(Matteus 5:14-16) 14 Te olette maailman valo. Vuorella sijaitseva kaupunki ei voi olla kätkössä. 15 Lamppua ei sytytetä ja aseteta vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja se loistaa kaikille talossa oleville. 16 Samoin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja kirkastaisivat Isäänne, joka on taivaissa.
Suomen Jehovan todistajien haaratoimisto on kuin kätkössä oleva kaupunki, jota ei edes kartan ja kompassin avulla löydy, ja johon navigaattorikaan ei ohjaa ja kuin lamppu, mikä on laitettu vakan alle ja varmuuden vuoksi sammutettu, ettei energiaa kulu. Sillä ei ole julkista sähköpostiosoitetta, mihin kiinnostuneet ja muut ihmiset voisivat ottaa yhteyttä.
Tästä seuraa sellainen "kiinnostava" tosiasia, että minä saan aika paljon sähköpostia, joka on tarkoitettu käytännössä Beteliin tai johonkin paikallisseurakuntaan. Tänään viimeksi sain postin, missä pyydettiin toimittamaan oikealle JT-henkilölle tieto siitä, että eräälle tietylle ovelle ei saa mennä saarnaamaan. Ei siinä mitään, kyllä minä hoitelen mielelläni näitäkin hommia, ja oli ihan mielenkiintoista vaihteeksi soittaa Betelin palvelusosastolle, josta sain paikallisseurakunnan vanhimman nimen ja puhelinnumeron. Soitin hänelle ja hoidin asian. Siinä samassa rupattelimme muutakin. Vanhin kehotti minua "nöyrästi tulemaan takaisin". Sanoin, että tiedän liikaa järjestöstä, kun olin 31 vuotta sisäpuolella. Hän sanoi tuntevansa hyvin erään rautaisen vanhimman, joka oli erottamiskomiteassani mukana. Vanhin tivasi, että en kai kuulu luopioporukkaan. Sanoin, etten ole luopio, mutta kyllä minulla nettisivut on.

Miksi Betel ei kerro julkisesti sähköpostiosoitettaan? Mitä se pelkää? Eikö Betelissä tiedetä, että nykyisin ihmiset ovat tottuneet hoitamaan lähes kaikki asiat netin välityksellä?
On tietysti äärimmäisen huvittavaa ja paradoksaalista, että minä, Saatanalle luovutettu kurja ihminen, saan hoitaa Pyhän Betelin asioita. Pari kesää sitten jouduin hommaamaan Portugalista tulevalle tienraivaajalle konventtimajoitusta.

Saankohan jotain "siunauksia", kun toimin Betelin puolesta?