Tuhot

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Vieras

Tuhot

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tiede -lehdessä, viimeisessä, ilmestynyt ennen tsunamia, on noista "epäluonnollisista" kuolemansyistä.

Jokin malli on antanut tulokseksi, että jos kaikki sähkö tuotettaisiin atomimiiluilla, niitä olisi 10.000 miilua ja muistellen, pariin sataan vuoteen sattuisi 1 "tshernobyl" -onnettomuus, eli 30.000 uhria.

Sitten verrattuna fossiilivoimakäyttöön, kivihiili, öljy, niin ilmastomallintajat saavat esiin varman lopullisen katastrofin.

Yllättävä oli pölyn osuus, Suomessa 1.800 kuolemaa / vuosi. Kuolema kai tässä sillä lailla suhteellinen, että tuossa ehkä paljonkin vanhoja ihmisiä, jotka ovat herkkiä kuolemaan ja joka tapauksessa kuolisivat pian (olihan jossain kirjoitus kaatumisista kuolemansyynä, se on kaikkiaan pieni %, mutta vanhoilla se nouseekin kuolinsyiden kärkipäähän). Huono kai se on pölykuolemaakaan välttää, kun ne vartiotornitkin pitää jakaa vaikka kuinka tie pölyäisi.

Vakuutusmatematiikka taisi olla lähtökohtana, todennäköisyyslaskenta ja kustannukset.
Aamu

Re: Tuhot

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Lieneekö Japanin katastrofilla suurempaakin uutisarvoa jt-piireissä? Itse olen satunnaisessa enemmän tai vähemmän Raamattua sivuavassa kirjeenvaihdossa erään jt:n kanssa, jolta sain tekstiviestin heti kun Japanin järistyksestä oli uutisoitu. Viestissä ei ollut mitään tervehdyksiä tms. vaan siihen oli ainoastaan lainattu Mark.13:8, jonka mukaan "tulee olemaan MAANJÄRISTYKSIÄ paikassa toisensa jälkeen" (capsit alkuperäisessä viestissä). Olin vähän loukkaantunut. :| Pitäisikö minun päätellä, että maaimanloppu on tulossa? Onkohan kyseessä random hermoheikko yksilö, vai mahdetaanko salilla kohista tästä enemmänkin...

Edit: Joo kun taas malttaisi lukea viereisenkin ketjun ennekuin postaa... Mutta tässäpä kokemus rivitodistajan reaktiosta. Modet siirrelkööt, jos siltä tuntuu.
"On olemassa eräs kirous. Siinä toivotetaan:
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Aamu kirjoitti: Pitäisikö minun päätellä, että maaimanloppu on tulossa?
Pitäisi ajatella, että loppu on tulossa PIAN.
Onkohan kyseessä random hermoheikko yksilö, vai mahdetaanko salilla kohista tästä enemmänkin...
Salilla kohisee aina tällaisissa tilanteissa. Vuoden 1991 Aavikkomyrkyn alettua jt-mutsi joutui sairaalaan ja diagnoosista ja mutsin tuntien minä esitin syyksi USA:n hyökkäystä Irakiin, eikä mutsi millään tavalla kiistänyt kyseistä ajatusta.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Markku Meilo kirjoitti:
Vuoden 1991 Aavikkomyrkyn alettua jt-mutsi joutui sairaalaan ja diagnoosista ja mutsin tuntien minä esitin syyksi USA:n hyökkäystä Irakiin, eikä mutsi millään tavalla kiistänyt kyseistä ajatusta.
Miksikähän Jehovan todistajat monasti hermostuvat kriiseistä pahemmin kuin maailmalliset, jopa ahdistuvat niin että menevät ihan heikoiksi. Pelkäävätköhän he että Jehova tappaa heidätkin?
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Miksikähän Jehovan todistajat monasti hermostuvat kriiseistä pahemmin kuin maailmalliset, jopa ahdistuvat niin että menevät ihan heikoiksi. Pelkäävätköhän he että Jehova tappaa heidätkin?
Ihmisen pyskologiasta mitään tietämättömänä ajattelen, että josko siinä purkautuu vuosia patoutunut odotus sekä kerta kerran jälkeen koetut tyhjät lupaukset, joita on saateselityksin siitty tulevaisuuteen.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vastaa Viestiin