Jehovan todistajat ja mielenterveys

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Re: Jehovan todistajat ja mielenterveys

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Onk se sitten osuutena 4:1460 (4x365) eli 0,0027 osuus? Kertaa 100 saadaanko prosentti 0,27 % osuus JT:llä kaikista itsensä surmanneista?

Nimimerkki Liian kauan matikantunneista

Joku varmaan osaa oikeamman laskukaavan?
Vieras

Jo 5 itsemurhatapausta ja jäsenistö 19.500 niin eikö prosenttiluku tule 5:19500 krt 100 = 0,025 % ?
nina2011

Viesti Kirjoittaja nina2011 »

Konventille tyypillinen massatapahtuman ilmiö on joukkopsykoosi. Sama tapahtuu muissakin joukkotapahtumissa. Jos on psykoosisairaus ei mikään ihme että jollain menee tasapaino. Joukkopsyykoosissa sitten pitää vielä toistaa niitä ihme kysymyksiä joihin koko yleisö vastaa yhdessä tuumin kyllä. Tosi jotkut pitää suunsa kiinni jos menee vähän ohi noi puheet.
Joillekin voi olla henkisesti raskasta olla isoissa tapahtumissa tai väen paljouden keskellä. Onhan se kenelle tahansa sairaalle raskasta olla konventissa monta päivää. Ei esim pääse lepäämään vaikka tarvitsisi kun ei välttämättä kehtaa mennä sinne sairastupaan.
Se mihin psykoosi potilaat viedään on muuten psykiatrinen sairaala.
Jokainen uloskäynti on sisäänkäynti johonkin muualle.
Vieras

nina2011 kirjoitti:Konventille tyypillinen massatapahtuman ilmiö on joukkopsykoosi. Sama tapahtuu muissakin joukkotapahtumissa. Jos on psykoosisairaus ei mikään ihme että jollain menee tasapaino. Joukkopsyykoosissa sitten pitää vielä toistaa niitä ihme kysymyksiä joihin koko yleisö vastaa yhdessä tuumin kyllä. Tosi jotkut pitää suunsa kiinni jos menee vähän ohi noi puheet.
Joillekin voi olla henkisesti raskasta olla isoissa tapahtumissa tai väen paljouden keskellä. Onhan se kenelle tahansa sairaalle raskasta olla konventissa monta päivää. Ei esim pääse lepäämään vaikka tarvitsisi kun ei välttämättä kehtaa mennä sinne sairastupaan.
Olen nähnyt "joukkopsykoosia" lähinnä karismaattisten liikkeiden Kaatamis-ja parantamis"-kokouksissa.
Jehovan todistajien kokouksissa enkä konventeissa ole sellaista koskaan nähnyt.

Suomen jääkiekkokoukkueen voiton jälkeen ihmiset kyllä hilluivat joukkopsykoosissa monessakin paikassa, ;D
ja se on hyvin tuttua urheilutapahtumissa ja roc-konserteissa myös....
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Vieras kirjoitti:Suomen jääkiekkokoukkueen voiton jälkeen ihmiset kyllä hilluivat joukkopsykoosissa monessakin paikassa, ;D
ja se on hyvin tuttua urheilutapahtumissa ja roc-konserteissa myös....
Joku ei ole selvästikään edes käynyt urheilutapahtumissa tai rock-konserteissa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
nina2011

Viesti Kirjoittaja nina2011 »

Eikö se Mooseskin vetänyt sellasia tapahtumia missä kansa vastas yhteistuumin kyllä tai jotain sen tapaista. Miljoona kansojen mielenhallintaa. Konserteissa on kivaa...
Jokainen uloskäynti on sisäänkäynti johonkin muualle.
Harmus

Viesti Kirjoittaja Harmus »

Vieras kirjoitti:Kun tälläkin palstalla niitä aktiivitodistajia käy tarkastelemassa mihin väliin voisi tuikata syyttävän kymyksen, niin missä syy sitten oli tuossa mielisairaalaanviemisessä ? Saatanassa ? Onko konventti saatanan lempipaikka ?
Objektiivinen todennäköisesti oikea tapa ymmärtää asia olisi mielenkiintoinen. Kun puuttuu se ammattitaito, mutta kai maallikotkin voivat nähdä sen puolen, että ihmisen normaali elämä suorastaan kielletään kun se pakotetaan ihanteelliseen lahkomuotoon ja normaalit tarpeet ja uskotelmat vääristävät todellisuudentajua.
Ehkä on vain nin, että Jehovan Todistajiksi hakeutuu ihmisiä, joilla on herkkyyttä mielenterveydellisiin ongelmiin. He kaipaavat vakautta ja yhtä totuutta ja heille tarjotaan tapaa saada se ja säilyttää sitä.

Normaali elämä ja todellisuudentaju? Kun niistä puhutaan näin selvinä "selkiöinä", niin on aika poistaa varmistin. Ollaan taas tekemisissä jonkin muun yhden totuuden kaupustelijan kanssa.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

nina2011 kirjoitti: Onhan se kenelle tahansa sairaalle raskasta olla konventissa monta päivää. Ei esim pääse lepäämään vaikka tarvitsisi kun ei välttämättä kehtaa mennä sinne sairastupaan.
Minä olin aika turhautunut ja väsynyt jehovantodistajuuteni lopun aikoina ja viimeisessä konventissani menin lepäileen sinne sairastupaan, ei ne mitään tullu sanomaan eivätkä ihmetelleet kun siihen pötkähdin pitkäkseni sänkyyn ja rennosti katselin kattoon.
Ja jos joku olis tullu jotain sanomaan niin olisin sanonut vain että olen sairas ja tarvitsen sairastupaa ja sillä siisti, niinkuin olinkin aika henkisesti loppuun palannut.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
lavanpalvelija

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

nina2011 kirjoitti:Konventille tyypillinen massatapahtuman ilmiö on joukkopsykoosi. Sama tapahtuu muissakin joukkotapahtumissa. Jos on psykoosisairaus ei mikään ihme että jollain menee tasapaino. Joukkopsyykoosissa sitten pitää vielä toistaa niitä ihme kysymyksiä joihin koko yleisö vastaa yhdessä tuumin kyllä. Tosi jotkut pitää suunsa kiinni jos menee vähän ohi noi puheet.
Joukkopsykoosi ja skitsoparanoidinen yksilöpsykoosi ovat tykkänään eri ilmiöitä. Psykoosin syntymekanismia ei vielä tunneta, se kuulemma tiedetään, että joitain häikkää on aivoissa.
Psykiatrisessa sairaalassa sopivan lääkityksen löytminen on avainasia, se kun löytyy potilas pulpahtaa taas todellisuuten ja alkaa uutterasti todistamaan Jehovasta.
Varjo seuraa, halusit tai et.
Vieras

potilas pulpahtaa taas todellisuuten ja alkaa uutterasti todistamaan Jehovasta.
;D

Tosielämään siis takaisin harhojen jälkeen...;todistamaan takaisin...
lavanpalvelija

Vieras kirjoitti:
potilas pulpahtaa taas todellisuuten ja alkaa uutterasti todistamaan Jehovasta.
;D

Tosielämään siis takaisin harhojen jälkeen...;todistamaan takaisin...
Joo näin se juuri kuulemma menee, usein jopa innokkaampana todistajana. Lääkityksen lisäksi pöpilässä tarjotaan supportiivista vertaistukea.
Vieras

Minä paheksun sanoja "pöpilä" ja "hullujenhuone".

kertovat kylläkin käyttäjästään paljonkin....
Vieras

"Olin viikko sitten hullujenhuoneella moikkaamassa entistä opettajaani.
Ei tuntunut oikein viihtyvän siellä pöpilässä"
lavanpalvelija

Vieras kirjoitti:Minä paheksun sanoja "pöpilä" ja "hullujenhuone".

Minulla on muutamia tuttuja töissä siellä eivätkä lainkaan paheksu ja häpeile työpaikkaansa.
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Vieras kirjoitti:Minä paheksun sanoja "pöpilä" ja "hullujenhuone".

Paheksua saa, mutta viitsitkö kertoa miksi paheksut?

Minä olen viettänyt joitakin viikkoja hullujenhuoneella ja kyllä osa porukasta (minä mukaanlukien) oli sen verran pöpejä, että olisi ollut ihan aiheellista kutsua sitä pöpiläksi.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Vastaa Viestiin