Kävin (LOL)
Valvoja: Moderaattorit
-
Minni65
Kävin (LOL)
Kävin tässä mikäs tämä hieno nimi on tälle kokoukselle missä kiersi "leipä" ja " viini" tilaisuudessa. Täytyy myöntää, että olin puulla päähän lyöty, kun eräs ihminen ensinnäkin kätteli minua ( oli varmaan pakko kun tulin häntä ovella vastaan ja vanhemmistoa seisoi siinä). Toinen mitä ihmettelin vanhemmalle herralle, että eikö täällä osata rukoilla, ilman, että kaikki jauhavat samoja sanoja, eri järjestyksessä. Mihin kyllä vastattiin, tyyliin.... juu.. nämä ovat kaikki niin yksilöitä. Minä joka en ole, eikä minusta tule jeppulaa meinasin purskahtaa nauruun, mutta kilttinä tyttönä nyökyttelin päätä. No tuli sielläkin käytyä, toista kertaa ei tartte mennä. Ja muuten mun luona ei enään jeppulat käy, vaikka olen oikein pyytänyt. Taidan olla siis arvoton maan tallaaja.

-
Vieras
Re: Kävin (LOL)
Minulle on opetettu jo lapsena, että kättely on kohtelias käytöstapa, joka kuuluu jo ihan perusasioihin.....Täytyy myöntää, että olin puulla päähän lyöty, kun eräs ihminen ensinnäkin kätteli minua
"Kalkkis ?"
-
Vieras
Sinut toivotettiin tervetulleeksi , kättelemällä.Minni65 kirjoitti:Kävin tässä mikäs tämä hieno nimi on tälle kokoukselle missä kiersi "leipä" ja " viini" tilaisuudessa. Täytyy myöntää, että olin puulla päähän lyöty, kun eräs ihminen ensinnäkin kätteli minua ( oli varmaan pakko kun tulin häntä ovella vastaan ja vanhemmistoa seisoi siinä). Toinen mitä ihmettelin vanhemmalle herralle, että eikö täällä osata rukoilla, ilman, että kaikki jauhavat samoja sanoja, eri järjestyksessä. Mihin kyllä vastattiin, tyyliin.... juu.. nämä ovat kaikki niin yksilöitä. Minä joka en ole, eikä minusta tule jeppulaa meinasin purskahtaa nauruun, mutta kilttinä tyttönä nyökyttelin päätä. No tuli sielläkin käytyä, toista kertaa ei tartte mennä. Ja muuten mun luona ei enään jeppulat käy, vaikka olen oikein pyytänyt. Taidan olla siis arvoton maan tallaaja. :P :? :o
Ei siis katsottu olevan
"siis arvoton maan tallaaja. :P :? :o"
-
Aaac
Uusien tulokkaiden kättely on yleensä uskottu jollekin nimitetylle "veljelle", joka päivystää oven vieressä ja siis toivottaa uudet kasvot tervetulleeksi.
Religionsfri.
-
Vieras
Tapojen noudattaminen ei vastaa yleisen käytännön mukaisesti tunteita, vaan ne johdetaan käsikirjoista, "tervetulleen" oikeasta tervetulleisuudesta ei ole sen enempää tietoa, vaan että käsikirjaa noudatetetaan.
kun taas jätetään tervehtimättä vastaantullessa, niin tervehtimättä jättävä saattaa olla niin lahkopyörällä päästään, ettei itsekään tiedä, suorittiko jumalanpalvelusta, totteliko esimiestään vai saattoiko ehkä henkilökohtaisesti olla sitä mieltä, ettei mitään tervehdittävää ollut.
kun taas jätetään tervehtimättä vastaantullessa, niin tervehtimättä jättävä saattaa olla niin lahkopyörällä päästään, ettei itsekään tiedä, suorittiko jumalanpalvelusta, totteliko esimiestään vai saattoiko ehkä henkilökohtaisesti olla sitä mieltä, ettei mitään tervehdittävää ollut.
-
Kovanyrkki.
jaMinni65 kirjoitti:. Minä joka en ole, eikä minusta tule jeppulaa
Nämä "asianharrastajat" jaksavat minua hämmästyttää. Minua hieman potuttaa ihmiset, joilla ei ole mitään syytä ängetä valtakunnansalille, koska tietävät "totuuden totuudesta" Lisäksi se, että rääytään jehovantodistajia käymään, jotta voitaisiin asialla sitten märehtiä Veljesseurassa, menee kyllä liian pitkälle!Minni65 kirjoitti: Ja muuten mun luona ei enään jeppulat käy, vaikka olen oikein pyytänyt. Taidan olla siis arvoton maan tallaaja. :P :? :o
Mikä on sinun poittisi tuossa pelleilyssä? Kerroppa minulle se, ole hyvä!
Minulla on aivan rehellinen tarve ymmärtää sinunkaltaisia "asianharrastajia" koska minulla ei ole mitään käsitystä siitä, mikä tuollaisiin tempauksiin motivoi?
Minulla itsellä on vakavia psyykkisiä ongelmia tästä jehonvantodistajalahkosta. Ei edes 10-vuotinen taistelu keskustelupalstoilla ole kyennyt irrottamaan minua siitä. Jatkuva on/off taistelu käy pään sisällä ja vaikka tietoa on kuinka paljon, niin silti jehovantodistajuuteen liittyy tunteita, makuja ja hajuja jostei ikinä pääse irti. Vaikka kuinka yritin, minua raivostuttu lukea tuollaisesta "asianharrastamisesta" ja koska se herättää minussa voimakkaista tunteita, niin uskon, että jos kykenet harrastustasi minulle järkevästi selittämään, niin ehkä onnistun sitä paremmin sietämään.
Nimimerkillä 40-vuotta lahkossa.
Kovanyrkki.
-
Vieras
Vähän sama ihmetyttää sinun suhteesi, Kovanyrkki. Puolustat kovasti Jehovan todistajia, mutta toisaalta välillä olet inhorealisti ja pidät esim. evoluutiota ihmisten motiivien takana itsestään selvänä. Sinua pitkään seuranneena minulla on myös "rehellinen tarve" ymmärtää sinua. Mitä sekoilusi takana on? Oma veikkaukseni on, että vanhana kehonrakentajana ja hankalana ihmisenä ainoastaan haluat v*****lla kaikille vastaantulijoille ja mielellään saada lyödyksi heitä turpiin.Kovanyrkki. kirjoitti: Mikä on sinun poittisi tuossa pelleilyssä? Kerroppa minulle se, ole hyvä!
Minulla on aivan rehellinen tarve ymmärtää sinunkaltaisia "asianharrastajia" koska minulla ei ole mitään käsitystä siitä, mikä tuollaisiin tempauksiin motivoi?
-
RaM
Jospa jätetään henkilökohtaisuudet ja riitelyt pois, kun minä en kerran ole päässyt osapuoleksi. Sopiiko?
Kyllä KN ihan asiallisen ja jt-näkökulmastakin katsottuna perustellun kysymyksen esitti. Miksi pitää mennä kokoukseen jonka järjestäjien 'totuutta' pitää lähinnä satuna ja sitten kritisoi itse tilaisuutta. Ei niinkään opillisia asioita. Moni roikkuu todistajuudessa ja heillä on mitä moninaisempia aivan oikeitakin syitä jotka estävät heitä jättämästä lahkoa. Tämä on omasta mielestäni ymmärrettävää. Ainoa mitä en ymmärrä on perusteeton lahkon 'totuuksien' puolustelu, mutta siitä ei nähdäkseni ole enää kyse KN:n kohdalla.
Kyllä KN ihan asiallisen ja jt-näkökulmastakin katsottuna perustellun kysymyksen esitti. Miksi pitää mennä kokoukseen jonka järjestäjien 'totuutta' pitää lähinnä satuna ja sitten kritisoi itse tilaisuutta. Ei niinkään opillisia asioita. Moni roikkuu todistajuudessa ja heillä on mitä moninaisempia aivan oikeitakin syitä jotka estävät heitä jättämästä lahkoa. Tämä on omasta mielestäni ymmärrettävää. Ainoa mitä en ymmärrä on perusteeton lahkon 'totuuksien' puolustelu, mutta siitä ei nähdäkseni ole enää kyse KN:n kohdalla.
Viimeksi muokannut RaM, 08.05.2011 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
RaM
Sen verran kommentoisin tähän, että itselläni halu keskustella todistajien kanssa ja tarjota heille kotonani vaikkapa pullakahvit keskustelun lomassa on halu auttaa heitä. Haluan ihan oikeasti osoittaa niin tutuille kuin tuntemattomillekin todistajille sen, millaisessa petoksessa he elävät. Joidenkin kohdalla tuolla oivalluksella voi olla merkittävä elämänlaatua parantava vaikutus. Kenellekään ei ole terveellistä elää illuusiossa saati osallistua sen levittämiseen.Kovanyrkki. kirjoitti: Lisäksi se, että rääytään jehovantodistajia käymään, jotta voitaisiin asialla sitten märehtiä Veljesseurassa, menee kyllä liian pitkälle!
Jehovan todistajien kohtaamiseen ei kuitenkaan ole syytä lähteä suuren luulon ja perusteettoman itsetunnon rohkaisemana, sillä aito asioista keskusteleminen vaatii oikeaa osaamista ja tietoa asioista (mm. raamatusta), jota monilta x:ltäkään ei valitettavasti vielä löydy. On eri asia lukea täältä krittisiä kirjoituksia kuin kyetä itse järkevään keskusteluun niiden pohjalta. Huonoimmassa tapauksessa vajavaisilla tiedoilla käyty keskustelu antaa vain lisävarmuutta ja rohkaisua itsensä voittajaksi kokeneelle todistajalle.
-
Kovanyrkki.
Ensinnä kiitos sinulle siitä, että tunnet mielenkiintoa persoonaani kohtaa. Sitten asiaan. Minun sekoilujeni takana on varmasti mielenterveysongelmat. Lisätään soppaan vielä köyhä ja ankara lapsuus+ jehovantodistajuus pikkupojasta alkaen, niin varmasti on riittänyt hauskaa seurattavaa toilailuissani vuosien varrella.Vieras kirjoitti: Sinua pitkään seuranneena minulla on myös "rehellinen tarve" ymmärtää sinua. Mitä sekoilusi takana on?
Veikkaus oli hyvä, mutta väärä. Jos todella tunnet minut ja taustani, niin uskon, että silloin tuntisit hivenen myötätuntoa minua kohtaa.Vieras kirjoitti:Oma veikkaukseni on, että vanhana kehonrakentajana ja hankalana ihmisenä ainoastaan haluat v*****lla kaikille vastaantulijoille ja mielellään saada lyödyksi heitä turpiin.
Kovanyrkki.
- Tony
Tämä on hyvin tärkeä pointti koko jt vs. ex-jt -vastakkainasettelussa. Ensinnäkin koko vastakkainasettelu on lahkon kehittelemä, ja toisaalta ex-jt:n tarkoitus on ainoastaan informoida ja auttaa.RaM kirjoitti:Sen verran kommentoisin tähän, että itselläni halu keskustella todistajien kanssa ja tarjota heille kotonani vaikkapa pullakahvit keskustelun lomassa on halu auttaa heitä. Haluan ihan oikeasti osoittaa niin tutuille kuin tuntemattomillekin todistajille sen, millaisessa petoksessa he elävät. Joidenkin kohdalla tuolla oivalluksella voi olla merkittävä elämänlaatua parantava vaikutus. Kenellekään ei ole terveellistä elää illuusiossa saati osallistua sen levittämiseen.Kovanyrkki. kirjoitti: Lisäksi se, että rääytään jehovantodistajia käymään, jotta voitaisiin asialla sitten märehtiä Veljesseurassa, menee kyllä liian pitkälle!
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Kovanyrkki.
Tuota arvostan, siinä on selkeä pointti, miksi toimit näin.RaM kirjoitti:Sen verran kommentoisin tähän, että itselläni halu keskustella todistajien kanssa ja tarjota heille kotonani vaikkapa pullakahvit keskustelun lomassa on halu auttaa heitä.Kovanyrkki. kirjoitti: Lisäksi se, että rääytään jehovantodistajia käymään, jotta voitaisiin asialla sitten märehtiä Veljesseurassa, menee kyllä liian pitkälle!
Kovanyrkki.
- Jaakko Ahvenainen
RaM: Puhut täyttä asiaa. Tuohon edelläolevaan sanomaasi on helppo yhtyä.
-
RaM
KN. Olisi mukava jutella joskus kanssasi ihan niitä näitä... ei siis pelkkiä jt-juttuja. Todistajissa oli muutamia kovia salimiehiä (en tarkoita valtakunnansalia) ja tunnen suurimman osan ainakin jotenkin. Itse taisin olla aikoinaan ensimmäinen joka aloitti salilla ahkeroimisen.