Jhvh ; Herra=" Minä olen joka minä olen" tai" hän saattaa tulemaan joksikin" = Kuka tahansa itse, joka ON jotakin ts. jokainen on jumala tai itseänsä uskomaton piru.(saatana)
Messias = Vapauttaja jhvh;n vallasta ts. Kristus. Tieto jostakin, joka vapauttaa itsen epäuskosta ts.saatanasta, väärästä tiedosta.
Antikristus = Tietoa vastaan väitelty joko oikea tai väärä tieto, joka kumoaa vanhan ajattelumallin.
Huomaamme, että Raamatussa on itsen kehitys ts. meissä on jumala, kun uskomme itseemme ja kykenemme todistamaan väitteemme. Kristus on vapauttaja itsen uskomuksesta. Antikristus koetaan vääränä tietona joka kumoaa vanhan tiedon. -> Tietoisuustason nousu ts ylösnousemus.
Uskomusjärjestelmät
Valvoja: Moderaattorit
-
Aaron Hannu
Re: Uskomusjärjestelmät
Kyse on siis heprealaisesta kulttuurista, mutta juontuu todennäköisesti syvemmälle menneisyyteen ja heijastaa suuressa määrin kulttuuriimme nykyaikana. Mihin itse uskon? Siihen, että tarkastelemalla Raamatun symboliikkaa, voimme nähdä ihmisen itsen totuuden perustuvan puhtaasti ajan tietoisuustasoon kullakin hetekellä totuudesta. Mitä olisi Korkein tietoisuus? Se on korkeinta olemassa olevaa tietämystä ja sen soveltamista jostakin. Jokainen yksilö omaa ainakin itsestään korkeinta tietoisuutta, mutta se ei rajaa tietenkään pois sitä korkeinta tietämystä asiasta, jonka yksilö kykenee todistamaan tieeteellisin metodein. Tämä Korkeimman tietoisuuden rooli vaihtelee riippuen siitä, mitä asiaa/ketä käsittelemme. Heprealaisessa kulttuurissa Jhvh edustaa tätä rooliaan vaihtavaa ominaisuutta ja siellä sen sanotaan oleven Jumala. "Jumala" toimii siis itsen kehityksen kautta.
-
Aaron Hannu
No ettehän te edes lukeneet ajatuksella....no viis siitä. Tarkoitus on vain saada sinut uskomaan itseesi, siitä mitä tunnet oikeasti. Vituuttaa tämä holhousyhteiuskunta ja siitä mitä saa puhua mitä ei, mutta sanonpa totuuden messiaasta; se olet sinä! Kristus on vapautumista ja sama asia kuin valaistuminen. Mitä valaistuminen on? Sitä että uskallat olla oma itsesi.
-
Markku Meilo
Nimenomaan luin tuon(kin) saarnasi ajatuksella.Aaron Hannu kirjoitti:No ettehän te edes lukeneet ajatuksella....
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Aaron Hannu
Markku sinä oletkin erityinen ja sinulla on selvä lahja. Skeptisyytesi ei ole kirous vaan siunaus, joka auttaa tasapainottamaan asioita, mutta koitappa nähdä se mitä joku muu näkee? Jumala puhuttelee aina yksilöllisesti - myös sinua.
-
Markku Meilo
Mua on ainoastaan oma faija puhutellut "yksilöllisesti" ja haluan henkilökohtaisten harhojeni jäävän siihen karvian putkakokemukseen.Aaron Hannu kirjoitti:Jumala puhuttelee aina yksilöllisesti - myös sinua.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.