Sama määritelmä taitaisi päteä moniin poliittisiin ja muuten vaan yhteisöllisiin liikkeisiin. Joukossa tyhmyys tiivistyy vai miten se meni...RaM kirjoitti:Jos toteamme kaikkien uskontojen valehtelevan jäsenilleen ja pyrkivän manipuloimaan heidän elämäänsä noilla valheillaan, niin eikö se ole vahingollista? Etenkin fundamentalististen liikkeiden kohdalla jolloin uskonnon vaikutus mielenterveyteen on jo hyvinkin sairastuttavaa.
Pitäisikö kaikkia uskonnollisten liikkeiden kokoontumissaleja ryhtyä kutsumaan hullujenhuoneiksi? :mrgreen:
Jehovan todistajat ja mielenterveys
Valvoja: Moderaattorit
-
PoterO
Re: Jehovan todistajat ja mielenterveys
-
RaM
Noinhan se on. 
Tosin politiikassa ei fiktioiden opiskeleminen ole yhtä keskeisellä sijalla kuin uskonnoissa.
Tosin politiikassa ei fiktioiden opiskeleminen ole yhtä keskeisellä sijalla kuin uskonnoissa.
-
lavanpalvelija
Pidän tällaista nimittelyä mauttomana, vaikkakin olen kuullut niin Valtakunnansalejakin kutsutun.RaM kirjoitti: Pitäisikö kaikkia uskonnollisten liikkeiden kokoontumissaleja ryhtyä kutsumaan hullujenhuoneiksi?
Varjo seuraa, halusit tai et.
-
Vieras
" hullujenhuone & pöpilä nimityksen siellä työskentelevien psykiatrien keskustelusta "
*Eikös tuo herätä epäilyksiä että psykiatrit eivät ottaisi tosissaan hoitomahdollisuuksia, vaan leimaavat henkilön pöpiksi kuin kouluttamaton rahvas ikään ja antavat tämän laitostua niin pitkään kuin yhteiskunta maksaa ?
*Eikös tuo herätä epäilyksiä että psykiatrit eivät ottaisi tosissaan hoitomahdollisuuksia, vaan leimaavat henkilön pöpiksi kuin kouluttamaton rahvas ikään ja antavat tämän laitostua niin pitkään kuin yhteiskunta maksaa ?
-
nina2011
Miksi mustia sanotaan mustiksi eikä sillä toisella nimellä. Mieti sitä.
Jokainen uloskäynti on sisäänkäynti johonkin muualle.
-
Vieras
Toi on helppo.
Musti oli kokomusta, kun taas se toinen, Täplä, ruskea, paitsi otsassa semmoinen valkea toinen täplä.
Siksi.
Mietintätoimeksianto täytetty.
Musti oli kokomusta, kun taas se toinen, Täplä, ruskea, paitsi otsassa semmoinen valkea toinen täplä.
Siksi.
Mietintätoimeksianto täytetty.
-
nina2011
Sellainen joka on kokomusta kestää toiselta kokomustalta muutkin nimitykset muttei ollenkaan niiltä jotka eivät tiedä mitä on olla kokomusta.
-
Markku Meilo
Ei ainakaan minussa herätä epäilyä, olen tavannut ainakin yhden lavanpalvelijan tuntemista ammattilaisista ja aivan vakavasti tuntui työhönsä suhtautuvan.Vieras kirjoitti:*Eikös tuo herätä epäilyksiä että psykiatrit eivät ottaisi tosissaan hoitomahdollisuuksia, vaan leimaavat henkilön pöpiksi kuin kouluttamaton rahvas ikään ja antavat tämän laitostua niin pitkään kuin yhteiskunta maksaa ?
Ajatus aina ja kaikkialla käytettävistä virallisista nimityksistä on kaunista toiveunta. Leipäteksti-termiin tottuneena ymmärsin heti miksi ambulanssia nimitetään leipäautoksi.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
nina2011
Psykiatrit tekevät hoitovirheitä. Olen yksi elävä (onneksi) esimerkki siitä. Sain yhtäkkiä uuden diaknoosin koska yhdestä psykiatrista näytti siltä. Toiset n.kymmenen eri lääkäriä taas ovat antaneet eri diaknoosin. Ei niitä kaikkia kiinnosta IHMINEN. Taitaa olla parhaiten palkattujen joukossa suomessa. Mielenkiintoista on se että jt sukulainen sanoi että silloin kun olen sairastanut olen altistunut demoneille. Olin siis silloin vielä jt. Mietin pääni puhki että miten ihmeessä jumala antaa sairauden aikana altistua demoneille. Missä oli sellainen enkeli joka siivillään suojasi. Omassa päässä vaan.
Jt sukulaisten on helppo toimittaa paha sukulainen hoitoon koska he eivät itse kestä sitä että toinen lakkaa uskomasta. He tekevät itselleen ajatus kuvion että ehkä tässä on mahdollisuus vielä. Levittelevät samalla juoruja psyykkisesti sairaasta. Peitelläkseen omia virheitään. Keräävät itselleen säälipisteitä.
He jopa kävelevät hoitohenkilökunnan yli.
Jt sukulaiseni sanoi että minun olisi pitänyt jäädä sairaalaan vaikka hoitava lääkäri oli päättänyt että pääsen kotiin.
Näin nämä kunnon kansalaiset.
Jt sukulaisten on helppo toimittaa paha sukulainen hoitoon koska he eivät itse kestä sitä että toinen lakkaa uskomasta. He tekevät itselleen ajatus kuvion että ehkä tässä on mahdollisuus vielä. Levittelevät samalla juoruja psyykkisesti sairaasta. Peitelläkseen omia virheitään. Keräävät itselleen säälipisteitä.
He jopa kävelevät hoitohenkilökunnan yli.
Jt sukulaiseni sanoi että minun olisi pitänyt jäädä sairaalaan vaikka hoitava lääkäri oli päättänyt että pääsen kotiin.
Näin nämä kunnon kansalaiset.
-
Vieras
Minun kokemukseni mukaan omaiset kotona uupuvat kun mt-potilas kotiutetaan liian aikaisin ja lääkkeitten otto yms. jää potilaan omalle vastuulle....olis mukava jos lääkäri kysyisi omaistenkin mielipidettä ja tsekkais, millasiin kotioloihin potilas onkaan menossa kun kotiutetaan...
Oma perhe yrittää tukea mutta ei aina jaksa vaan saattaa sairastua siinä perheessä joku muukin ...reissaavat sitten vuorotellen psykiatrisella hoidettavana.
Lapset on sit sivussa seuraamassa ja pian nekin lasten psyk.potilaina.Varsinainen noidankehä....
Avohoito rules, joo-o...
Oma perhe yrittää tukea mutta ei aina jaksa vaan saattaa sairastua siinä perheessä joku muukin ...reissaavat sitten vuorotellen psykiatrisella hoidettavana.
Lapset on sit sivussa seuraamassa ja pian nekin lasten psyk.potilaina.Varsinainen noidankehä....
Avohoito rules, joo-o...
-
nina2011
No mitä eroa on sillä onko sairaalassa vai yksin asuvana omassa kodissaan. Ei siellä sen useimmin käyty.
-
nina2011
Jos mun omaisilta olisi kysytty ne olis halunnu elinkautisen sairaalassa. Nyt suht tasapainoinen onnellinen perheelämä kun pääsi uskonnosta pois. Ja omaisista riittävän kauas. 
-
Viljo
En väittänytkään, että hullujenhuone olisi nykyään virallinen termi, mutta 1700-luvulla se on ollut. 1800-luvulla käytettiin mm. termiä houruhuone. Se lienee myös mielestäni halventava.Vieras kirjoitti:Hullujenhuone ei myöskään ole virallinen termi ja on todella halventava ilmaisu.
Minä halusin kiinnittää huomion siihen, että ellei käytetä voimassaolevia nimityksiä, niin miksi toiset ottavat oikeudekseen määritellä mitkä vanhentuneet termit ovat hyväksyttäviä ja mitkä eivät.
Edelleen haluaisin tietää mikä hullujenhuoneesta tekee halventavan. Mielipide ilman perusteluja on hieman heikko argumentti.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
-
Vieraas
Olisiko se, että "hullujen" mielestä se voi olla vähän tyhmä ja yksinkertaistava? Hulluja on niin monenlaisia, vähän hulluja ja todella pahasti hulluja. Tämän huomasin hullujenhuoneella ollessani itse.Viljo kirjoitti:Edelleen haluaisin tietää mikä hullujenhuoneesta tekee halventavan. Mielipide ilman perusteluja on hieman heikko argumentti.
Tätä samaa keskustelua erilaisista ihmisryhmien nimityksistä on käyty about vuosikymmen sellaisillakin laatufoorumeilla kuin Suomi24, eikä valmista tunnu tulevan. Olisiko niin, että keskustelu aiheesta on aika turhaa? Kukin nimittää aivan kuten haluaa, ja pysyy nimityksensä takana myös kun ihmisryhmän elävä ja hengittävä edustaja tulee vastaan. Miltä tällainen ratkaisu tuntuisi?
Video ei ollut ohjeistusvideo.
-
nina2011
Mun mielestä asia on niin että stereotypiot lisää suvaitsemattomuutta. Jos pikkuhiljaa menis ajassa eteenpäin, ettei jäisi viimevuosituhannelle. Jos asioista puhuu oikeilla nimillä se lisää suvaitsevaisuutta jos taas jätetään vanhat nimitykset päälle, stereotypiot jatkaa elämäänsä.
Kyllä minäkin vitsillä sanon usein että olen ihan hullu tai harmiton hullu. Selväähän se muutenkin.
Kyllä minäkin vitsillä sanon usein että olen ihan hullu tai harmiton hullu. Selväähän se muutenkin.