Puheiden pitäminen (tarkoitus)!

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo

Re: Puheiden pitäminen (tarkoitus)!

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

sinner74 kirjoitti:Anteeksi, että en ole jaksanut lukea täältä ihan kaikkia juttuja...
Asia ei kai täällä ole ollut esilläkään, S24:n SPA-osiossa siitä on ollut kirjoittelua.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Mag Mell

Viesti Kirjoittaja Mag Mell »

Vieras kirjoitti:pikkulapset avustajina ovat olleet yllättävän osaavia.. (...) Koululaisten esimerkit myös osaavia,kiva huomata miten innokkaita he ovat kertomaan
Raamatusta ikätovereilleen ja opettajille.
Opetettu apinakin on varmaan jonkun mielestä söpö ja liikuttava, ja sen temppuilu hauskaa seurattavaa. Paitsi apinan itsensä mielestä.
Vieras kirjoitti:"Kiinnostunut Ope"
Ei näemmä ainakaan äidinkielen ope.
Itseasiassa täytyy ihan asiakseen ihmetellä, miten alas on opettajankoulutuslaitoksessa vajottu opetuksen tason suhteen...
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
odette80

Viesti Kirjoittaja odette80 »

Oppilas oppii mitä? Miten lapsi ilman kokemusta voi opettaa asioita joita aikuisenkin on hankala tajuta? Jonka maailman kuva on suppea varsinkin näin suomessa. Lapsi yleensä saa olla lapsi täällä pitkään.

Minusta on kauhea laittaa lasta aikuisten maailmaan. Koulussakin opetellaan asita alusta, mutta teokraattisessa koulussa lähtöviiva lapsille ja akuisille on suht sama. Kritiikki on sievempää toki.

Puheet eivät ole todellisuutta ja tuskin oikeassa saarnaamis työssäkään ollaan niin nokkelia, kun vastassa on oikea eriävää mieltä yleensä oleva ihminen. Ainoa mitä tuosta oppii on on todistajien omat oppi ja se että todistaja muka AINA on oikeassa..

Kuinka moni todistaja on oikeasti tutkinut asiaa niin että on varma oikeellisuudesta? Puolueeton lähde on paras..
odette80

Viesti Kirjoittaja odette80 »

Mulle koulu ei antanut ikinä mitään. Olen saanut normaaleista ihmissuhteista enemmän irti kuin ikinä todistajien kokouksista joissa opetetaan laaman tavoin seuraamaan opetuksia eikä miettimään ja kommentoimaan oman ajatuksen mukaisesti. Kuten todistajat sanoo seura sanoo näin ja Jumala sanoo näin.. ei koskaan minä olen ajatellu tämän näin uskontoni mukaan!
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vieras kirjoitti:"äidinkielen opettaja oli kovasti kiinnostunut teokraattisen koulun sisällöstä...., ...Toivoi kovasti saavansa jostakin "vastaavanlaisen" opuksen,"

Sitä lahko ei tuo esiin, että tuo on kooste kauppakorkeakoulujen myyntipuheoppaista, korkeakoulujen puheenpito-ohjeista, väittelytaidon oppaista...

Ymmärrettävästi aihe on arvokas, saada tavara kaupaksi, vaaliehdokas myydyksi, esitys kansanäänestyksessä läpi (kansanäänestys lienee esim. USA:ssa yleisempi kuin täällä).

Eikä oppaiden kokoamisessa muuta pahaa, mutta tarkoitus on valehtelu- ja mielenhallintalahkon osallisten kasvattaminen. Ja oppaan alkuperä salataan, antaen mielellään ymmärtää että jehova se on tässäkin suomassa jotakin, ellei peräti itse vartiotorniseura.

Äidinkielen opettaja on alastaan kiinnostunut, ymmärrettävästi, tietoisena siitä ettei ole akateeminen tutkimus, vaan nimenomaan suuriin "tyypillisen tavallisen ihmisen massoihin" vetoamiseen suunniteltu työ.
kooste kauppakorkeakoulujen myyntipuheoppaista
Antaisitko linkkejä niihin oppaisiin, saadaan äikänopelle matskua ilman raamatullista vouhotusta?
Toi "aineiston johdonmukainen käsittely" kiinnostas meikääkin, tapana rönsyillä, aika epäjohdonmukasestikin..
Vastaa Viestiin