Jehovantodistajien saarnaaminen epäsopivissa paikoissa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Yrjö

Re: Jehovantodistajien saarnaaminen epäsopivissa paikoissa

Viesti Kirjoittaja Yrjö »

Vieras kirjoitti:"
" Tosiasia nyt on että käyn hautausmaalla usein, eikä siellä eikä sen porteilla ole todistajia "
-itse asiassa palstalla on joskus ainakin joku kirjoittaja todennut, että hänen ovellaan ei ole todistajia käynyt. Ihmettelee, vetääkö Ykä sen johtopäätöksen että jehovantodistajat eivät käy ovella, "tosiasiana" ?
Ei, vaan että en ole nähnyt kertaakaan. Ja olen suht usein siellä vieraillut. Ei siis ole pahaa sanottavaa todistajista tässä asiassa.
Jos sinulla on toisenlainen kokemus, kerro ihmeessä.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Espoon eteläisen srk:n sairaseläkeläinen lähes päivysti Olarinluoman kirkon edessä olevalla pikkuisella hautuumaalla jossa äitinikin useaan otteeseen häneen 'törmäsi'. 'Päivysti' siksi että hän muutti vuosi sitten muualle. Ei se hautuumaatyö ole lainkaan niin harvinaista kuin haluat pakkomielteenomaisesti olettaa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

" Ei siis ole pahaa sanottavaa todistajista "

Näitä veljesseura -sivuja ei olisi olemassa, jos ei todistajista, oikeastaan vartiotorniseurasta, olisi pahaa sanottavaa.

Kannattaa tutustua tuolta etusivulta alkaen, siellä on linkit vertaistukisivulle, sivukartta -linkistä löytyy lahkon "opeista" epäjohdonmukaisuuksia, valheita, petollisuuksia ynnä muuta sellaista mitä ei kristinoppiin tavata liittää.

Tuo Yrjön lopetus "tässä asiassa" sisältää sen että Yrjö tietää pahuutta lahkosta. Eikö sen jälkeen ole helpompi lähteä tutkimaan että kuinka paljon sitä oikeastaan onkaan ?
Yrjö

RaM kirjoitti:Espoon eteläisen srk:n sairaseläkeläinen lähes päivysti Olarinluoman kirkon edessä olevalla pikkuisella hautuumaalla jossa äitinikin useaan otteeseen häneen 'törmäsi'. 'Päivysti' siksi että hän muutti vuosi sitten muualle. Ei se hautuumaatyö ole lainkaan niin harvinaista kuin haluat pakkomielteenomaisesti olettaa.
Ok. Ei minulla ole mitään pakkomiellettä tuosta. Se on ihan omaa kuvitelmaasi.
Itse en (onneksi) ole törmännyt hautausmaan liepeillä asiaan. Ei siis ole tarvinnut siinä kohden käämejä polttaa.

Voisit olla paljon suuremmaksi hyödyksi, jos menisit kääntämään tuon aloitukseni koskien Tertullianuksen kirjoitusta.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

En oikein ole kiinnostunut tuosta epämääräisestä veriopista, vaikka lahko onkin siitä kaiketi omia tulkintojaan tehnyt. Nämä kolmannen tai neljännen polven tulkitsijan omat tulkinnat ovat aina kyseenalaistettavissa olevia mielipiteitä. Minä rakennan mielipiteeni raamatun pohjalta näistä asioista.
Enkä ole mikään kääntäjä muutenkaan.
Yrjö

Vieras kirjoitti:" Ei siis ole pahaa sanottavaa todistajista "

Näitä veljesseura -sivuja ei olisi olemassa, jos ei todistajista, oikeastaan vartiotorniseurasta, olisi pahaa sanottavaa.

Kannattaa tutustua tuolta etusivulta alkaen, siellä on linkit vertaistukisivulle, sivukartta -linkistä löytyy lahkon "opeista" epäjohdonmukaisuuksia, valheita, petollisuuksia ynnä muuta sellaista mitä ei kristinoppiin tavata liittää.

Tuo Yrjön lopetus "tässä asiassa" sisältää sen että Yrjö tietää pahuutta lahkosta. Eikö sen jälkeen ole helpompi lähteä tutkimaan että kuinka paljon sitä oikeastaan onkaan ?
No huh huh. Tämä oli jo yliveto. Irrotatko aina asiayhteydestään toisten kirjoitukset? Kommenttini koski hautausmaalla esiintyvää julistamista johon en ole itse törmännyt.

Loppupäätelmäsi on tosin jo oikeaan suuntaan. En kuitenkaan kutsuisi pahuudeksi asiaa, vaan että on sanottavaa toiminnasta. Mutta niin on monesta muustakin asiasta. Myös vieraan kirjoittelusta.

Tiedän kyllä ihan tarpeeksi todistajista, enempää tietoa en tarvitse.
En kuitenkaan koe tarvetta mustamaalaamiseen ja vielä vähemmän valheiden esittämiseen.
Eli jos en itse ole törmännyt johonkin asiaan, en rupea esittämään muuta.
Yrjö

RaM kirjoitti:En oikein ole kiinnostunut tuosta epämääräisestä veriopista, vaikka lahko onkin siitä kaiketi omia tulkintojaan tehnyt. Nämä kolmannen tai neljännen polven tulkitsijan omat tulkinnat ovat aina kyseenalaistettavissa olevia mielipiteitä. Minä rakennan mielipiteeni raamatun pohjalta näistä asioista.
Enkä ole mikään kääntäjä muutenkaan.
Tjaa. Se on aika hankalan oloinen teksti, ja mielestäni sitä on hiukan omavaltaisesti tulkittu todistajien puolesta.
Saat pisteen kuitenkin asian tunnistamisesta. Vai lunttasitko blogista tai Jt-palstalta?
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Olen pääsääntöisesti perehtynyt moniin asioihin kohtalaisen hyvin, jonka pitäisi olla sinunkin tiedossasi. Silloin kun en asioista tiedä olen varovainen kommenteissani. Ja tunnustan kyllä tietämättömyyteni.
Yrjö

RaM kirjoitti:Olen pääsääntöisesti perehtynyt moniin asioihin kohtalaisen hyvin, jonka pitäisi olla sinunkin tiedossasi. Silloin kun en asioista tiedä olen varovainen kommenteissani. Ja tunnustan kyllä tietämättömyyteni.
Olen ällistynyt vaatimattomuudestasi.
Joudun nyt kuitenkin lopettamaan :D
Hyvää yötä
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Vain luontainen vaatimattomuuteni estää minua kertomasta, kuin hyvin perehtynyt olen etenkin kaikkeen raamattuun ja jehovantodistajiin liittyvään. :mrgreen:
Hyvää yötä.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Olin kerran bileissä, jossa oli läsnä maailmallisia ihmisiä. Jt-kaverini kävi välillä rakastelemassa tyttöystäväänsä ja palasi sen jälkeen kertomaan kanssani muille läsnäolijoille, kuinka tärkeää on palvoa Jehovaa. Taisi olla väärä tilanne, mutta kertoo paljon siitä miten jt-lapset/nuoret ajattelevat maailmasta ja maailmallisista.
Let me go Master I hate you so
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Yrjö kirjoitti:En ole missään vaiheessa esittänyt etteikö seuran kirjallisuudessa lue niin. Vai olenko? Missä?

Sanojen laittaminen toisen suuhun on tunnetusti argumntointivirhe. Kutsutaan olkinukeksi.

Tosiasia nyt on että käyn hautausmaalla usein, eikä siellä eikä sen porteilla ole todistajia tarjoilemassa kirjallisuuttaan.

Tässä kohden argumentointivirhe on sinun oletuksissasi.
Ahsoo, suo anteeksi, ymmärsin että vedit omista kokemuksistasi johtopäätöksiä jehovantodistajien toimintaa laajemminkin ajatellen.
Miten tämä muuten liittyy aloituksen aiheeseen?
Mielestäni tämä käsittelee juuri sitä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Yrjö kirjoitti:
RaM kirjoitti:Kyse ei ole hymistelystä tai kriittisyyskiellosta vaan avoimuudesta ja rehellisyydestä. Sinun ennakkoasennoitumisesi taas on jo hyvin tuttua joka sai vain jatkoa näissä aiheissa. Sinähän olet lahkon teologian mukaan oksennusta Jehovan suussa ja hän tulee mätkimään sinut tulikivellä meidän luopioden mukana. Kuitenkin jaksat jatkaa tuota periaatteellista puolustelutaisteluasi. En kykene ymmärtämään. :|
Jatkat edelleen henkilökommentointia... ei kerro hyvää argumentointitaidoistasi.
Kyllä ne rehellisuuspuutteet ovan ihan omiasi.

Ai vai oksennusta? Mieluummin se kuin sontaa jota höpiset.
Ei sinun ymmärrystäsi tässä kaivata... relaa ja lue vaikka Akua.
Yrjö, henkilökommentoinnista voi tietenkin huomauttaa, mutta jos huomautuksen jälkeen seuraavissa neljässä lauseessa harrastaa itse samaa, on käytännössä evännyt oikeutensa huomautella asiasta.

Pyrkikäämme itse kukin keskittymään aiheeseen eikä kirjoittelijoihin, niin kenenkään ei tarvitse vääntää - ajoittain rasittavuuden tasolle yltävästä - "ite oot" -tason 'keskustelusta'.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

" monesta muustakin asiasta. Myös vieraan kirjoittelusta "
Etsimään oikeat foorumit sitten vain.

" Eli jos en itse ole törmännyt johonkin asiaan "
-Kyllä ne sitaatit lahkon ohjeista hautausmaalle menemisestä kaupittelemaan vartiotorneja ovat oikeita. Yrjö, mikä on vastenmielistä siinä hautausmaaelinkeinossa vartiotornien kanssa kun sitä esität, et kirjoitettujen ohjeiden tosiasiasiana etkä hautuumalla kaupustelemassa nähtyjen totistajien tosiasiana vaan lähestyt sitä omalla väitteelläsi että et koskaan ole nähnyt. Täällä lukijoilla kun ei ole mahdollista tarkistaa väitettäsi. Niin, mikä on vastenmielistä ajatuksessa vartiotorneja kaupittelevasta lahkolaisesta arkkua hautaan laskevien perheenjäsenten takinliepeessä riippumassa ?

" Tiedän kyllä ihan tarpeeksi todistajista, enempää tietoa en tarvitse "
Tämä palsta on kuitenkin myös tiedon antamista varten lahkosta. Lahko toimii aivopesuvaiktuksen aikaansaamiseksi ja käytännössä se toimii. Taikka sitten ei. Nykään oikeastaan ei sikäli että uusia jäseniä ei oikein saada, heille ei ole syntynyt aivopesuvaikutusta. Vanhoilla jäsenillä on aivopesuvaikutus ja siitä johtuu että he esim. reagoivat omasta lahkostaan saamaansa omassa vartiotornissaan olevaan tietoon muuttamalla asuntoa, sen sijaan että muuttaisivat pois lahkosta. Sen voit todeta tämän palstan kirjoitusketjusta.

Eikö Yrjö ole kiinnostunut nimenomaan siitä tiedosta, mikä johtaa asunnonvaihtoon ja mitä salaisuuksia siihen sisältyy, ja kuinka sitten voisimme auttaa poloisia lahkosta ulos asuntokarkuruudesta huolimatta.
Yrjö

Tony S kirjoitti: Yrjö, henkilökommentoinnista voi tietenkin huomauttaa, mutta jos huomautuksen jälkeen seuraavissa neljässä lauseessa harrastaa itse samaa, on käytännössä evännyt oikeutensa huomautella asiasta.

Pyrkikäämme itse kukin keskittymään aiheeseen eikä kirjoittelijoihin, niin kenenkään ei tarvitse vääntää - ajoittain rasittavuuden tasolle yltävästä - "ite oot" -tason 'keskustelusta'.
En koe tarpeelliseksi niellä ilman vastaansanomista henkilökommentointia. Enkä suostu sellaiseen..
Vastaa Viestiin