Pässiä narusta

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Pässiä narusta

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Näin jälkeenpäin ajatellen, minua vietiin vuosia kuin pässiä narusta.

Pässi kyllä huomasi ja ihmetteli asioita, mutta ei koskaan kysynyt.

Eräänä päivänä pässi puski taluttajansa kumoon ja kirmaisi omille teilleen. Ruoho todellakin oli aidan takana vihreämpää - se ei ollut näköharha.

JT:t puhuvat kyllä "lampaista", jotka kiltisti seuraavat järjestön tahtoa. Onko järjestö kuitenkin susi lampaiden vaatteissa?
Kivikko

Re: Pässiä narusta

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Itse olen vakaasti sitä mieltä, että eläimenä vuohi on ehdottomasti kiinnostavampi. Se pieni kokemus mitä minulla niistä löytyy, kertoo että niillä löytyy omat luonteet, oma jääräpäisyys ja ne ovat myös ihmiselle seurallisia. Lampaat ovat todellakin niihin verrattuna tyhmiä, laumasieluja jotka seuraavat johtajaa kyselemättä.
Kai lemmikkilampaista jokunen yksilökin löytyy, mutta suurempana laumana vuohissa persoonat korostuvat paremmin. Enemmän mun mieleeni.
Kivikko

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Ja kaikki tämä on verrattavissa siis noiden tyyppisiin ihmisiin.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Vieras kirjoitti:Näin jälkeenpäin ajatellen, minua vietiin vuosia kuin pässiä narusta.

Pässi kyllä huomasi ja ihmetteli asioita, mutta ei koskaan kysynyt.

Eräänä päivänä pässi puski taluttajansa kumoon ja kirmaisi omille teilleen. Ruoho todellakin oli aidan takana vihreämpää - se ei ollut näköharha.

JT:t puhuvat kyllä "lampaista", jotka kiltisti seuraavat järjestön tahtoa. Onko järjestö kuitenkin susi lampaiden vaatteissa?
Lampaat ovat nimenomaan lampaita. Tyhmiä eläimiä jotka seuraavat paimentaan vaikka minne. Erittäin osuva kuvaus jehovantodistajista.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
nina2011

Viesti Kirjoittaja nina2011 »

Oikein kunnon pässi päkäpää joka on jääräpäinen...
Jokainen uloskäynti on sisäänkäynti johonkin muualle.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Pässinä elämä on antoisampaa.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Pässinä voi kaikessa ylväydessään puskea päätään seinään, niin paljon ku haluaa, ja jos joku tonttu tulee häiritseen niin jää siihen väliin , omapa on syynsä - mitä työnsi nokkansa pässin asioihin. :o
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
ajoulupukisti

Viesti Kirjoittaja ajoulupukisti »

Kaarmis kirjoitti:Lampaat ovat nimenomaan lampaita. Tyhmiä eläimiä jotka seuraavat paimentaan vaikka minne. Erittäin osuva kuvaus jehovantodistajista.
Suuri osa Jehovan todistajista ei ole tyhmiä. He ovat ihania ihmisiä, joilla on lahjoja ja kykyjä, paljon paljon suurempia kuin lampailla. Kyse on mielenhallinnalla ihmisen rampauttamisesta henkisesti lampaan tasolle. Kriittinen ajattelukyky järjestöä kohtaan on poistettu ryhmäpaineen, auktoriteetin "todistamisella", sosiaalisella kiristämisellä ja jatkuvan toistamisen avulla. Assosisaatio kriittisen ajattelun ja saatanan välillä on syötetty fobioineen jäseniin ja ajatukset pysäyttävät tekniikat annettu käyttöön. Tavoite näyttää olevan täydellinen alistaminen hallintoelimen ohjaukseen.
"Ilmaus "uskollinen ja ymmärtäväinen orja" viittaa siis ryhmänä kaikkiin niihin tuon voidellun hengellisen kansan jäseniin, jotka kulloinkin ovat eläneet maan päällä vuodesta 33 lähtien aina nykyaikaan saakka" -w04 1/3 s. 8-12
Mag Mell

Viesti Kirjoittaja Mag Mell »

^Komps!
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
Vastaa Viestiin