sinner74 kirjoitti:...VT-seuran suhtautuminen homoseksuaalisuuteen on höllentymässä...
Jos olen maininnut suhtautumisen
olevan höllentymässä, niin silloin olen kirjoittanut vastoin käsitystäni. Eli muutos on jo tapahtunut (tietty vaivihkaa) vuosia sitten, jolloin annettiin mahdollisuus avoimesti homoseksuaalille tulla jehovantodistajaksi, kunhan ei käytännössä harjoita suuntautumistaan.
En muista mille aikajaksolle muutos sijoittuu, mutta Vt-seuran teksteistä sen havaitsi muutoksena, jolloin alettiin kirjoittaa homoseksuaalisista teoista, aiemman pelkän homoseksuaalisuuden asemesta. Muistaakseni on lukijain kyssäkin siitä voiko homoseksuaalin kanssa tutkia Raa... ei kun Vt-seuran kirjallisuutta.
Mun nuoruudessa ei (virallisen kannan mukaan) saanut olla homoseksuaalisesti suuntautunut, vaan suuntaumisesta oli ensin pyrittävä eroon vaikka rukoilemalla (heh, en muista Vt-seuran tuolloin opettaneen Jehovan kuuntelevan homoseksuaalienkin rukouksia).
Oman seurakunnan homoseksuaalin perusteella mulle muotoutui jo nuorena kuva, että oltiin haluttomia puuttumaan asiaan. Mitä olen lukenut, niin etenkään sisariin ei ole tässä suhteessa haluttu kiinnittää senkään vertaa huomiota kuin veljiin.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.