pelko
Valvoja: Moderaattorit
- Jaakko Ahvenainen
Re: pelko
Tämä pitää paikkansa. Voisitko unohtaa uskonnon edes hetkeksi. Tämä saattaisi auttaa.nina2011 kirjoitti:Niin just. Niin ne julkisesti väittää että valehdellaan. Mutta siinähän on aina kääntöpuoli koska uskonto on niillä joka asiassa.
- Jaakko Ahvenainen
Ymmärrän kyllä, mutta en katso tämän hyvin valitettavan tapauksen olleen veljesi syytä, vaan sen uskonnon (Jehovan todistajat), joka hänet tähän epätoivoiseen tekoon saattoi.nina2011 kirjoitti:No kun mun luopio veljeni teki itsarin. En ole päivääkään uskonut että se on totta. Olen aina ollut sitä mieltä että se murhattiin. Poliisit vois kunnolla tutkia...
On lupa uskoa, että meillä on Jumala, joka auttaa; Jumala, joka kuolemasta vapahtaa. Tämä ihmisistä riippumatta.
Se oleellinen, mikä jehovantodistajuudesta puuttuu on armo, jota myös ansaitsemattomaksi hyvyydeksi mainitaan. Jehovantodistajuudessa pätee: suoritus suorituksen päälle, oma ansaitseminen oman ansaitsemisen päälle. Tätä ei Raamattu opeta.
-
nina2011
Kukaan ei vissii vastaa siitä jos uskonto ajaa tohon.
Olisi mielenkiintoista jos joku tekisi joskus tutkimuksen kaikista JT: na itsemurhan tehneistä ja yrittäneistä.
Olin itse tehdä myös itsarin mutta kun ei se henki lähtenytkään...
Mutta silti mä en usko että mun veli on tehnyt itsarin. Koska ei siinä ehkä sitten kuitenkaan halua kuolla. Jos ihan rehellinen on..
Kaikki luulee että vaan kuvittelen ja olen järkyttynyt. Mitenkä on kun on kymmeniä vuosia varma asiasta ja vielä jaksan uskoa samoin.
Olisi mielenkiintoista jos joku tekisi joskus tutkimuksen kaikista JT: na itsemurhan tehneistä ja yrittäneistä.
Mutta silti mä en usko että mun veli on tehnyt itsarin. Koska ei siinä ehkä sitten kuitenkaan halua kuolla. Jos ihan rehellinen on..
Kaikki luulee että vaan kuvittelen ja olen järkyttynyt. Mitenkä on kun on kymmeniä vuosia varma asiasta ja vielä jaksan uskoa samoin.
Jokainen uloskäynti on sisäänkäynti johonkin muualle.
- Jaakko Ahvenainen
Todellakin. Tuollainen tutkimus olisi varsin hyödyllinen, mutta aineiston kerääminen saattaa olla kovin vaikeaa.nina2011 kirjoitti:Kukaan ei vissii vastaa siitä jos uskonto ajaa tohon.
Hyvin usein "itsari" on hätähuuto tai pako kestämättömästä todellisuudesta johonkin rauhaan. Onnittelen Sinua, ettei oma "itsarisi" onnistunut. Elämällä on tapa voittaa ja se on toisinaan varsin antoisaakin, joka tapauksessa hyvin mielenkiintoisaa. Et suinkaan ole ainoa, joka kärsii jehovantodistajuuden jälkitraumaattisista tilanteista. Tämän toteaminen ei Sinua auta, mutta on hyödyllistä tietää. Me selviämme ja Sinä selviät, usko pois.
-
RaM
Minun veljeni teki itsarin oltuaan 25 vuotta vanhin. Kaksi kaveriani teki myös nuorina itsarin. Toinen hyppäsi parvekkeelta ja toinen hirttäytyi makkarissaan. Tämä on lahkolaisuuden sairasta hedelmää, joka halutaan pitää piilossa.nina2011 kirjoitti:Kukaan ei vissii vastaa siitä jos uskonto ajaa tohon.
-
Ariadna
Omassa 70-hengen seurakunnassa oli yksi itsemurha ja ja neljä yritystä aivan lähipiirissä.nina2011 kirjoitti:Olisi mielenkiintoista jos joku tekisi joskus tutkimuksen kaikista JT: na itsemurhan tehneistä ja yrittäneistä.
Ruotsalaisillan onkin omilla Hjälpkällanin sivuillaan jo pitkä lista. Pitäisikö meidänkin koota sellainen?
-
nina2011
No ne yritykset ymmärrän mutta ihmetyttää muutama muu tapaus. Esim yksi jossa veli ei edes saanu itse erota seurakunnasta vaan se erotettiin. Niin mä nyt vaan epäilen näitä itsareita. Mitäs jos ne onkin joku sairas rituaali..Tämä siis vaan teoria.
Mun mielestä tätä aihetta ainakin voisi pitää esillä koska niin kun kaikki ne muutkin jotka tästä ja omaisten tuskasta tietää asia on niin vaikea että eipä siihen kukaan muu voi tukea antaa kun itse sen kokenut. Kiitti kaikille, tänään parempi päivä mutta pyöriihän noi silti tuolla takaraivossa.
Lista voi olla vähän hankala.. onko sulla ruotsin sivujen osoitetta? Englannin kieliset löysin jo yhestä linkistä.
Mun mielestä tätä aihetta ainakin voisi pitää esillä koska niin kun kaikki ne muutkin jotka tästä ja omaisten tuskasta tietää asia on niin vaikea että eipä siihen kukaan muu voi tukea antaa kun itse sen kokenut. Kiitti kaikille, tänään parempi päivä mutta pyöriihän noi silti tuolla takaraivossa.
Lista voi olla vähän hankala.. onko sulla ruotsin sivujen osoitetta? Englannin kieliset löysin jo yhestä linkistä.
Jokainen uloskäynti on sisäänkäynti johonkin muualle.
-
Massetar
http://hjalpkallan.se/
Tuo ei ole linkki suoraan siihen listaan, vaan sivustolle yleensä. Sieltä löytyy paljon muutakin hyödyllistä.
Tuo ei ole linkki suoraan siihen listaan, vaan sivustolle yleensä. Sieltä löytyy paljon muutakin hyödyllistä.
-
Ariadna
Täältä löytyy:
http://hjalpkallan.se/index.php?option= ... &Itemid=48
Självmord knutna till Jehovas...
http://hjalpkallan.se/index.php?option= ... &Itemid=48
Självmord knutna till Jehovas...
-
Vieras
"ei edes saanu itse erota seurakunnasta vaan se erotettiin" -Arvelisi ajatuksena olevan, että itse eronneen voisi ulkopuolinen päätellä todenneen lahkon huonoksi, kun taas erotetun voisi lahko väittää pahaksi, saatanan vallassa olevaksi, taikka saatanan valinneeksi vai miten ne termit menevät.
"epäilen näitä itsareita. Mitäs jos ne onkin joku sairas rituaali" -Lahko on pohjimmiltaan hyötyjärjestö, hyötyä vartiotorniseuralle. Murhista ei sinänsä hyötyä olisi, mutta hyödyn tavoittelussa toimitaan keskimääräperiaatteella, jolloin henkisellä väkivallalla ohjataan mahdollisuuksien mukaan, tuolloin jos enemmistö saadaan ohjattua niin hyötyä saadaan vaikka yksittäisiä itsemurhia tehtäisiinkin
"epäilen näitä itsareita. Mitäs jos ne onkin joku sairas rituaali" -Lahko on pohjimmiltaan hyötyjärjestö, hyötyä vartiotorniseuralle. Murhista ei sinänsä hyötyä olisi, mutta hyödyn tavoittelussa toimitaan keskimääräperiaatteella, jolloin henkisellä väkivallalla ohjataan mahdollisuuksien mukaan, tuolloin jos enemmistö saadaan ohjattua niin hyötyä saadaan vaikka yksittäisiä itsemurhia tehtäisiinkin