Omalla nimellä kirjautuminen

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

nina2011

Omalla nimellä kirjautuminen

Viesti Kirjoittaja nina2011 »

Mulla on ollut tässä mielessä tulla kaapista ulos. Meinaan omalla nimellä kirjautumista. Mitä mieltä olette yleensä omalla nimellä kirjoittamisesta? Miksi ette halua? Mukavuus syyt on tulleet esille. Onko teillä mitään vakavampaa syytä?
Jokainen uloskäynti on sisäänkäynti johonkin muualle.
Vieras

Re: Omalla nimellä kirjautuminen

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei tässä ole kysymyksessä omalla nimellä uskaltamisesta, salaamisesta taikka pelkäämisestäkään.
Paljastunut on että lahko on onkinut henkilöllisyyksiä selville nimimerkin takaakin.
Eikö sitten olisi mahdollista sekin, että lahko pyrkisi esim. vaikuttamaan niihin henkilöihin piirissään, joiden kanssa nimimerkki/nimellään sitten esittäytyvä vielä haluaisi jonkinasteisesti seurustella.

Varmasti monikin pohtii yleensäkin netissä liikkumista, esim. että mitä ihmeen pelkoa siinä "paljastumisessa" sitten on, lopultahan kaikki ihmimisten asiat on samanlaisia, siitä ja siitä tykkää, tästä taas ei (safka, musa, henkokilöt...) eikä mistään rikossalaamisista ole kyse, miksi sellaisia yleensä kukaan vieras viitsisi selvittää.

Kuitenkin vasta oli uutinen, että facebookin kautta oli toisen henkilön nimissä kirjoiteltu yleisön luettavaksi.

Eri asia tuo sikäli, että siinä oli salasanahuolimattomuus mahdollistajana, mutta yleisemmälle tasolle nousten ja tarkastellen, niin ei varmastikaan henkilöyden salaamisesta haittaa ole. Luotetuille taikka koko ryhmälle erikseenkin sen voi kertoa noiden yksityisviestien kautta.
Vieras

Älkää missään nimessä poistako mahdollisuutta osallistua keskusteluihin anonyyminä. Mukana on vielä Jehovan todistajissa mukana olevia. Heidän henkilöllisyytensä paljastuminen olisi hyvin tuhoisaa heille itselleen ja heidän perheilleen. Pahimmassa tapauksessa perheet voivat hajota ja sukulais- ja ystävyyssuhteet katketa lopullisesti. Koska me haluamme heidänkin olevan mukana purkamassa sisäisiä paineitaan, ei estetä sitä. Kirjoittaminen ja ajatusten vaihtaminen on usein hyvin terapeuttista ja auttaa siten henkisessä kriisissä olevia mitä parhaimmalla tavalla. Eikö tämän sivuston tavoite ole juuri olla avuksi näille kriisissä oleville!
Alueveli
Eläkeläinen

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Vieras kirjoitti:Älkää missään nimessä poistako mahdollisuutta osallistua keskusteluihin anonyyminä. Mukana on vielä Jehovan todistajissa mukana olevia. Heidän henkilöllisyytensä paljastuminen olisi hyvin tuhoisaa heille itselleen ja heidän perheilleen. Pahimmassa tapauksessa perheet voivat hajota ja sukulais- ja ystävyyssuhteet katketa lopullisesti. Koska me haluamme heidänkin olevan mukana purkamassa sisäisiä paineitaan, ei estetä sitä. Kirjoittaminen ja ajatusten vaihtaminen on usein hyvin terapeuttista ja auttaa siten henkisessä kriisissä olevia mitä parhaimmalla tavalla. Eikö tämän sivuston tavoite ole juuri olla avuksi näille kriisissä oleville!
Anonyyminä kirjoittamista ei tulla poistamaan eikä tässä ketjussa käsittääkseni kukaan niin esittänytkään.

Pari otetta säännöistä:
Jokaisella käyttäjällä on oikeus pysyä anonyyminä. Toiset käyttäjät eivät saa antaa tietoja, jotka voivat vaarantaa käyttäjän anonyymisuojan. Koska Jehovan todistajat haluaisivat kieltää Internetissä keskustelun, keskustelu nimimerkkien takaa on välttämätöntä. Halutessasi voit toki kirjoittaa myös omalla nimelläsi.
Jos käytät omaa nimeäsi, Internetin hakukoneet voivat helposti yhdistää nimesi tähän keskustelufoorumiin.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
nina2011

Viesti Kirjoittaja nina2011 »

Tuo tieto oli tärkeä että hakukone yhdistää sitten nimen. Mulla on muuten sellainen tunne että mun henkilöllisyys nimimerkin takaa on selvitetty. Jos pari tiettyä henkilöä esim.. on lukenut kaikki kirjoittamani asiat on helppo tunnistaa. Tarkkaan asiaa mietittyäni olisi myös väärin tiettyjä henkilöitä kohtaan paljastaa oma nimi koska sitten joku nykyinen jt tai ex-ystävä tai sukulainen voisi loukkaantua pahan päiväisesti. En tiedä miksi sitä mietin. Ehkä heikko kohta siinä että edelleen ikävä ystäviä ja sukulaisia. Enkä halua heille mitään pahaa. Eikä tarkoitukseni ole paljastaa ex-ystävistäni mitään niin henkilökohtaista että siitä heille tulisi mitään ongelmia. Siksi olen yrittänyt yleistää asioita.
Harmittaa tämä oma heikkous. Sekä mieletön ikävä tiettyjä ihania ihmisiä. Vaikka uskontoa ei ole ikävä..Toivois vain että jos joku entisistä ystävistä ja miksei myös nykyisistä lukisi tämän ja olisi valmis ottamaan yhteyttä sen tekisi. En missään nimessä sulkisi heiltä sydäntäni..
Toivottavasti he tajuavat uskonnon olevan väärässä karttamis käytännössään. Niinpä niille jotka tunnistavat niin tulkaa käymään tai soittakaa. Ei siihen kuole eikä se ole väärin. 8)
Jokainen uloskäynti on sisäänkäynti johonkin muualle.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

nina2011 kirjoitti:Tuo tieto oli tärkeä että hakukone yhdistää sitten nimen. Mulla on muuten sellainen tunne että mun henkilöllisyys nimimerkin takaa on selvitetty. Jos pari tiettyä henkilöä esim.. on lukenut kaikki kirjoittamani asiat on helppo tunnistaa. Tarkkaan asiaa mietittyäni olisi myös väärin tiettyjä henkilöitä kohtaan paljastaa oma nimi koska sitten joku nykyinen jt tai ex-ystävä tai sukulainen voisi loukkaantua pahan päiväisesti. En tiedä miksi sitä mietin. Ehkä heikko kohta siinä että edelleen ikävä ystäviä ja sukulaisia. Enkä halua heille mitään pahaa. Eikä tarkoitukseni ole paljastaa ex-ystävistäni mitään niin henkilökohtaista että siitä heille tulisi mitään ongelmia. Siksi olen yrittänyt yleistää asioita.
Harmittaa tämä oma heikkous. Sekä mieletön ikävä tiettyjä ihania ihmisiä. Vaikka uskontoa ei ole ikävä..Toivois vain että jos joku entisistä ystävistä ja miksei myös nykyisistä lukisi tämän ja olisi valmis ottamaan yhteyttä sen tekisi. En missään nimessä sulkisi heiltä sydäntäni..
Toivottavasti he tajuavat uskonnon olevan väärässä karttamis käytännössään. Niinpä niille jotka tunnistavat niin tulkaa käymään tai soittakaa. Ei siihen kuole eikä se ole väärin. 8)
Omalla nimellä kirjoittaminen voidaan tulkita henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi vielä mukana olevia sukulaisia kohtaan. Siksi minä käytän nimimerkkiä.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Mag Mell

Viesti Kirjoittaja Mag Mell »

nina2011 kirjoitti: Sekä mieletön ikävä tiettyjä ihania ihmisiä. Vaikka uskontoa ei ole ikävä..Toivois vain että jos joku entisistä ystävistä ja miksei myös nykyisistä lukisi tämän ja olisi valmis ottamaan yhteyttä sen tekisi.

Mä ymmärrän tämän aspektin oikein hyvin.
Itse en tule todennäköisesti koskaan kirjoittamaan tänne omalla nimelläni, mutta toisaalta sitä silti toivoisi että olisi jokin konsti viestittää niille järjestössä vielä (ainakin nimellisesti) mukana oleville oikeasti kivoille ja järkeville ihmisille, että näistä asioista todellakin voi puhua avoimesti ja kiihkottomasti.
Ei ole (onneksi) ihan yksi tai kaksi kertaa, kun todistajavuosien muka-ystävyyttä on seurannut molemminpuolinen vilpitön vapautunut ilo siitä, että "ihanaa kun sulle voi oikeasti jutella näistä asioista etkä sittenkään ole todistajamaisen ahdasmielinen!" Tosin se vaatii rohkeutta ja jopa uhkarohkeutta joko toiselta tai molemmilta osapuolilta, sekä kyvyn nähdä se ihminen kaikkien niiden todistajamaneerien takana, ennenkuin uskaltaa vetää syvään henkeä ja aloittaa, että "kuules, yksi juttu mistä olen jo kauan halunnut sun kanssa jutella..."
Näissä tarinoissa siis VOI käydä hyvinkin, jonka takia sitä tietysti toivoisi että samanlainen avoimuus olisi myös niiden järjestössä vielä olevien saavutettavissa. Se on vaan loppuviimeksi aika hankalaa lähteä mainostamaan, että "se ja se täällä hei, kaikki todistajavuosien kaverit ottakaa yhteyttä!"
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
Mag Mell

Viesti Kirjoittaja Mag Mell »

Jatkan vielä sen verran, että olisikohan tänne foorumille millään muotoa järkevästi mutta anonymiteetti huomioon ottaen toteutettavissa jonkinlaista treffipalstaa? Enkä nyt tarkoita mitään senssipalstaa, vaan nimenomaisesti näille seurakunnassa vielä oleville mutta lähtöä joko tietoisesti tai tiedostamatta suunnitteleville sekä mahdollisesti ko. seurakunnalta tai alueelta jo aiemmin lähteneille jonkinlaista keinoa löytää toisensa? Jos vaikka jokainen rekisteröitynyt (ja tähän yhteydenottomahdollisuuteen suopeasti suhtautuva) "vanha" jäsen voisi tällä omalla palstallaan halutessaan mainita joko seurakunnan tai paikkakunnan, joilla ovat joskus elämässään vaikuttaneet, niin tämän tiedon pohjalta olisi uusien helpompi rohkaistua laittamaan yksityisviestiä? Näkisin, että tästä olisi hyötyä niin vertaistuen saamiseksi lähtötilanteessa (tuttuun henkilöön lienee pienempi kynnys ottaa yhteyttä kuin tuntemattomaan), kuin myös kadoksissa olleiden ihmisten löytymiseen ilman varsinaista vertaistuen aspektia.
Ainakin itse olin tänne Veljesseuraan löytäessäni (ja toki olen yhä) innokas bongailemaan 'omista' seurakunnista vuosien saatossa lähteneitä tuttuja tai jopa rakkaita ihmisiä, joiden kanssa yhteydenpito katkesi silloin joskus vuosia sitten aivan liian äkisti, ja joiden kanssa olisi ihanaa päästä jälleen kuulumisiin. Veljesseuran kautta olen onneksi jo useamman tällaisen ihmisen bongannut, mutta kovin helppoa tai nopeaa se ei kieltämättä ole ollut. Kuulumisten vaihtaminen ja jälleennäkemiset tällaisten vuosia kadoksissa olleiden rakkaiden ihmisten kanssa ovat olleet poikkeuksetta iloisia, ehkä hieman katkeransuloisia mutta silti ehdottoman positiivisia tapahtumia. Mielellään sitä soisi saman muillekin, jos vaan löytyisi jotain keinoa helpottaa ihmisten löytämistä ja löytymistä?
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Mag Mell kirjoitti:Jatkan vielä sen verran, että olisikohan tänne foorumille millään muotoa järkevästi mutta anonymiteetti huomioon ottaen toteutettavissa jonkinlaista treffipalstaa? Enkä nyt tarkoita mitään senssipalstaa, vaan nimenomaisesti näille seurakunnassa vielä oleville mutta lähtöä joko tietoisesti tai tiedostamatta suunnitteleville sekä mahdollisesti ko. seurakunnalta tai alueelta jo aiemmin lähteneille jonkinlaista keinoa löytää toisensa? Jos vaikka jokainen rekisteröitynyt (ja tähän yhteydenottomahdollisuuteen suopeasti suhtautuva) "vanha" jäsen voisi tällä omalla palstallaan halutessaan mainita joko seurakunnan tai paikkakunnan, joilla ovat joskus elämässään vaikuttaneet, niin tämän tiedon pohjalta olisi uusien helpompi rohkaistua laittamaan yksityisviestiä? Näkisin, että tästä olisi hyötyä niin vertaistuen saamiseksi lähtötilanteessa (tuttuun henkilöön lienee pienempi kynnys ottaa yhteyttä kuin tuntemattomaan), kuin myös kadoksissa olleiden ihmisten löytymiseen ilman varsinaista vertaistuen aspektia.
Ainakin itse olin tänne Veljesseuraan löytäessäni (ja toki olen yhä) innokas bongailemaan 'omista' seurakunnista vuosien saatossa lähteneitä tuttuja tai jopa rakkaita ihmisiä, joiden kanssa yhteydenpito katkesi silloin joskus vuosia sitten aivan liian äkisti, ja joiden kanssa olisi ihanaa päästä jälleen kuulumisiin. Veljesseuran kautta olen onneksi jo useamman tällaisen ihmisen bongannut, mutta kovin helppoa tai nopeaa se ei kieltämättä ole ollut. Kuulumisten vaihtaminen ja jälleennäkemiset tällaisten vuosia kadoksissa olleiden rakkaiden ihmisten kanssa ovat olleet poikkeuksetta iloisia, ehkä hieman katkeransuloisia mutta silti ehdottoman positiivisia tapahtumia. Mielellään sitä soisi saman muillekin, jos vaan löytyisi jotain keinoa helpottaa ihmisten löytämistä ja löytymistä?
Hyvä suunnitelma! Aloitetaanpa: Kerava itäisellä ja läntisellä vaikuttanut, erotettu vuonna 1998. Kaikki mahdolliset tutut, yksäriä tänne ni katsotaan muistammeko toisemme! :D
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Ch.K

Viesti Kirjoittaja Ch.K »

<------------------- Tosta löytyy jopa koordinaatit, jos kahville haluaa tulla :D
Tosiystävät ovat ikuisia.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Kaarmis kirjoitti:Omalla nimellä kirjoittaminen voidaan tulkita henkilökohtaiseksi hyökkäykseksi vielä mukana olevia sukulaisia kohtaan. Siksi minä käytän nimimerkkiä.
Ja siksi minä kirjoitan omalla nimelläni.
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Mag Mell kirjoitti:olisikohan tänne foorumille millään muotoa järkevästi mutta anonymiteetti huomioon ottaen toteutettavissa jonkinlaista treffipalstaa? Enkä nyt tarkoita mitään senssipalstaa, vaan nimenomaisesti näille seurakunnassa vielä oleville mutta lähtöä joko tietoisesti tai tiedostamatta suunnitteleville sekä mahdollisesti ko. seurakunnalta tai alueelta jo aiemmin lähteneille jonkinlaista keinoa löytää toisensa?
Tulehan tapaamisiin! Listaan niitä tämän sivun oikeassa laidassa: http://kartetut.org/
Ja monet löytyvät myös Veljesseuran eri osioiden yläosasta.
Religionsfri.
sirpa-leena

Viesti Kirjoittaja sirpa-leena »

Eipä vara venettä kaada ja mun kohdalla pälkähti päähän mukava nimimerkkikin. Tosin olen satavarma, että vaikka ei saa ees päivää sanoa, niin eiköhän mukana olevat tasan tiedä mitä eronneet/erotetut tekee. Se on aika ristiriitaista, koska sitä päivääkään ei saa sanoa, niin loogosesti voisi ajatella, että erotetun elämää ei seurattaisi tai erotetuista puhuttaisi. Edes sitä pahaa...sen puoleen vois vaikka omalla nimellään kirjoitella?
Vieras

sirpa-leena kirjoitti:Eipä vara venettä kaada ja mun kohdalla pälkähti päähän mukava nimimerkkikin. Tosin olen satavarma, että vaikka ei saa ees päivää sanoa, niin eiköhän mukana olevat tasan tiedä mitä eronneet/erotetut tekee. Se on aika ristiriitaista, koska sitä päivääkään ei saa sanoa, niin loogosesti voisi ajatella, että erotetun elämää ei seurattaisi tai erotetuista puhuttaisi. Edes sitä pahaa...sen puoleen vois vaikka omalla nimellään kirjoitella?
Aika harvoin erotetuista ja tekemisistä puhutaan.
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

sirpa-leena kirjoitti:Tosin olen satavarma, että vaikka ei saa ees päivää sanoa, niin eiköhän mukana olevat tasan tiedä mitä eronneet/erotetut tekee.
Luulevat toki tietävänsä, se on totta. Minustakin on kaikenlaista juttua kuulemma liikkunut, vaikka varsinkin aiemmin varsin aktiivisesti täälläkin kertoilin kuulumisiani ja tekemisiäni, vieläpä kuvalla ja nimellä. Ihan vaan esimerkkinä tästä "tietämisestä", olen kuullut totena kerrottavan, että minäkin asuin välillä Helsingissä, jossa minulla oli jopa vaimo ja lapsia. Toisen tiedon mukaan olin homoseksuaali ja kolmannen olin sairastunut vakavasti.

Mutta jooh, JT-yhteisö on oiva alusta kaikenlaisten juorujen levittämiselle ja mikäpä sen mehevämpi juorun aihe kuin yhteisöstä eronnut/erotettu.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Vastaa Viestiin