Eduskuntavaalit 2011

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Mitä puoluetta sinä äänestät eduskuntavaaleissa huhtikuussa 2011?

SDP
3
9%
Kokoomus
5
15%
Keskusta
1
3%
Perussuomalaiset
7
21%
Vihreät
9
27%
RKP
0
Ei ääniä
Vasemmistoliitto
0
Ei ääniä
Kristillisdemokraatit
0
Ei ääniä
SKP
2
6%
Piraattipuolue
1
3%
Joku muu puolue
0
Ei ääniä
En äänestä
5
15%

Ääniä yhteensä: 33

Alueveli
Eläkeläinen

Re: Eduskuntavaalit 2011

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Itse pitäisin vaalikoneita hieman horoskooppeihin verrattavana viihteenä. Ensisijaisesti kannattaa valita puolue ja sitten puolueen sisältä ehdokas. Puolueissa kuitenkin on pääosin ryhmäkuri voimissaan, joten yksittäisen ehdokkaan puolueen linjasta eroavilla väläytyksillä ei ole kovin paljoa merkitystä. Ylen vaalikone näkyy vertailevan puolueitakin.

Tän pieniotantaisen kyselyn perusteella veljesseura vihertää. Foorumin värimaisemalla muuten ei ole mitään tekemistä puoluekantojen kanssa :)
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
nina2011

Viesti Kirjoittaja nina2011 »

Sitä en oikein käsitä että joku äänestää ihmistä ja sen mukaan puoluetta. Itse haluan nimenomaan äänestää vihreitä. Omasta vaalipiiristä ei kuitenkaan löydy sopivaa ehdokasta joten on sitten valittava vähemmän sopiva. Eikö tässä kuitenkin aatteita äänestetä. Mitä järkeä on äänestää oikeen mukavaa kokoomuslaista jos on vihreä. :?:
Jokainen uloskäynti on sisäänkäynti johonkin muualle.
Alueveli
Eläkeläinen

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Nyt on äänikin jätetty 8)
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

nina2011 kirjoitti:Sitä en oikein käsitä että joku äänestää ihmistä ja sen mukaan puoluetta. Itse haluan nimenomaan äänestää vihreitä. Omasta vaalipiiristä ei kuitenkaan löydy sopivaa ehdokasta joten on sitten valittava vähemmän sopiva. Eikö tässä kuitenkin aatteita äänestetä. Mitä järkeä on äänestää oikeen mukavaa kokoomuslaista jos on vihreä. :?:
Ei vihreitä saa äänestää, ne eivät kannata ydinvoimaa. Muuten voisi olla ihan mahdollinen äänestettävä.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Alueveli kirjoitti:Puolueissa kuitenkin on pääosin ryhmäkuri voimissaan, joten yksittäisen ehdokkaan puolueen linjasta eroavilla väläytyksillä ei ole kovin paljoa merkitystä.
Ryhmäkurin eräs ehdokas kertoi koskevan hallitusohjelmaan kuuluvia asioita. No, nehän ovat yleensä tietysti tärkeämpiä, mutta muitakin lakialoitteiden aiheita on. Sitä ihmettelen edelleen miksi PerL 29 § on vain tuulahdus idealismia. Parempi olisi poistaa koko pykälä.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Alueveli kirjoitti:Itse pitäisin vaalikoneita hieman horoskooppeihin verrattavana viihteenä. Ensisijaisesti kannattaa valita puolue ja sitten puolueen sisältä ehdokas.
Olen samaa mieltä vaalikoneista.

Puoluetta valitessaan kannattaa vaalihuumassa esitettyjen tulevaisuudenlupausten lisäksi kaivaa vähän puolueen historiaa, miten se on vallassa ollessaan toiminut (tosin esimerkiksi Persujen osalta tällaista vallan historiaa ei vielä ole). Sen jälkeen kannattaa puolueen sisältä skannata sellainen ehdokas, jonka silmäkulmassa pilkistää järjen valo. Paras tapa tähän on tavata ehdokas tai vähintäänkin nähdä hänet TV:ssä.

On tietysti joitain alueellisia kysymyksiä, joissa puolueella ei ole merkitystä. Jos kokee itselleen tärkeimmäksi asiaksi esimerkiksi Torniojoen lohikannan säilyttämisen, kannattaa etsiä ehdokas joka sitä voimakkaasti ajaa, puolueesta viis.

Käväisin itsekin juuri ennakkoäänestämässä. Alea jacta est...
And Justice For All
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Offia mutta hivoten tämänhetken tilannetta:

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/111136 ... t#comments

Olen äärimmäisen hämmentynyt jos roudattaisiin Suomeen. Tämä ei toki ole poissulljettu vaihtoehto.

Eli Somalia ei ehkä käy rosvoille (suomelle), Singapore ei ehkä käy roistoille (suomelle). Laiva ei pääse satamiin koska rosvoja kyydissä. Siis toimitus kuitenkin ehkä Suomeen :twisted: Turvapaikan tms haku suomesta... Meillä Somaliassa turvaton olo... Singaporessa turvaton olo... Suomessa hyva elaa. Perkele.

Vittu nyt oikeesti hei :twisted:

Jos asia menee näin niin laitetaan saatana koko pohjoismainen risteily-laiva legioona hakemaan Suomeen näitä merirosvoja. Tiedä vaikka mielellään antautuisivat ja lähtisivät suomeen.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Mielestäni ongelma ratkeaisi parhaiten sillä, että ensin heitetään mereen parin tunnin ajan verisiä kalan palasia ja sen perään nuo merirosvot. Vähän kuten ennen vanhaa noita heitettiin painojen kera järveen ja jos pysyi pinnalla oli syyllinen, jos painui pohjaan, oli syytön.
Haiden ruokkiminen olisi sitäpaitsi hyvin luontoystävällinen teko.
nina2011

Viesti Kirjoittaja nina2011 »

Olen alkanut empimään äänestämään menoa koska alkaa tuntumaan pelleilyltä koko touhu ja on enemmän viihdettä. En siis ole varma menenkö. Tuntuu että kusetetaan.
Jokainen uloskäynti on sisäänkäynti johonkin muualle.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Hieman sama tunnelma täällä.
Lumikukka

Viesti Kirjoittaja Lumikukka »

Mä uskallauduin äänestämään ensimmäistä kertaa elämässäni :D Vaikka tuntuikin turhalta mutta se oli iso askel minulle :P
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Hienoa. Tuo on muuten huomionarvoinen asia. Jokaisen joka ei vielä ole elämänsä aikana päässyt äänestämään, kannattaa se käydä tekemässä ihan periaatteen vuoksi. Sillä ei ole väliä ketä äänestää, sillä ensimmäisellä kerralla kannattaa laittaa numero vaikka aivan sokkonakin. Pääasia että tulee käytyä äänestypaikalla ja toteuttamassa sitä, mikä on ollut väärin perustein kiellettyä.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

nina2011 kirjoitti:Olen alkanut empimään äänestämään menoa koska alkaa tuntumaan pelleilyltä koko touhu ja on enemmän viihdettä. En siis ole varma menenkö. Tuntuu että kusetetaan.
No, todennäköisesti kusetetaan :) Fakta on kuitenkin, että meitä koskevista asioista päätetään yhteisössä, jonka käänteinen big-brother äänestys on nyt meneillään: ketkä pääsevät taloon. Äänestämiseen ei tarvitse suhtautua liian vakavasti, anna äänesi ehdokkaalle josta sinulla on hyvät fiilikset. Vihreä, vassari, kommari, kokoomuslainen...ei sillä ole väliä. Vapaissa vaaleissa äänestäminen on niin monen vapaustaistelijan verellä hankittu etuoikeus, että sitä kannattaa käyttää vaikka ei olisi täysin varma miten. Fiiliksellä!
And Justice For All
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Tulipahan tämäkin riemu nyt sitten kuitenkin koettua.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

No huhhuh. Persut vetää melko vakuuttavasti. Semipelottavaa jopa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin