Betel piiloutuu

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Betel piiloutuu

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Olen jo vuosia tiennyt sen tosiseikan, että tämä Raamatun totuus ei toteudu Jehovan todistajien järjestössä:

(Matteus 5:14-16) 14 Te olette maailman valo. Vuorella sijaitseva kaupunki ei voi olla kätkössä. 15 Lamppua ei sytytetä ja aseteta vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja se loistaa kaikille talossa oleville. 16 Samoin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja kirkastaisivat Isäänne, joka on taivaissa.

Suomen Jehovan todistajien haaratoimisto on kuin kätkössä oleva kaupunki, jota ei edes kartan ja kompassin avulla löydy, ja johon navigaattorikaan ei ohjaa ja kuin lamppu, mikä on laitettu vakan alle ja varmuuden vuoksi sammutettu, ettei energiaa kulu. Sillä ei ole julkista sähköpostiosoitetta, mihin kiinnostuneet ja muut ihmiset voisivat ottaa yhteyttä.

Tästä seuraa sellainen "kiinnostava" tosiasia, että minä saan aika paljon sähköpostia, joka on tarkoitettu käytännössä Beteliin tai johonkin paikallisseurakuntaan. Tänään viimeksi sain postin, missä pyydettiin toimittamaan oikealle JT-henkilölle tieto siitä, että eräälle tietylle ovelle ei saa mennä saarnaamaan. Ei siinä mitään, kyllä minä hoitelen mielelläni näitäkin hommia, ja oli ihan mielenkiintoista vaihteeksi soittaa Betelin palvelusosastolle, josta sain paikallisseurakunnan vanhimman nimen ja puhelinnumeron. Soitin hänelle ja hoidin asian. Siinä samassa rupattelimme muutakin. Vanhin kehotti minua "nöyrästi tulemaan takaisin". Sanoin, että tiedän liikaa järjestöstä, kun olin 31 vuotta sisäpuolella. Hän sanoi tuntevansa hyvin erään rautaisen vanhimman, joka oli erottamiskomiteassani mukana. Vanhin tivasi, että en kai kuulu luopioporukkaan. Sanoin, etten ole luopio, mutta kyllä minulla nettisivut on. :lol:

Miksi Betel ei kerro julkisesti sähköpostiosoitettaan? Mitä se pelkää? Eikö Betelissä tiedetä, että nykyisin ihmiset ovat tottuneet hoitamaan lähes kaikki asiat netin välityksellä?

On tietysti äärimmäisen huvittavaa ja paradoksaalista, että minä, Saatanalle luovutettu kurja ihminen, saan hoitaa Pyhän Betelin asioita. Pari kesää sitten jouduin hommaamaan Portugalista tulevalle tienraivaajalle konventtimajoitusta. :mrgreen: Laskeeko Betel sen varaan, että kyllä se tyhmä Johanneksen poika hoitaa heille kuuluvat hommat, kun itse eivät viitsi.

Saankohan jotain "siunauksia", kun toimin Betelin puolesta? :shock:
Vieraas

Re: Betel piiloutuu

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Ei näytä myöskään watchtower.org tarjoavan edelleenkään mitään muuta kuin kotitutkistelun tilaamismahdollisuuden: https://watch002.securesites.net/e/contact/submit.htm.

Vapaamuotoisesta sähköpostista seuraisi epäilemättä niin rankka p****asade, että sitä ei henkilökunta pystyisi käsittelemään. Lisäksi kriittiset kommentit saattaisivat pahimmillaan herättää jopa luopioajatuksia hengellisesti heikoimmissa organisaation sisällä.

Keskushallinto elää mieluiten itse luomassaan henkisessä kuplassa ja tuottaa nettiin aina vaan enemmän pyhän hengen sponsoroimaa sisältöä, sen sijaan, että alkaisi keskustella julkisesti. On kiinnostavaa, miten moni kaupallinenkin organisaatio on astunut miinaan lähtiessään esimerkiksi Facebookiin. (Facebookia käyttävien kannattaa esimerkiksi liittyä seuraamaan Canal+ Suomen käyttäjäkommentteja...) Vapaa keskustelu räjähtää kielteisesti silmille, jos tuotteessa on vikaa. Ja Vartiotorni-seuran tuotteesta reklamaatioita tosiaankin piisaisi.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Kyllä minäkin vein yhden hellaritaustaisen tuttavan valtakunnankansliaan kokoukseen käymään sen jälkeen kun olin erotettu, mutta kun olin jeppu, niin mitenkään en saanut kiinnostuneita salille. Kohtalon ivaa.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

Johanneksen poika kirjoitti:Suomen Jehovan todistajien haaratoimisto on kuin kätkössä oleva kaupunki, jota ei edes kartan ja kompassin avulla löydy, ja johon navigaattorikaan ei ohjaa ja kuin lamppu, mikä on laitettu vakan alle ja varmuuden vuoksi sammutettu, ettei energiaa kulu. Sillä ei ole julkista sähköpostiosoitetta, mihin kiinnostuneet ja muut ihmiset voisivat ottaa yhteyttä.
Taisi mennä kymmenen sekunttia, kun Eniro.fi tarjoili osoitteen kartan kera.

Jehovan todistajat

Puh: 09 825885

Fax: 09 82588285

Puutarhatie 60
VANTAA

http://www.jehovantodistajat.fi

Mitä tulee juttuihisi, että "joudut" tekemään palveluksia Betelille, niin uskon, että noiden tarkkaan valittujen ilmaisujen taustalla on aivan toisenlainen totuus.
Johanneksen poika
Viesti:

KN kirjoitti:Taisi mennä kymmenen sekunttia, kun Eniro.fi tarjoili osoitteen kartan kera.
Jaa, ja missäs se Betelin sähköpostiosoite on näkyvissä, siitähän tässä on kyse? :shock:

Minulta on esim. tutkijat (siis yliopistoissa jne.) kyselleet useaan kertaan Betelin sähköpostiosoitetta, kun heillä olisi ollut tärkeää postitettavaa JT-johtoportaalle. Olen kyllä yksityisesti kertonut esim. Jukka Ropposen e-mailin, sellaisen, josta kerran olen saanut vihaisen vastauksen, että "älä lähetä tähän mitään postia". :D Joten se ainakin silloin oli toiminnassa, ja luulen että on edelleen. Julkisesti en sitä viitsi jakaa, ettei Jukka Poika hiilly. :twisted:
Johanneksen poika
Viesti:

KN kirjoitti:Mitä tulee juttuihisi, että "joudut" tekemään palveluksia Betelille, niin uskon, että noiden tarkkaan valittujen ilmaisujen taustalla on aivan toisenlainen totuus.
Ja mikähän se "toisenlainen" totuus mielestäsi on? Kerro ihmeessä, että minäkin saisin tietää.
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

Johanneksen poika kirjoitti:
KN kirjoitti:Taisi mennä kymmenen sekunttia, kun Eniro.fi tarjoili osoitteen kartan kera.
Jaa, ja missäs se Betelin sähköpostiosoite on näkyvissä, siitähän tässä on kyse? :shock:

Minulta on esim. tutkijat (siis yliopistoissa jne.) kyselleet useaan kertaan Betelin sähköpostiosoitetta, kun heillä olisi ollut tärkeää postitettavaa JT-johtoportaalle.
Mielestäni tuo todistaa vain siitä, ettei yliopistossa paljon älliä tarvita ja käytetä. Soitto Betelin vaihteeseen varmasti ratkaisisi yliopistohemmojen viestintäongelman.
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

KN kirjoitti:Mitä tulee juttuihisi, että "joudut" tekemään palveluksia Betelille, niin uskon, että noiden tarkkaan valittujen ilmaisujen taustalla on aivan toisenlainen totuus.
Ja mikähän se "toisenlainen" totuus mielestäsi on? Kerro ihmeessä, että minäkin saisin tietää.
KN mysterio(s) ei nyt lähde juttujasi enempää analysoimaan. Minulla on vuosia juttujasi lukeneena jonkinsortin käsitys tavastasi ilmaista asioita. Jätetään muillekkin lukijoille oivaltamisen ilo.
Johanneksen poika
Viesti:

KN kirjoitti:Mielestäni tuo todistaa vain siitä, ettei yliopistossa paljon älliä tarvita ja käytetä. Soitto Betelin vaihteeseen varmasti ratkaisisi yliopistohemmojen viestintäongelman.
Et tiedä yksityiskohtia noista asioista, joten parempi kun et arvaile. Minä tiedän, miksi he eivät halunneet soittaa vaan nimenomaan lähettää kyselyjä sähköpostilla.
Johanneksen poika
Viesti:

KN kirjoitti:KN mysterio(s) ei nyt lähde juttujasi enempää analysoimaan. Minulla on vuosia juttujasi lukeneena jonkinsortin käsitys tavastasi ilmaista asioita. Jätetään muillekkin lukijoille oivaltamisen ilo.
Tuo oli siis sinulta vain taktinen heitto, mikä ei tarkoittanut mitään. No, antaa sitten olla, jos et osaa perustella.
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

KN kirjoitti:Mielestäni tuo todistaa vain siitä, ettei yliopistossa paljon älliä tarvita ja käytetä. Soitto Betelin vaihteeseen varmasti ratkaisisi yliopistohemmojen viestintäongelman.
Et tiedä yksityiskohtia noista asioista, joten parempi kun et arvaile. Minä tiedän, miksi he eivät halunneet soittaa vaan nimenomaan lähettää kyselyjä sähköpostilla.
Jooooooo en todellakaan tunne yliopistohemmojen kaikkia fobioita.
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

KN kirjoitti:KN mysterio(s) ei nyt lähde juttujasi enempää analysoimaan. Minulla on vuosia juttujasi lukeneena jonkinsortin käsitys tavastasi ilmaista asioita. Jätetään muillekkin lukijoille oivaltamisen ilo.
Tuo oli siis sinulta vain taktinen heitto, mikä ei tarkoittanut mitään. No, antaa sitten olla, jos et osaa perustella.
Sanoin tuossa monta asiaa.

1. Tunnen tyylisi luoda mielikuvia asioista. Parempaan ilmaisuun palstalla pystyy vain Markku Meilo, jonka kyky luoda mielikuvia asioilla, mitä itse asiassa ei kirjoitettu on ilmiömäinen.

2. Vuosia sinua seuranneena tiedän, että teksti pitää lukea tarkkaan ja ajatuksella, koska nopeasti luettuna esille nousnut mielikuva on usein väärä.

3. Muut tekstisi lukijat voivat harjaannuttaa kykyä ymmärtää sitä, mikä on esitetyn mielikuvan ja todellisen kirjoitetun sanoman välinen ero.
Johanneksen poika
Viesti:

KN kirjoitti:1. Tunnen tyylisi luoda mielikuvia asioista. Parempaan ilmaisuun palstalla pystyy vain Markku Meilo, jonka kyky luoda mielikuvia asioilla, mitä itse asiassa ei kirjoitettu on ilmiömäinen.
Tarkoitatko, että en puhuisi totta? Jos tuota tarkoitat, olet väärässä. Ei tekstiäni tarvitse "tulkita", eikä siitä tarvitse lukea väksin mielikuvamainontaa. Jokainen jolla ei ole lukihäiriötä, ymmärtää tekstini.
KN kirjoitti:2. Vuosia sinua seuranneena tiedän, että teksti pitää lukea tarkkaan ja ajatuksella, koska nopeasti luettuna esille nousnut mielikuva on usein väärä.
Mitä epäselvää oli tämän ketjun tekstissäni, kun kirjoitin, että Betelillä ei ole julkista sähköpostiosoitetta? Mitä kohtaa et ymmärtänyt? Sinä lätkäisit vain nipun puhelinnumeroita ja osoitteen, mutta siitähän ei ollut lainkaan kyse. Olin jopa lihavoinut sähköpostiosoitteen.
KN kirjoitti:3. Muut tekstisi lukijat voivat harjaannuttaa kykyä ymmärtää sitä, mikä on esitetyn mielikuvan ja todellisen kirjoitetun sanoman välinen ero.
Miten tuo pätee siihen, että kerroin Beteliltä puuttuvan sähköpostiosoitteen, mihin halukkaat voivat lähettää viestejä? Mielikuva taisi olla omassa päässäsi, jos et sitä ymmärtänyt. Sanoma oli täysin selvä. Ehkä sinä olit ainoa, joka ei sitä ymmärtänyt.
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

Johanneksen poika kirjoitti:Ehkä sinä olit ainoa, joka ei sitä ymmärtänyt.
Sovitaan sitten näin ;-)
Ch.K

Viesti Kirjoittaja Ch.K »

Vartiotorni (tutkittava) – 15. heinäkuuta 2011. NOUDATATKO JEHOVAN SELVIAÄ VAROITUKSIA? s.16
7. Mitä väärien opettajien karttaminen merkitsee? Emme puhu heidän kanssaan emmekä kutsu heitä kotiimme. Emme lue heidän julkaisujaan tai katsele televisio-ohjelmia, joissa he esiintyvät. Emme myöskään mene heidän internetsivustoilleen tai lisää kommentteja heidän keskustelupalstoilleen.
Tosiystävät ovat ikuisia.
Vastaa Viestiin