Muunmuassa nämä kommenttisi paljastavat, että olet älykäs, kohtuullisen suvaitsevainen, tällä hetkellä vähän tuuliajolla, luultavasti hakemassa ideologista ja hengellistä kotiasi.Harmus kirjoitti: Tähän on tullut muualta jo vastauksia, mutta en ole varma mitä ideologiaa ne edustavat.
Kun tämän tyyppiseen kysymykseen vastaa, on kerrottava myös mitä maailmankatsomusta edustaa, toisin sanoen mitä arvoja noudattaa. On helppoa nimittäin ajatella, että jos olen liberaali lähes kaiken suvaitseva ihmisoikeuksiin vetoava vapaan maailman tavoittelija, olen jotenkin automaattisesti vahvoilla. Ihmisoikeudet ovat kuitenkin kaikkea muuta kuin selvät ja niidenkin tulkinta ovat jatkuvan neuvottelun alaista.
Itse en ole liberaali vaan hyvin vahvasti uskonnollinen. YK:n yleismaailmalliset ihmisoikeudet ovat hyvät, mutta kasvatuksellisissa asioissa ihmisoikeudet ovat ja tulevat aina olemaan pahasti hakusessa.
Tervetuloa joukkoon, joka on älykäs. Ideologia ja hengellisyys...lienee aika kirjavaa täällä. Joka tapauksessa, jos tarkoituksesi on todistaa meidän kokemuksemme jehovantodistajuudesta vääräksi, tai edes kyseenalaiseksi, on edessäsi hieman työmaata. Ja tuskinpa voit salillakaan leuhkia, että toimit vapaaehtoisena Luopioitten kuntoutusohjelmassa.