Tuottaako lehtiteline?
Valvoja: Moderaattorit
-
Vieras
Tuottaako lehtiteline?
Silloin kun JT:t alkoivat Rautatieasemalla päivystyksen, heidät meinattiin kieltää, koska se häiritsi matkustajia. Jotenkin sitten saivat luvan siellä pönöttää lehtineen ja kenttätelineineen.
Onko lehtitelineellä olo ns. "helppoa kenttää"? Ei tarvitse kenellekään erityisesti esittää kuten ovilla, vaan kiinnostuneet lähestyvät värväritodistajaa itse. Samalla voi olla sellskapia todistajatoverilleen. Tuleeko sieltä asemalta niitä kiinnostuneita, vai onko tulostavoite vain ylläpitää JT-brandia kansan syvissä riveissä?
Olen huomannut, että siellä on aina yksi sama mies, sitten vanhempia sisaria ja juopot ovat lähestulkoon ainoita "kiinnostuneita". Lehtien otsikot selvästi esillä. Itse en aikoinaan kerinnyt noita lehtiä myös itse lukea, vaan puhuin ummet ja lammet otsikosta oman mieleni mukaan.
Onko lehtitelineellä olo ns. "helppoa kenttää"? Ei tarvitse kenellekään erityisesti esittää kuten ovilla, vaan kiinnostuneet lähestyvät värväritodistajaa itse. Samalla voi olla sellskapia todistajatoverilleen. Tuleeko sieltä asemalta niitä kiinnostuneita, vai onko tulostavoite vain ylläpitää JT-brandia kansan syvissä riveissä?
Olen huomannut, että siellä on aina yksi sama mies, sitten vanhempia sisaria ja juopot ovat lähestulkoon ainoita "kiinnostuneita". Lehtien otsikot selvästi esillä. Itse en aikoinaan kerinnyt noita lehtiä myös itse lukea, vaan puhuin ummet ja lammet otsikosta oman mieleni mukaan.
-
Vieras
Re: Tuottaako lehtiteline?
"Juopot" voivat olla henkilöitä joilla on elämässään vaikeuksia, joita he yrittävät ratkoa/helpottaa/kestää alkoholin avulla.Vieras kirjoitti:Silloin kun JT:t alkoivat Rautatieasemalla päivystyksen, heidät meinattiin kieltää, koska se häiritsi matkustajia. Jotenkin sitten saivat luvan siellä pönöttää lehtineen ja kenttätelineineen.
--hyvä jos joku uskaltaa puhua edes rohkaisuryypyn ottaneena Jumalasta.
Harva siihen syyllistyy selvinpäin ;)
Jumala ja Raamattu ei ole "cool" puheenaihe nykyihmisille laisinkaan, Suomessa.
Etelänmaissa on asenne ihan toinen.
Kulttuurikysymys?
-
Natsku
Ehkä me täällä Suomessa selviämme ilman jumalaakin.
-
Vieras
Entäs ilman humalaa?Natsku kirjoitti:Ehkä me täällä Suomessa selviämme ilman jumalaakin.
En tiedä, mistä se kertoo, ettei haluta puhua uskonnosta. Koetaanko se yksityisasiaksi / vähemmän tärkäksi / pettymyksestä lahkojen käännytykseen / kirkkohistoriastamme, vai mistä?
Ihminenhän voi olla hyvin harras ja uskonnollinen ilman, että tuo sitä julki ja monikaan uskossa oleva ei vältäämättä halua joutua jehovantodistajien kanssa tekemisiin, koska heillä on aika huono maine.
-
kentälläkin_tultu_oltua
Kyllä nämä "tosiuskovat" eli mormonit, helluntalaiset ja jotkut katolilaiset olivat muistikuvani mukaan hyvinkin innokkaita keskustelemaan tai väittelemään uskonnosta. Innokkaimmat ottivat oman Raamattunsakin esille voidakseen esittää kysymyksiä tai seurata mukana. Harmiksi (?) usein tilanne päättyi siihen että sekä me todistajat että ovenavaaja huomasimme omaavamme yhteisiä näkemyksiä ja keskustelu päättyi (yleensä ihan ystävällisissä merkeissä) kun ei päässytkään käännyttämään toista "vääristä opeista".monikaan uskossa oleva ei vältäämättä halua joutua jehovantodistajien kanssa tekemisiin, koska heillä on aika huono maine.
-
Perdition
En usko että kauhean helppoa on siellä lehtitelineen vieressä kykkiä, itse en ainakaan viettäisi aikaani siellä iltaisin saatika viikonloppuisin. Itsekin olen meinannut ihan huolella siellä turpaani saada, kun näitä kaikenmaailman mulkkuja ja intiasta n. 500 vuotta sitten rantautuneita tulee päätään aukomaan.
Invita Minerva
-
Vieras
Ex alkkis palvelusvalvoja lehtitelineenä. Tuijotin tahallaan pitkään.
-
Vieras
Aina kun kuljen julkisilla ja kuljen sen yhden "kommunistinnäköisen" ukkelin ohi, niin toivotan hänelle:" Menisit kotiin lepäämää". :)
-
Vieras
Onks se se, jolla on aina musta nahkarotsi ja nahkainen olkalaukku?
-
Vieras
Nyt se yks on siirtynyt siihen kadulle paikallisjunien eteen, jossa feissarit yleensä ovat. Sillä on nippu vartiotorneja, joita kukaan ei ota eikä halua.
-
Markku Meilo
Olen luotettavalta taholta antanut itselleni kertoa, että nimenomaan yksi Steissillä stondaileva jt-mies on entisessä elämäsään ollut tulisieluinen kommunisti.Vieras kirjoitti:..."kommunistinnäköisen" ukkelin...
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Vieras
Enpä sanoisi ettei kukaan.Vieras kirjoitti:Nyt se yks on siirtynyt siihen kadulle paikallisjunien eteen, jossa feissarit yleensä ovat. Sillä on nippu vartiotorneja, joita kukaan ei ota eikä halua.
Minä ainakin otan, kun kukaan ei ole niitä enää tullut ovelle tuomaan .... :)
Pitäähän mun pysyä ajan tasalla, ja tietää, mitä nyt kauhistellaan vartsikasta,
kun ei tietsikkaakaan kotona ole, vaan pitää käydä sukulaisissa ja kirjastossa tätäkin sivua lukemassa.
-
Vieras
Entä jos ottaa sen vartiotornin, kiittää kohteliaasti ja samantepien repii sen jakajan silmien edessä ?
-
Vieras
Jos tahtoo olla idiootti niin siitä vaan,saahan oman tyhmyytensä näyttää ;DVieras kirjoitti:Entä jos ottaa sen vartiotornin, kiittää kohteliaasti ja samantepien repii sen jakajan silmien edessä ?
-joku keroi kulkevansa julkisissa kirjastoissa repimässä Vt-kirjallisuutta, jota sieltä löytyy...
jotkut taas polttaa Raamattuja---
toiset Koraaneja----
-kova vimma osoittaa agressiivisesti mieltään?
-jonkinlainen vihanhallintaterapia olisi tarpeen?
-
Vieras
Haistan vastauksesta jt:n
Siten ilmeisesti tosiaan olisi paikallaan repiä vartiotorni. Jakaja siitä turhautuisi ja rupeaisi miettimään antoisampaa askaretta.
Aggressiivisuudesta taikka vihasta ei olisi kysymys, vaan kysymys siitä että mikä olisi keino saada aikaan myöneinen muutos aivopestyssä lehtitelineessä, joka herättää sääliä, mutta joka helpostikin säälin osoittamisesta saa uutta polttoainetta.
Siten ilmeisesti tosiaan olisi paikallaan repiä vartiotorni. Jakaja siitä turhautuisi ja rupeaisi miettimään antoisampaa askaretta.
Aggressiivisuudesta taikka vihasta ei olisi kysymys, vaan kysymys siitä että mikä olisi keino saada aikaan myöneinen muutos aivopestyssä lehtitelineessä, joka herättää sääliä, mutta joka helpostikin säälin osoittamisesta saa uutta polttoainetta.