Tietääkö kukaan , miten itsensä voi hyväksyä, siten että jonain päivänä olisi hyvä olla ja sinut itsensä kanssa, tykkäisi itsestään?
Vai voiko tästä kokonaan parantua koskaan?
Jonkin verran eksyksissä
Valvoja: Moderaattorit
-
YksinäinenSusi
Jonkin verran eksyksissä
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
rippeli
Re: Jonkin verran eksyksissä
Varmaa vastausta en tiedä, mutta minusta olet matkalla oikeaan suuntaan.
Let me go Master I hate you so
-
RaM
Meidän tulee toimia parhaamme mukaan ja opetella olemaan armollisia itsellemme.
-
Aaron Hannu
Itse kohtasin pahimmat pelkoni. Tutkin itseäni mitä oikeasti halusin ja myönsin itselleni touuden itsestäni, annoin itselleni anteeksi ja aloin itse määritellä itseäni, koska tiedän itsestäni kaikkein eniten.JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Tietääkö kukaan , miten itsensä voi hyväksyä, siten että jonain päivänä olisi hyvä olla ja sinut itsensä kanssa, tykkäisi itsestään?
Vai voiko tästä kokonaan parantua koskaan?
-
SonOfJesus
Tuntea itsensä ja hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Siinä pulma.
Itse olen yrittänyt kasvattaa itseni hyväksymistä tarkkailemalla ja tunnistamalla tunteitani. Sitten kysyn itseltäni: miksi tunnen näin. Kiellettyjä tunteita on niin paljon, että etenkin aluksi tunteiden tunnistaminen oli hankalaa. Vielä nykyisinkin vastaus miksi -kysymykseen voi olla kiven alla, koska torjunta peittää todellisuuden.
Esimerkiksi minulla meni hyvin pitkään havaita itsessäni pelkoja. Kunnes huomasin, että lapsuudesta asti olen piilottanut pelot jopa itseltäni. Tämä johtuu mm. lapsena saamastani opetuksesta: "Olkaa Daavidin kaltaisia". Lapsi ei tiedä, että pelko on tärkeä tunne ja että rohkeus on pelon voittamista ei sen kieltämistä
Itsensä hyväksymiseen minulla on auttanut se, kun huomaan ymmärrettäviä syitä omien ominaisuuksieni taustalla. Ymmärrys mahdollistaa armollisuuden itseä kohtaan. Tietoisena itsestäni en helposti vain reagoi tilanteisiin, vaan pystyn valitsemaan käyttäytymiseni. Aina se ei onnistu. Jos omat reaktiot eivät miellytä, niitä voi aina pyrkiä muuttamaan päättämällä että ensi kerralla reagoin toisin.
Itse olen yrittänyt kasvattaa itseni hyväksymistä tarkkailemalla ja tunnistamalla tunteitani. Sitten kysyn itseltäni: miksi tunnen näin. Kiellettyjä tunteita on niin paljon, että etenkin aluksi tunteiden tunnistaminen oli hankalaa. Vielä nykyisinkin vastaus miksi -kysymykseen voi olla kiven alla, koska torjunta peittää todellisuuden.
Esimerkiksi minulla meni hyvin pitkään havaita itsessäni pelkoja. Kunnes huomasin, että lapsuudesta asti olen piilottanut pelot jopa itseltäni. Tämä johtuu mm. lapsena saamastani opetuksesta: "Olkaa Daavidin kaltaisia". Lapsi ei tiedä, että pelko on tärkeä tunne ja että rohkeus on pelon voittamista ei sen kieltämistä
Itsensä hyväksymiseen minulla on auttanut se, kun huomaan ymmärrettäviä syitä omien ominaisuuksieni taustalla. Ymmärrys mahdollistaa armollisuuden itseä kohtaan. Tietoisena itsestäni en helposti vain reagoi tilanteisiin, vaan pystyn valitsemaan käyttäytymiseni. Aina se ei onnistu. Jos omat reaktiot eivät miellytä, niitä voi aina pyrkiä muuttamaan päättämällä että ensi kerralla reagoin toisin.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.