Eduskuntavaalit 2011

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Mitä puoluetta sinä äänestät eduskuntavaaleissa huhtikuussa 2011?

SDP
3
9%
Kokoomus
5
15%
Keskusta
1
3%
Perussuomalaiset
7
21%
Vihreät
9
27%
RKP
0
Ei ääniä
Vasemmistoliitto
0
Ei ääniä
Kristillisdemokraatit
0
Ei ääniä
SKP
2
6%
Piraattipuolue
1
3%
Joku muu puolue
0
Ei ääniä
En äänestä
5
15%

Ääniä yhteensä: 33

sinner74
Ylläpitäjä

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Kaikkien puoluejohtajien ja poliitikoiden pitäisi ottaa oppia Soinista, hän puhuu selkeästi ja suoraan. Suoraan sanottu pöljä ajatus saa enemmän kannatusta, kuin vaikeaselkoisesti kerrottu hyvä ajatus. Jos katsoitte viime viikolla YLE:n eduskuntapuolueitten vaaliväittelyn, tiedätte mitä tarkoitan. Suoraa vastausta suoraan kysymykseen ei oikeastaan saatu muilta kuin Soinilta (ja jossain kohti Arhinmäeltä).

Persujen politiikka on mielestäni epärealistista ja osin vastenmielistäkin (abortit, mikä on oikeaa taidetta, vähemmistöt jne.), joten minä äänestän jotain muuta puoluetta. Sinällään olisi hyvä että Persujen gallupkannatus realisoituisi vaaleissa edes jollain tavalla --> heidän pitäisi alkaa kantamaan myös vastuuta.

Eihän sillä yhdellä äänellä maailmaa muuteta, mutta piru vieköön että politiikka vaaleineen on mielenkiintoista (ja hupaisaakin) viihdettä!
And Justice For All
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

sinner74 kirjoitti:Kaikkien puoluejohtajien ja poliitikoiden pitäisi ottaa oppia Soinista, hän puhuu selkeästi ja suoraan.
Olet oikeassa:

http://www.youtube.com/watch?v=ICG4qXh8kys

:mrgreen:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Ilman puoluepoliittista kannanottoa Soini toimii ko. haastattelussa erittäin asiallisesti ja fiksusti verrattuna matalaotsaiseen ja käsittämättömän heikkotasoiseen journalistikaksikkoon. Toimittajien tarkoitushakuinen puolueimagon vahingoittamisyritys on säälittävää. Pisteet 10-0 Soinille.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Olen jossain määrin sympatiseerannut Perussuomalaisia populistisena rakkikoirana, jota ylimieliset suuret puolueet tarvitsevat vastapainokseen. Politiikassa tarvitaan usein perseeseen purijoita jollainen ennen hallitusvastuutaan oli Vihreiden puolue. Olen jopa pitkin hampain ja kynsin suvainnut Soinin katolilaisuuden ajatellen, ettei se vaikuta kuitenkaan puolueen toimintaan. Soinin aborttikommentit saivat minut epäilemään koko puolueen mielekkyyttä, vaikka nekin ovat vain Soinin henkilökohtaisia näkemyksiä.

Nyt minua oksettaa koko puolue enkä missään tapauksessa voisi enää edes kuvitella äänestäväni sitä. Perussuomalaiset ilmoittavat mielekkäimmäksi hallituskumppanikseen KRISTILLISDEMOKRAATIT imbesillin P.Räsäsen johdolla. HYI HELVETTI!!! :shock:
nina2011

Viesti Kirjoittaja nina2011 »

Entisenä jt:nä en tietenkään äänestänyt, enkä ollut kiinnostunut politiikasta. Nyt kun olen vähitellen miettinyt asioita erottuani jt:stä. Ajattelin lähestyä asiaa niin että katson mikä puolue on arvomaailmaltaan lähinnä sitä mitä ajattelen asioista nyt. Tämä oli helppoa koska en siis tiennyt politiikasta ja puolueista paljoa. Aloin selata läpi eri puolueiden arvomaailmoita ja lähinnä oli vihreät. :mrgreen:
Sisälläni on aina elänyt pieni vihreys, silloinkin kun olin jt.
Jokainen uloskäynti on sisäänkäynti johonkin muualle.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Itse olen myös vihertänyt, mutta tämä nykyinen hallitusvastuu-vihreys on tuntunut omituiselta ja epäloogiselta. Toisaalta mitään kettutyttötoimintaakaan en halua tukea, vaikka miten eläin- ja luontoaktivisti itse olisinkin. Vihreyden ideologinen perussanoma = ihminen on itse vastuussa luonnosta ja tulevaisuudestaan = uppoaa minuun hyvin.
Henkilönä voisin äänestää selkeäsanaista ja hyvin fiskun oloista Stubia, mutta koska ääneni menisi kokoomukselle en sitä tee.
Ketä sitä äänestäsi... hmm :roll:...
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

RaM kirjoitti:Nyt minua oksettaa koko puolue enkä missään tapauksessa voisi enää edes kuvitella äänestäväni sitä. Perussuomalaiset ilmoittavat mielekkäimmäksi hallituskumppanikseen KRISTILLISDEMOKRAATIT imbesillin P.Räsäsen johdolla. HYI HELVETTI!!! :shock:
RaM, pikku vinkki: Hanki Wibergin upouusi "Politiikan sanakirja". Pääset käyttämään sisäpiirislangia. :wink:
nina2011

Viesti Kirjoittaja nina2011 »

Vihreys ei tarkoita että on mentävä mukaan kettutyttö toimintaan. En tykkää turkeista ja katson pitkään ihmistä joka sellainen päällä kulkee. Itseltäni löytyy nahkakenkiä ja syön lihaa.
Köyhänä ei ole oikeesti varaa aina olla niin vihreä kuin haluaisi koska on pakko joskus vain katsoa mikä on halvinta.
Eläimiä toki pitää hoitaa eläinsuojelulain mukaisesti. En silti vanno äärimielipiteiden nimiin.
Sataprosenttisesti hajoava muovipussi maksaa 0,30€ ja tavallinen 0,17€.
Jos elämäni ei olisi ollut niin vaikeaa olisin ehkä kusipää. Jos olisin rikas en olisi koskaan joutunut ajattelemaan luontoa ja sen suojelua ja omaa kulutusta ja kierrätystä. Nyt jos minusta tulee rikas en ehkä ole rikas kusipää. Tuskin tulee.
Jos en olisi ajatellut en välittäisi Japanin ydinvoimalasta. Nyt ajattelen ja otan kantaa. Luonto on jokaisen meidän vastuulla.
Maalaisjärjen käyttäminen on sallittua.
Vastustan kulutusyhteiskuntaa. Olen päättänyt ostaa kaikki omat vaatteeni kirpparilta, lukuunottamatta alusvaatteita. Olen myös säästänyt aika monta euroa.
Silti vaikka kuinka yritän pelastaa maapallon, tehtävä on mahdoton kun jossain on aina joku ahne päättäjä.
Eilen yritin laittaa roskiin kierrätettävän säilyketölkin mutta lopulta löysin itseni kaivamasta roskista ja pesin tölkin ja laitoin sen kirrätettäviin.
Olen oppinut olemaan ylpeä siitä mitä ajattelen. En olekaan paha luopio.
Jokainen uloskäynti on sisäänkäynti johonkin muualle.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Hienoa Nina. :)
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

nina2011 kirjoitti:Köyhänä ei ole oikeesti varaa aina olla niin vihreä kuin haluaisi koska on pakko joskus vain katsoa mikä on halvinta.
Niin, Todellisen vihreyden esteenä on aina joku maallinen lainalaisuus. Muutenhan vihreitä olisi maa vihreänään.

Todellista vihreyttä olisi haistattaa pitkät tälle markkinatalousyhteiskunnalle, perustaa yhden hehtaarin maatila jonnekin huitsin kuikkaan, ja lakata seuraamasta tiedotusvälineitä. Kuka lähtee mun kaveriksi?
And Justice For All
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti: En ole aiemminkaan ryssän agentin kanssa halunnut olla tekemisissä, enkä halua nytkään, joten pakit sai. Tällä tyypillä ei ole mitään tekemistä esim. Vasemmistoliiton kanssa, missä sentään on ihan järkeviäkin ajattelijoita.
Bäckman on luopio mitä tulee Suomen valheelliseen kansallismieliseen historiaan. Minä olen lukenut Bäckmanin kustantaman kirjan ja nykyään julkisuudessakin myönnellään niitä asioita, mistä Bäckman on jo ajat sitten puhunut. Bäckman on ehdolla Suomen Työväenpuolueessa Helsingissä ja on minulla facebook-kaverina.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

NULL
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Punainen

Viesti Kirjoittaja Punainen »

Aion äänestää ensimmäistä kertaa elämässäni. Pari vinkkiä mitkä olen kokenut hyödylliseksi näin ensiäänestäjänä ja poliittisena untuvikkona. Varmaan monille ihan itsestään selvyyksiä, mutta itselleni tehokas prosessi, jonka saattoi suorittaa työaikana :D

Tein testit useissa eri vaalikoneissa ja katsoin minkä puolueen ihmisiä on kärkikymmenikössä (kauhistus oli suuri, kun kympin sakkiin pääsi kristillisdemokraatti!). Sitten mietin tarkemmin noita puolueita ja niiden linjoja, otin asioista selvää. Tämä siis sen takia, että haluan äänestää ensisijaisesti puoluetta Suomen ääntenlaskentatavan takia. Päätettyäni puolueen katsoin tarkemmin läpi heidän ehdokkaansa ja etsin samanhenkistä ihmistä kuin minä. Ja täydellinen ehdokas löytyi, vaikka aluksi olin ihan epätoivoinen! Aion myös mennä tapaamaan häntä henkilökohtaisesti, jotta voin olla varma ehdokkaan sopivuudesta. Eli entisestä ei-äänestäjästä on tullut äänestysaktiivi. Seuraavissa vaaleissa olen varmaan jakamassa jotain lippulappusia ehdokkaani puolesta :D
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Punainen kirjoitti:Tein testit useissa eri vaalikoneissa
Minäkin kävin huvittelemassa vaalikoneilla. Tein viisi erilaista testiä. Kolmessa testissä sama puolue oli ykkönen, mutta sitten lopuissa kahdessa testissä oli kaksi eri puoluetta ykkösenä.

Huomasin, että testien tulos vaihtelee voimakkaasti sen takia, että kysymyksenasettelu ja aiheet poikkeavat hirmuisesti toisistaan. Minäkin kauhistuin, kun yksi testi antoi ykköseksi kristillisdemokraatit. Mutta se johtui kysymyksen asettelusta. Oma vakaumukseni esim. elämän kunnioittamisessa ja avioliitossa korostui tuossa vaalitestissä. Mutta sitten kun otetaan ydinvoima, EU:n rahasotkut ym. painavimmiksi asioiksi, tulos onkin ihan toinen.

On tämä vaikeaa. Mutta hauskaa ja mielenkiintoista.
Mag Mell

Viesti Kirjoittaja Mag Mell »

Ensimmäistä kertaa (ikinä) tulee näissä vaaleissa äänestettyä. Vaalipäivähän on sattumoisin sama sunnuntai, jolloin todistajat viettävät muistonviettoa; ei tee vaikeaa päättää kumpaan osallistua mieluummin. :wink:
Olen näemmä Ninan kanssa samoilla linjoilla puolueen ja ehdokkaan valinnassa.

Btw, ellen ole aivan erehtynyt, niin näissä vaaleissa on ehdolla (ainakin) yksi ex-todistaja ja Veljesseuran jäsen. Tsemppiä hänelle. :D
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
Vastaa Viestiin