Teuvo Hakkarainen

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Markku Meilo

Re: Teuvo Hakkarainen

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Oikeastaan minulle tulee hieman surku tuota Hakkaraista median kynsissä.
Mä en heti keksi kuvaavaa määritelmää miehestä, joka tietoisesti pyrkii kansanedustajaksi ja vasta virkaan astuttuaan käsittää, että on julkisessa ja hyvinpalkatussa duunissa? En nimittäin usko, että ko. herra ei ole ennen em. duunia kertaakaan kritisoinut ketään eduskunnassa toiminutta?
Miehellä ei ole mitään, millä itseään puolustaisi.
Ei ihme, koska ei ensitörttöilyistäkään heti ottanut opiksi.
Viimeksi muokannut Markku Meilo, 18.11.2011 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: r=>t
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Oikeastaan minulle tulee hieman surku tuota Hakkaraista median kynsissä. Miehellä ei ole mitään, millä itseään puolustaisi.
Taisi olla Jukka Relander joka esitti, että aidosti demokratialle vaarallisia persuissa eivät ole nämä teuvohakkaraiset, penttioinoset tai edes Jussi Halal-Aho, vaan sosiaalisesti älykkäämmät, kuten itse Timo Soini tai eduskuntaryhmän puheenjohtaja Pirkko Ruohonen-Lerner.

*jättää vetämättä esiin natsikortin*
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

:D Näinhän se taitaapi mennä. Olisin melkeinpä valmis ehdottamaan eduskuntaan 20 x 20 m kokoista hiekkalaatikkoa (ja tämähän menee julkisuuteen, koska nimelläni kirjoittelen).

Oikeastaan minulla on pikku ongelmia tällä paikkakunnalla tämän pienen mutta äänekkään porukan kanssa, ei lainkaan maahanmuuttajien. No, ongelmani ovat omiani ja otaksun niihin ratkaisun löytäväni. Harmittaa vain, että älykkäiksi otaksumani kanssaihmiset aina kaupungin valtuustoa myöten, ovat tuottaneet pettymyksen.
Raimo Mylly

Viesti Kirjoittaja Raimo Mylly »

En haluaisi osoittautua kovin pahaksi rasistiksi saati joutua samaistetuksi Hakkaraisen kreationistisimbesiliseen maailmankuvaan, mutta aina joskus olen pohtinut aihetta hipovaa kummallisuutta. Miksi ihmeessä jostain Somaliastakin pitää ihmisiä raahta tänne kristinuskoiseen pohjolaan, jossa he eivät viihdy ja jonka kulttuuriin he eivät ole halukkaita sopeutumaan. Maksamme järjettömiä summia tuosta pakkosiirrosta ja pakkosopeutuksesta jota kotouttamiseksikin on kutsuttu.
Miksi heitä ei voida kansainvälisesti toimittaa toiseen islamilaiseen afrikkalaisvaltioon joka saisi kansainvälistä yhteistä taloudellista tukea jonka avulla voisivat huolehtia noista uskonveljistään ja samalla saada taloudellista hyötyä oman kansansa hyvinvoinnin parantamiseen. Sen luulisi olevan kaikille halvinta ja mieluisinta. Toimivuudesta ja ongelmien ratkaisemisesta puhumattakaan.
Miksi ihmisiä pitää raahata toiseen maanosaan? Eihän suomalaisiakaan raahattu sota-aikana afrikkaan turvaan pahoilta ryssiltä saati itsenäistymistaistelun osapuolilta. Ruotsi oli hyvä turvapaikka suomalaisille, miksei vaikka Egypti voisi olla sitä somaleille?
Vieraas

Raimo Mylly kirjoitti:Ruotsi oli hyvä turvapaikka suomalaisille, miksei vaikka Egypti voisi olla sitä somaleille?
Ehkä siksi, että Egypti ei heitä halua? Ymmärrän itsekin, että maailmoja syleilevä vihreä ajattelu ei ole kovin käytännönläheistä. Ei varmaankaan kuulu suomalaisille pelastaa kolmatta maailmaa kokonaisuudessaan. Muutamia kurdeja henkilökohtaisesti tuntevana tulee kuitenkin mieleen käytännön esimerkki persujen "menkööt kotimaahansa" -argumenttia vastaan: kurdeilla ei enää ole kotimaata. Mihin siis kurdit pitäisi lähettää?

Persujen ajatusmaailma ylipäätänsä avautuu hyvin gallupista, jota erääseen projektiin liittyen pääsin todistamaan. Persuthan esittivät alunperin pakolaiskiintiön poistamista argumentilla "ei oteta niitä tänne, vaan autetaan niitä kotimaassaan". (Suomessahan pakolaiskiintiö on verraten pieni.) Sittemmin persut ovat ehdottaneet kehitysavun vähentämistä. (= ei auteta niitä kotimaassaankaan.)

Olin viime vuonna mukana projektissa, jonka tavoitteena oli auttaa suomalaisia sairaita ja vammaisia. Projektin pohjaksi tehtiin tutkimus suomalaisten halukkuudesta auttaa suomalaisia sairaita ja vammaisia. Gallupin tuloksena vähiten halukkaita auttamaan suomalaisia sairaita ja vammaisia olivat puoluekannaltaan Perussuomalaiset. M.O.T.
Markku Meilo

Raimo Mylly kirjoitti:En haluaisi osoittautua kovin pahaksi rasistiksi...
Ei mullakaan ole tarvetta valikoitua juridisessa mielessä rasistiksi. Eikä ongelmaa lainkaan, työkokemusvaihtarina olen ollut rasismin kohde.

Se kun menee niin, että yleisellä tasolla en ole koskaan Suomessa havainnut lähellekään sellaista ylempää johdettua rasistista kaikenkattavaa öykkäröintiä, joka oli vallalla islamilaisessa valtiossa. Itse pääsin perheettömänä vähällä, ainoastaan kerran motivoitiin tuliaseella ja vain kerran oli juostava teräaseen edellä.
Jaakko Ahvenainen

Raimo Mylly kirjoitti:Miksi ihmisiä pitää raahata toiseen maanosaan? Eihän suomalaisiakaan raahattu sota-aikana afrikkaan turvaan pahoilta ryssiltä saati itsenäistymistaistelun osapuolilta. Ruotsi oli hyvä turvapaikka suomalaisille, miksei vaikka Egypti voisi olla sitä somaleille?
Siinäpä se. Mutta ihmeelliset ovat herrain tiet. Egypti vaikuttaisi aivan hyvältä, mutta nämä pienet kahinat sillä suunnalla. No, jos oppivat elämään maassa maan tavalla, ei siinä mitään ja toki uskontonsa saavat pitää jo yksin Suomen lain nojalla.

Minulla heitä vastaan mitään ole, vaikka keskellään asun. Oikeastaan ovat rauhoittaneet nämä korttelit. Joskohan opittaisiin yhdessä elämään. Aina tilanteen tullen olen kyytiä keskustaan tarjonnut tai sieltä pois. Hyvin on kelvannut ja kohteliaitakin ovat olleet. Smal-talkia ovat höpisseet, josko tuo siitä. Ei minulla ole ongelmia tutustumisen kanssa sinänsä. Olenhan näitä ihmisiä tavannut, ties mistä.

Muutaman höpelön takia Lieksa on saanut nyt huonon ja rasistisen maineen, eivätkä nämä höpelöt ole ainoastaan natsi-henkisiä nuoria. Aikuisistakin löytyy, valtuustoa myöten. Tuumailen hieman siihen tyyliin, kun meiltä on muutettu Ruotsiin, Amerikkaan, Kanadaan ja Ausseihin, niin eiköhän joku sata maahanmuuttajaa tännekin mahdu.

Kansainvälinen kylä tämä Lieksa: on venäläistä, virolaista, uusseelantilaista, intialaista, pakistanilaista, kurdia, entisen Jugoslabian alueilta tulleita, marokkolaista, tsadilaista ja somalia, ja mistä kaikesta vielä. Yleensä on hyvin mennyt ja jotkut ovat pistäneet oman bisneksen pystyyn ja työllistäneen muutaman maanmiehensä. Ihan hyvä. Ei täältä juuri muutoin duunia saa.
Vieraas

Markku Meilo kirjoitti:Se kun menee niin, että yleisellä tasolla en ole koskaan Suomessa havainnut lähellekään sellaista ylempää johdettua rasistista kaikenkattavaa öykkäröintiä, joka oli vallalla islamilaisessa valtiossa. Itse pääsin perheettömänä vähällä, ainoastaan kerran motivoitiin tuliaseella ja vain kerran oli juostava teräaseen edellä.
Itselläni oli islamilaisen kasvatuksen saanut työkaveri, jonka mielestä "neekerit" eivät ole ihmisiä. Rasismi ei siis tosiaankaan katso uskontoa tai ihonväriä.
Jaakko Ahvenainen

Markku Meilo kirjoitti:Ei mullakaan ole tarvetta valikoitua juridisessa mielessä rasistiksi. Eikä ongelmaa lainkaan, työkokemusvaihtarina olen ollut rasismin kohde.

Se kun menee niin, että yleisellä tasolla en ole koskaan Suomessa havainnut lähellekään sellaista ylempää johdettua rasistista kaikenkattavaa öykkäröintiä, joka oli vallalla islamilaisessa valtiossa. Itse pääsin perheettömänä vähällä, ainoastaan kerran motivoitiin tuliaseella ja vain kerran oli juostava teräaseen edellä.
Heh, joo. Hiukka samankaltaisia kokemuksia, tosin fundisiipolta, arabien ja epyktiläisten kanssa meni mukavasti. Ei tarvinnut puukkoja väistellä, mutta kerran jouduin vetämään liikkuvat taakse kibbutsilla ja kerran piti tosissaan autokuskia toppuutella, kun sillä meinas palaa hermo yhden rynkyllä mahaan osoittelevan takia. Siitäkin selvittiin naarmuitta.. Mulla oli vähän toisenlainen duuni ja hiukka toisenlaisissa olosuhteissa. Eihän mun nahkani ollut edes kapisen kulkukoiran arvoinen, mutta rasismia, sitä kyllä näin ihan kotitarpeiksi asti.

Edit +epyktiläisten
Viimeksi muokannut Jaakko Ahvenainen, 19.11.2011 00:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Markku Meilo

Vieraas kirjoitti:Gallupin tuloksena vähiten halukkaita auttamaan suomalaisia sairaita ja vammaisia olivat puoluekannaltaan Perussuomalaiset. M.O.T.
Ei uutta, ylevä periaate on tärkein, vaikka siinä ei olisi lainkaan tolkkua. Hyvin harvoin luomun maun nimeen vannova erottaa luomua sokkotestissä. Herkistyneimmillään ylevän periaatteen vaalija havaitsee eron yhden ja saman viherkaman puolikkaiden välillä, joista siis vain toinen on luomua.
Jaakko Ahvenainen

Vieraas kirjoitti:Rasismi ei siis tosiaankaan katso uskontoa tai ihonväriä.
Juu ei, ei katso. Oikeassa olet. Mutta Hakkarainen & co ovat outoja otuksia edellämainitusta huolimatta, tai kenties juuri siksi.
Markku Meilo

Vieraas kirjoitti:Rasismi ei siis tosiaankaan katso uskontoa tai ihonväriä.
Tuo kokemani rasismi katsoi esimerkiksi lähtö- tai alkuperämaata. Esimerkiksi jenkit, sakut ja fransmannit kokivat sen tullissa, meille todettiin vaan "finlanda quais" ja mentiin sujuvasti sisään ja ulos kasseja aukomatta.

Oli hilpeää havaita, että esimerkiksi egyptiläiset vierastyöläiset halveksivat libyalaisia uskonveljiään yli kaiken ja tekivät meille heti ensimmäisessä tilaisuudessa selväksi, että eivät olleet paikallisia: Rintaan hakaten lausuivat "mii kairo", "mii aleksandria" jne.
Raimo Mylly

Viesti Kirjoittaja Raimo Mylly »

Vieraas kirjoitti:
Raimo Mylly kirjoitti:Ruotsi oli hyvä turvapaikka suomalaisille, miksei vaikka Egypti voisi olla sitä somaleille?
Ehkä siksi, että Egypti ei heitä halua? Ymmärrän itsekin, että maailmoja syleilevä vihreä ajattelu ei ole kovin käytännönläheistä. Ei varmaankaan kuulu suomalaisille pelastaa kolmatta maailmaa kokonaisuudessaan. Muutamia kurdeja henkilökohtaisesti tuntevana tulee kuitenkin mieleen käytännön esimerkki persujen "menkööt kotimaahansa" -argumenttia vastaan: kurdeilla ei enää ole kotimaata. Mihin siis kurdit pitäisi lähettää?
Puuttumatta persujen ajatusmaailmaan tai siihen, onko muualla maailmassa asuvat ihmiset mukavia vai eivät kommentoin tätä yhtä kysymystä. Milloin ja missä kurdeilla on ollut kotimaa? Hehän ovat lähinnä aasian saamelaisia tai romaneja. Mitä jos meillä nuo mainitut kansanosat alkaisivat vaatimaan itsenäisyyttä ja heidän käyttöönsä osoitettua maa-aluetta joka saisi alkuun autonomian ja sitten itsenäisyyden - mikä olisi sinun kantasi asiaan? Miten siihen vaikuttaisi jos kiinalaiset ja japanilaiset yhtyisivät heidän vaatimuksiinsa ja esittäisivät esimerkiksi Vantaan muuttamista Romanolaksi tai Saamestaniksi, jonne kantasuomalaisilla ei olisi enää asiaa mutta jonka perustaminen ja toimintaan saattaminen pitäisi kustantaa? Olisivatko he apua tarvitsevia pakolaisia jos heidän väkivaltaiset mielenosoitukset tukahdutettaisiin voimakeinoin - tulisiko heidät kuljettaa Australiaan saamaan hoivaa ja turvaa? Vai tulisiko heille luovuttaa Ahvenanmaa ja ahvenanmaalaiset häätää Ruotsiin? Vai koko Suomen, Ruotsin ja Norjan 'lapista' muodostaa oma valtio? Lisätä siihen kenties vielä Kuolan niemimaa. Jos joku saamelainen tai romani lähtisi Keniaan pakolaiseksi niin mihin Kenian tulisi hänet tarvittaessa palauttaa? (Tämä on hieman kärjistettyä eli älä välitä siitä vaan periaatteellisuuksista.)
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Kävin viime lauantaina Rinkebyssä, missä n. 90 % asukkaista on maahanmuuttajia. Siellä oli erittäin rauhallinen ja kiva tunnelma. Kovin montaa kantaruotsalaista en visiitilläni nähnyt. Suomessa pyritään maahanmuuttajat sijoittamaan mahdollisimman hajalle ehkä siksi että he "kotoutuisivat", mutta minä luulen että voisi olla parempi että heillä olisi asuinalueita joissa he voisivat paremmin ylläpitää omaa kulttuuriaan ja yhteisöinä pikkuhiljaa kotoutua ympäröivään yhteiskuntaan. Yhdysvalloissa suurissa kaupungeissa on Chinatownit, Little Italyt jne enkä ymmärrä miksi Suomessa pitää hallinnollisilla päätöksillä yrittää estää sellaista kehitystä.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Markku Meilo

Viljo kirjoitti:Yhdysvalloissa suurissa kaupungeissa on Chinatownit...
Ei tule unohtaa Harlemia, tuota maailmankuulua mustien ja valkoisten molemminpuolisen ymmärryksen, kunnioituksen ja rinnakkainelon tyyssijaa.
...enkä ymmärrä miksi Suomessa pitää hallinnollisilla päätöksillä yrittää estää sellaista kehitystä.
Puhdasta kansallista reviiriajattelua, edes EU:n kansalaisille ei anneta mahdollisuutta opettaa meille vaihtoehtoisia toimeentulo- ja asumismuotoja.
Vastaa Viestiin