Kristus on tullut takaisin

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Aaron Hannu

Kristus on tullut takaisin

Viesti Kirjoittaja Aaron Hannu »

Ajattelin näin valveutuneessa porukassa, ihan kuin Jeesus paljasti silloin juutalaisille, että olen tullut takaisin niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, mutta ex jt luopioiden porukka on se tosi seurakunta. Kristus merkitsee itsensä armahtamista sekä toisten. Minä olen ottanut kiinni käärmeen ja sitonut sen tuhanneksi vuodeksi, syyllisyyden heivannut, olemalla avoimesti sitä mitä olen. Jos joku alkaa opetuslapsekseni takaan hänelle hallitsijan paikan sitten, kun aika jättää tässä lineaarisessa ajankulussa.
toolman

Re: Kristus on tullut takaisin

Viesti Kirjoittaja toolman »

"Jumala armahtaa, minä en" TH. AH on ottanut itsestään kiinni.
tool ja öl on elämää.
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Aaron Hannu kirjoitti:Ajattelin näin valveutuneessa porukassa, ihan kuin Jeesus paljasti silloin juutalaisille, että olen tullut takaisin niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, mutta ex jt luopioiden porukka on se tosi seurakunta. Kristus merkitsee itsensä armahtamista sekä toisten. Minä olen ottanut kiinni käärmeen ja sitonut sen tuhanneksi vuodeksi, syyllisyyden heivannut, olemalla avoimesti sitä mitä olen. Jos joku alkaa opetuslapsekseni takaan hänelle hallitsijan paikan sitten, kun aika jättää tässä lineaarisessa ajankulussa.
Tapanani ei ole ollut puuttua muiden kirjoittajien tekemisiin, mutta tässä tapauksessa haluaisin auttaa. Nimimerkki "Aaron Hannu": kannattaisiko yrittää lähestyä psykiatrian ammattilaisia? Olen itse aikanani tehnyt niin, ja saanut siitä paljon apua. Vertaistuki on hyvä asia sinänsä, mutta jossakin vaiheessa ammattiapu voi olla todella hyödyllistä. Ensimmäinen kontakti voisi olla terveyskeskuslääkäri, joka ohjaa psykiatrille, mikäli kerrot tuntemuksesi rehellisesti. Ajatukseni on vilpitön, kannattaa kokeilla, oikeasti!
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Aaron Hannu

Näinhän ne sanoi Jeesuksellekkin silloin aikanaan ja syyttivät peräti hulluksi. Jos minulle syntynyt varmuus ja oma määritelmä itsestäni omassa tietoisuudessani on, että olen Kristus, niin mistä tiedät etten olisi sitä ja sallisi sinunkin olla sitä itsellesi?
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Aaron Hannu kirjoitti:Näinhän ne sanoi Jeesuksellekkin silloin aikanaan ja syyttivät peräti hulluksi. Jos minulle syntynyt varmuus ja oma määritelmä itsestäni omassa tietoisuudessani on, että olen Kristus, niin mistä tiedät etten olisi sitä ja sallisi sinunkin olla sitä itsellesi?
En tietenkään tiedäkään. Mutta jos koet olevasi Kristus, niin mitä haittaa olisi jutella asiasta vaikkapa terveyskeskuslääkärin kanssa? Jos kerran olet, niin ehkä hänkin vakuuttuu, ja saat lääketieteellisen vahvistuksen asiasta?
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Aaron ei voi olla Kristus, koska minä olen Kristus. En halua että meitä on useampia.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Aaron Hannu

No kiva. Minun puolelta asialla ei ole sellaista tunnelatausta - olisi kiva tietää, että, kun mitä ilmeisimmin olen nolannut itseni ainakin joidenkin mielestä, että mitä tämä kristus on ja miksen voi olla sitä, koska omassa subjektiivisessa olemuksessa vain minä voin päättää, kuka minä milloinkin olen - toki muut voivat tehdä saman....Minä olen armahtanut ja antanut anteeksi itselleni ja kaikille muille myös....Sanomani on hieman samanlainen kuin näissä lauluissa....jotka taitavat myös olla kristuksia Viljon ohella...http://www.youtube.com/watch?v=-OFIw0fP90Y
http://www.youtube.com/watch?v=IJvF721mMzE
http://www.youtube.com/watch?v=xyvFhrDzLfY

Ja nyt sykiatrille...
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Arska!
On hyvä pyrkiä täydellisyyteen, jota voidaan kuvata vaikkapa kirkkaana valona. Kun saavauttaa tämän täydellisen yhteyden globaaliin ja avaruuksia täyttävään jumaluuteen, kadottaa oman fyysisen ruumiinsa olemassaolon ja saa sijalle henkisen, joka ei enää millään muotoa ole sidottu mihinkään fyysiseen, ei aikaan, ei paikkaan tai muuhun turhuuteen, vaan ainoastaan täydellisyyteen, jota voi kuvata valolla, mutta ei selittää, on päässyt perille.

Tämä luonnollisesti sisältää vain anteeksiantoa ja pyyteetöntä rakkautta (agape), eikä salli minkään maallisen itseään vaivata. Tähän sisältyy sekin pieni juttu, ettei hermostu enää koskaan kenellekään, ei edes niille, jotka tiputavat pois kaveriluettelostaan.

Mutta, mutta, joskus ihmetyttää, miksi olen tavannut näitä jumaluuksia niin monta. Heillä kaikilla on ollut vielä jäljellä joitakin hyvin inhimillisiä piirteitä. Eihän näin pitänyt olla, eihän. Miten se "Juomari Turmio" lauloikaan: "Taksin katolla vilkkuu yön ainoa valopilkku"... Kohdusta hautaan monen kap, laitoksen kautta", vai miten se meni.

Ai niin, virsi unohtui, kas tässä: http://www.youtube.com/watch?v=yH-zRhl8hfA
Aaron Hannu

No jos haluamme käyttää Raamatusta tuttua terninologiaa, joiden symbolinen merkitys on todellisuudessa ihan muuta. Jeesushan oli evankeliumien mukaan aikoinaan elänyt heppu, joka uskoi vastoin, mitä nyky tiede opettaa. Miksi meidän edes tulisi uskoa sellaiseen, joka on vastoin sitä mitä voimme ymmärtää oikeasti. Pelkkiä uskomuksia ja silmänkääntötemppuja korkeintaan. Itsen täysin hyväksyneenä ihmisenä tunnustan, että minäkin suutun, petyn, olen iloinen, onnellinen ja kiitollinen. Kristusmaisuus käsitetään manipuloidun ajattelun vuoksi joksikin yli-inhimilliseksi, pelkkiä ideaalihahmoa olevaan uskomukseen, jolla ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa, että tunteiden kirjo kulkee laidasta laitaan - oikeastaan sanoilla ei ole juurikaan merkitystä vaan sillä, mitä oikeasti tekee - eli ollakko jotain, jonka joku muu ajattelee olevan "pyhää käytöstä" - en suostu sellaiseen muottiin, vaan "kaikki on mahdollista sille, joka uskoo". Ja se ei tarkoita, sitä että pystyn juokseen 100 m alle 10 sekunnissa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuosta heräsikin mieleen kysymys että kuinka jyrkkä alamäen pitäisi olla jotta sitä pistelisi 100 m 10 sekunnissa ?
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Aaron Hannu kirjoitti:Minä olen ottanut kiinni käärmeen ja sitonut sen tuhanneksi vuodeksi, syyllisyyden heivannut, olemalla avoimesti sitä mitä olen. Jos joku alkaa opetuslapsekseni takaan hänelle hallitsijan paikan sitten, kun aika jättää tässä lineaarisessa ajankulussa.
Ihan vakavasti. Pidätkö ylläolevaa tekstiä aivan terveen papereissa kirjoitettuna. Minä en. Tämä toteamus on kuitenkin täysin turha, joten olkoon minun puolestani. Mikäli koet itsesi Kristukseksi, en voi sille mitään. Mikäli se suo sinulle mielenrauhan ja hyvän olon, miten voisin tätä muuttaa. Tuskin haluaisinkaan.
Aaron Hannu

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
Aaron Hannu kirjoitti:Minä olen ottanut kiinni käärmeen ja sitonut sen tuhanneksi vuodeksi, syyllisyyden heivannut, olemalla avoimesti sitä mitä olen. Jos joku alkaa opetuslapsekseni takaan hänelle hallitsijan paikan sitten, kun aika jättää tässä lineaarisessa ajankulussa.
Ihan vakavasti. Pidätkö ylläolevaa tekstiä aivan terveen papereissa kirjoitettuna. Minä en. Tämä toteamus on kuitenkin täysin turha, joten olkoon minun puolestani. Mikäli koet itsesi Kristukseksi, en voi sille mitään. Mikäli se suo sinulle mielenrauhan ja hyvän olon, miten voisin tätä muuttaa. Tuskin haluaisinkaan.
Kerro, mitä on olla terve? Sitäkö, että jotkut keskustelut ovat tabuja enemmän tai vähemmän ja niistä täytyy keskustella vanhojen uskomusten pohjalta. Raamatun terminologiaa kääntäessäni todellisuutta vastaavaksi koen kristuksen olevan tavallaan nykyaikana tietoisuutta, joka ei ole mikään varsinainen henkilö vaan Budhalaisuuden valaistumista vastaava tunne sen kulttuurialueilla, kun itse alkaa ottamaan vastuun omasta elämästään - nykypskologiassa itsensä hyväksyntää.

Nykyään on paljon ihmisiä, jotka väittävät sitä sun tätä. Hulluimpana pidän niitä, jotka ns tänä jälkikristillisenä aikana uskovat Jeesuksen kirjaimellisesti teheneen mitä teki, ja jopa uskovat Saatanan kirjaimelliseen persoonaan ja väittävät käärmeenkin puhuneen. Näitä näkee vaikkapa, kun panet kanava seiskan päälle ja koitappas viedä heiltä heidän naiivit jeesususkomukset =) niin näkee sellaisen mielen pimeyden ettei toista, Maailma on hulluja täynnä. Koitahan ajatella sellaista mielikuvaa, että nyt tulisit maanpäälle ja alkaisit kohdata maailmaa sellaisena kuin se on - ei sellaisena mitä se oli.
Vastaa Viestiin