luin ja tutkin.Sain selville, että Jeesus on Jehovan Poika ja että Valtakuntaa tule maan päälle... Ristinusko onkiin ihan väärässä!Tai olen ite hullu.Teinpäs koen. Otin neljä ihmistä, jotka ei kuulunut uskontoon ja vein heille Raamatut.Pyysin lukea ja joka viiko kävin kysymässä, että miteen ne ymmärsi lukemansa. Kukaan ei kyllä mistään ottanut irti, että Jeesus olis Jumala ja selvis muutakin. Mikä oli minulle suuri ilo ja pani minut saarnamaan Jumalan Valtakuntaa. Jehovan Todistajista ei tieenyt mitään.
Sellaista touhuua mulla ...
-
toolman
-
rippeli
-
Kaarmis
Re: Minkälainen olit ennen JT aikaa?
Olin 7-vuotias, kun jouduin jt-piireihin, joten ei ole pahemmin muistikuvia edes joulunvietosta. Yhden valokuvan olen nähnyt ennen-sitä-aikaa, ja siinäkin pääasia on se, ettei mulla ollu silloin paljon tukkaa...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
robert.kardin
Olis kyllä ihan mukava kuulla niitäkin kokemuksia enemänn, jos joku on syntynyt uskovaisten perheseen.Itse kun olen etsinyt uskoa muualta ja perhe oli kovasti vastaan kaikkeen, mikä ei ollut raha.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Happearippeli kirjoitti:Siittiö
And Justice For All
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Jos on syntynyt JT-perheeseen, niin kai se myös lasketaan uskovaisten perheeseen syntymiseksirobert.kardin kirjoitti:Olis kyllä ihan mukava kuulla niitäkin kokemuksia enemänn, jos joku on syntynyt uskovaisten perheseen.Itse kun olen etsinyt uskoa muualta ja perhe oli kovasti vastaan kaikkeen, mikä ei ollut raha.
Mitä tarkoitat tuolla rahajutulla?
And Justice For All
-
robert.kardin
Kiitos Sinner! Rahajutusta sen verran, että lapsuskodissa oli aina kaikki ainelinen olemassa ja en koskaan ole tiedäänyt mikä on rahapula.Silti äiti sanoi, että uskonosta puhutaan tässä talossa, vasta silloin, kun tuvan nurkat on täynä raha.Meillä kun oli vaikea tehtä eroa pyhästä ja arjestaa, töitää tehtiin joka ikinen päivä.Uskonto ja juhliminen oli ajan haaskausta ja kaikkea piti mitata rahassa.
Olisiin ollut varmaan hyviin kiitolinen, jos olisiin saanut kasva JT perhessä. Koulussa minua kiusatiin silti, koska olin neukkuvastainen toisinajatelija.Sanoin että natsit ja ryssät on samanvertaiset murhajat (opetus oli offkoos kotoa...)Opetajat uhkaili minua ja haukkui jopa Raamatuntutkijaksi, mikä oli pahin asija ihmiselle(siiheen aikaan en tienyt niistä mitän),koska Jumalaan hallitus tulis taivasta ja tekis lopun ryssähalitsijoille!!!!
Olisiin ollut varmaan hyviin kiitolinen, jos olisiin saanut kasva JT perhessä. Koulussa minua kiusatiin silti, koska olin neukkuvastainen toisinajatelija.Sanoin että natsit ja ryssät on samanvertaiset murhajat (opetus oli offkoos kotoa...)Opetajat uhkaili minua ja haukkui jopa Raamatuntutkijaksi, mikä oli pahin asija ihmiselle(siiheen aikaan en tienyt niistä mitän),koska Jumalaan hallitus tulis taivasta ja tekis lopun ryssähalitsijoille!!!!
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Jotkut ihmiset mittaa kaiken rahassa, kokemusta on. Eikö ne ole juutalaisia 
And Justice For All
-
Ariadna
Oletko koskaan ajatetellut miten jehovantodistajat aivan samoin perustestein tuomitsevat toisin ajattelijat?robert.kardin kirjoitti:Sanoin että natsit ja ryssät on samanvertaiset
Aivan samoin omat lapseni elivät jt- lapsuuden ja siinä ei ole varaa ihannointiin, lapsillani on edelleen ongelmia sen suhteen, etteivät he koskaan saaneet elää normaalia lapsuutta tai teini-ikää.Koulussa minua kiusatiin silti, koska olin neukkuvastainen toisinajatelija.
-
robert.kardin
Juutalaisista kyllä tiedän paljon, koska yksi mun kaveri on juutalaistutkija-kirjalija.Julkisesti ei niistä asioista voi puhua, jos ei kiinosta vankilan ovet...
JTjärjestössä on juu ropotimaisia ihmisiä ja yritän pysyä erossa heistä, ne on tosiaan vaaraksi toisille ja itselleen, koska ajatelevat ihmiset ei ota heitä tosissaan ja eivät enempää ajatele koko asijaa,luopueen Ikuisen elämään rikkauksista. Totus on, että Jumalan Valtakunta ei ole minkään uskolliseen järjestöön pelinappula.
JTjärjestössä on juu ropotimaisia ihmisiä ja yritän pysyä erossa heistä, ne on tosiaan vaaraksi toisille ja itselleen, koska ajatelevat ihmiset ei ota heitä tosissaan ja eivät enempää ajatele koko asijaa,luopueen Ikuisen elämään rikkauksista. Totus on, että Jumalan Valtakunta ei ole minkään uskolliseen järjestöön pelinappula.