Pois ajelehtiminen?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Pois ajelehtiminen?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Miten se alkaa?
Alkaako kokouksiin lähtö tuntua "kenkulta", vaikka ennen oli kiva lähteä-ja tavata ystäviä ja jutella heidän kanssaan?
Tuntuuko Vartsikat jo "loppuunkalutuilta" aiheiltaan--onhan niissä selvästi samat teemat jotka toistuu,
- uusilla kuvilla ehkä, mutta lauseetkin on niiiin samoja, että huomaa jo mielessään osaavansa ne"ulkoa" :D

Kun on pari kokousta jättänyt väliin, huomaa ettei se maata kaadakaan...?
Eikä sitten ihan kenttäilykään kiinnosta, se "pakollinen" tunti tulee raapaistua kasaan jonain aurinkoisena viikonloppuna ehkä..
mutta kun on niin valtavasti kaikkea muuta tekemistä;
miten kukaan oikeesti VOI muka tutkia raamattua joka päivä,
ihan jopa puoli tuntia ?
Huhu-huh----
RaM

Re: Pois ajelehtiminen?

Viesti Kirjoittaja RaM »

Pois ajelehtiminen alkaa siitä, kun hiljalleen herää ruususen unestaan ja tajuaa eläneensä illuusiomaailmassa. Maailmassa jossa Vartiotorniseura niminen huijarilahko manipuloi ihmisten mieliä sekavilla valheellisilla opeillaan ja väittää valkoista mustaksi.
Pois ajelehtiminen alkaa siitä, kun tajuaa aivojen olevan henkilökohtaista käyttöä varten ja tiedostaa, että niitä käyttämällä elämä näyttääkin aivan toisenlaiselta.
Pois ajelehtiminen alkaa siitä, kun uskaltaa ensimmäisen kerran kysyä MIKSI.

1.Korinttolaiskirje:
13:11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
Vieras

Vieras kirjoitti:miten kukaan oikeesti VOI muka tutkia raamattua joka päivä,
ihan jopa puoli tuntia ?
Harva jehovantodistaja tutkii Raamattua 1/2 h päivässä, sillä heillä on UMK.
Vieras

Harva jehovantodistaja tutkii Raamattua 1/2 h päivässä, sillä heillä on UMK.
Niin no. Samaa kakkaa eri paketissa.
Vieras

Vai eri kakkaa eri paketeissa?
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Vieras kirjoitti:Vai eri kakkaa eri paketeissa?
Eri kakkaa melkein samassa paketissa. Tosin jt-raamatussakin amalekilaiset tuhottiin sukupuuttoon kolme eri kertaa, outoa etteivät ole siihen keksineet mitään käännöskukkasta joka asian selittäisi parhain päin...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vieras

Eri kakkaa melkein samassa paketissa. Tosin jt-raamatussakin amalekilaiset tuhottiin sukupuuttoon kolme eri kertaa, outoa etteivät ole siihen keksineet mitään käännöskukkasta joka asian selittäisi parhain päin...
Tarkotus oli että satuja kuin satuja.
Kivikko

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Mä en ole eläissäni tutkinut Raamattua mitenkään päivittäin, ainakaan kuukauden rupeamaa kauemmin (joskus lapsena konventtihuuman jälkeen).

En tutkinut edes silloin mitään tiettyä kirjaa kun menin kasteelle. En ole rukoillut itsekseni sen jälkeen kun täytin 8 vuotta. Kuitenkin yritin kasvaa JT:ksi, mihin minua yritettiinkin kasvattaa.

Aloitin hiipumiseni niin, että aloin kokouksissä aivottomana istumisen sijaan oikeasti lukea Raamattua ja tutkimaan eri aiheita kesken ohjelmien. Jätin siis ohjelmat sikseen ja käytin ajan omaan tutkimiseen. Se yhdessä sen luotaantyöntävän toiston ja jankuttamisen kanssa avasi minun silmäni.

Hiipumiseni jatkui niin että jätin kenttäilyn väliin, sekä osan kokouksista "töiden" varjolla. Pikkuhiljaa kokouskerrat harvenivat, ja siinä samalla järjestökin harvensi kokouksiaan, eli oikeastaan se teki hyvän palveluksen tässä monelle.

Nyt olen täysin toimeton, ja elämä sujuu. Olen löytänyt ulkopuolelta yllättäviä ystäviä, ja olen saanut kaikki elämän peruselementit jollain tapaa järjestykseen. Tähän en olisi koskaan onnistunut aktiivisena JT:na.
Seuraavana tavoitteena minulla on jättää eropaperit ja kertoa kaikille niille, jotka eivät tilanteestani vielä tiedä. Näin hiipuminen on mennyt minun kohdallani.
Kivikko

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

Ainiin ja se toinen asia, täällä on nyt useampaan kertaan viitattu amalekilaisten 3x sukupuuttoon hävittämiseen, enkä jaksaisi nyt etsiä kaikkea itsekseni, joten osaisiko joku laittaa asiasta hieman enemmän tietoa, mistä nämä raamatunkohdat tai järjestön kirjallisuuden viittaukset tms. löytyvät?
Vieras

Kivikko kirjoitti:Mä en ole eläissäni tutkinut Raamattua mitenkään päivittäin, ainakaan kuukauden rupeamaa kauemmin (joskus lapsena konventtihuuman jälkeen).

En tutkinut edes silloin mitään tiettyä kirjaa kun menin kasteelle. En ole rukoillut itsekseni sen jälkeen kun täytin 8 vuotta. Kuitenkin yritin kasvaa JT:ksi, mihin minua yritettiinkin kasvattaa.

Aloitin hiipumiseni niin, että aloin kokouksissä aivottomana istumisen sijaan oikeasti lukea Raamattua ja tutkimaan eri aiheita kesken ohjelmien. Jätin siis ohjelmat sikseen ja käytin ajan omaan tutkimiseen. Se yhdessä sen luotaantyöntävän toiston ja jankuttamisen kanssa avasi minun silmäni.

Hiipumiseni jatkui niin että jätin kenttäilyn väliin, sekä osan kokouksista "töiden" varjolla. Pikkuhiljaa kokouskerrat harvenivat, ja siinä samalla järjestökin harvensi kokouksiaan, eli oikeastaan se teki hyvän palveluksen tässä monelle.

Nyt olen täysin toimeton, ja elämä sujuu. Olen löytänyt ulkopuolelta yllättäviä ystäviä, ja olen saanut kaikki elämän peruselementit jollain tapaa järjestykseen. Tähän en olisi koskaan onnistunut aktiivisena JT:na.
Seuraavana tavoitteena minulla on jättää eropaperit ja kertoa kaikille niille, jotka eivät tilanteestani vielä tiedä. Näin hiipuminen on mennyt minun kohdallani.
Et tutkinut mitään tiettyä kirjaa ennen kastetta? Kuulostaapa tosi oudolta..
Mihin kysymyksiin jouduit vastaamaan ennen kastetta?
Tutkittiinko kanssasi raamatun ns. "perusasiat" laisinkaan ?
Vieras

--En tutkinut edes silloin mitään tiettyä kirjaa kun menin kasteelle. En ole rukoillut itsekseni sen jälkeen kun täytin 8 vuotta---
Ei kasteelle pitäisi päästä --eikä mennä noin,olen suorastaan kauhistunut....
Kyllä lapsen vanhempien pitäisi olla vastuussa siitä että tämä tajuaa Raamatun perusasiat ennen kasteelle menoa...
Kaste 30v iässä olisi kyllä ihan fiksua, Jeesuksen esimerkin mukaan..
Henkisesti aikuinen...
Vähenisi nuo valituksetkin siitä, että kasteelle mennyt ei tajunnut mitä teki--
vaikka toiset vailttaa kuitenkin..
Jos on ollut motiivina mikä muu tahansa kuin RAKKAUS JUMALAAN, on
viisainta olla MENEMÄTTÄ kasteelle laisinkaan.

Ihan törkeää pelleilyä koko show, jos sisimmässän ei usko.
ITSEPETOS sattuu sitten OMAAN nilkkaan.
Epärehellisyys kostautuu aina.
Älä mene kasteelle jos olet vähääkään epävarma, ja muista ettei sinua karteta, ellet olekaan kastettu.
eronnutta kartetaan...
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Kivikko kirjoitti:...enkä jaksaisi nyt etsiä kaikkea itsekseni...
Niinpä, tässä apua jaksamiseen. Ensin amalekilaiset tuhotaan täydellisesti 1. Sam. 15:3-8, sitten amalekilaiset tuhotaan täydellisesti toistamiseen 1. Sam. 27:8-9 kahdesti tuhottu kansa suorittaa tuhoisan ryöstöretken 1. Sam. 30:1, jonka seurauksena heidät hävitetään kolmannen kerran 1. Sam. 30:17-18.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Vieras kirjoitti:...ja muista ettei sinua karteta, ellet olekaan kastettu...
Sallinet minun olla hieman erimieltä. Minua tavataan karttaa sen johdosta, ettäs tänne kirjoittelen, vaikka en kuulu mihinkään uskontokuntaan, en ole pakana, en ateisti, enkä agnostikko, en myöskään uskonnoton. Uskontoni lienee Jahvenaisisti. Tähän uskontoon kuuluu vain yksi henkilö ja hänestä käytetään nimeä Jahvenainen.
Vieras

Vanhempien paimennuskäynnit ja muu suhtautuminen, minkä nimisiä ovella kolisteluja niitä onkaan, niillä on sisältönä kepillä jään kokeileminen, onko ihmisparka sellaisessa kunnossa että häntä voisi manipuloida lahkoon jäseneksi joko kaunomaalailulla lahkoon pesiytyneestä rakkaudesta tai sitten, että on juuri kuultu että yllättävänkin pian on odotettavissa järjestelmällisten asioiden lopettaminen, paitsi niille jotka ottavat vartiotornilevityksen urakoinnin kontolleen. Ahvenainenkin on siten havaittu sitkeän aggressiiviseksi vastaanhangoittelijaksi.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
Vieras kirjoitti:...ja muista ettei sinua karteta, ellet olekaan kastettu...
Sallinet minun olla hieman erimieltä. Minua tavataan karttaa sen johdosta, ettäs tänne kirjoittelen, vaikka en kuulu mihinkään uskontokuntaan, en ole pakana, en ateisti, enkä agnostikko, en myöskään uskonnoton. Uskontoni lienee Jahvenaisisti. Tähän uskontoon kuuluu vain yksi henkilö ja hänestä käytetään nimeä Jahvenainen.
Olet löytänyt paikkasi tässä uskontojen sekametelisopassa. :D
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vastaa Viestiin