Onko väärä uskonto - Suuri Babylon - jo kukistunut?
Valvoja: Moderaattorit
-
Vieras
Re: Onko väärä uskonto - Suuri Babylon - jo kukistunut?
"Jumalalle Jehovalle Kunnia aina ja iankaikkisesti! amen." -Niin minustakin.
Täällä ei ole tarkoitettu Mikkoa herjata, vaan esittää näkökohtia ottamalla Raamatun lauseita esiin.
Mikon tulee yrittää ymmärtää, entiset jt:t ovat jauhettu toistattamalla jakeita pyörryksiin. Jumalan armo, eikö se, Mikko, kuulu kaikille ? Eri ihmiset ovat erilaisia, esim. lukutaidottomaksi jäänyttä on lähestyttävä eri tavoin kuin sellaista jolla luetuttamalla on väärinkäytetty Jumalan sanaa.
Kirjoituksissa on osittain tarkoitettu huumoriakin, mikä ei ole Herrallekaan syntiä. Täkäläisiä Jumalan luomia ei Mikko onnistunut lähestymään. Mikko voisi pyytää anteeksi puolestaan, ja luvata rukoilla meidän kaikkien syntisten puolesta, ollakseen sopusoinnussa Sanan kanssa.
Täällä ei ole tarkoitettu Mikkoa herjata, vaan esittää näkökohtia ottamalla Raamatun lauseita esiin.
Mikon tulee yrittää ymmärtää, entiset jt:t ovat jauhettu toistattamalla jakeita pyörryksiin. Jumalan armo, eikö se, Mikko, kuulu kaikille ? Eri ihmiset ovat erilaisia, esim. lukutaidottomaksi jäänyttä on lähestyttävä eri tavoin kuin sellaista jolla luetuttamalla on väärinkäytetty Jumalan sanaa.
Kirjoituksissa on osittain tarkoitettu huumoriakin, mikä ei ole Herrallekaan syntiä. Täkäläisiä Jumalan luomia ei Mikko onnistunut lähestymään. Mikko voisi pyytää anteeksi puolestaan, ja luvata rukoilla meidän kaikkien syntisten puolesta, ollakseen sopusoinnussa Sanan kanssa.
-
Markku Meilo
Markku Meilo, eläkkeellä oleva elektroniikkasäätäjä, iltaa (GMT -7).Mikko Ainasoja kirjoitti:Mikko Ainasoja armon Herran työssä, amen.
Mistä tuollaisen voisi todentaa?Kun käärme puree ihmistä niin ihminen totiseti alkaa herjaamaan Jumalaa ja Jumalan sanan tuojia.
Oikein näet, en luota henkimaailmaan, vaan kartan myrkkykärmeksiä.Teissä näen, että Pyhä Henki ei teitä suojele tuolta myrkyltä.
Mielenkiintoinen väite, kuinka perustelet sen?Mutta minua käärme saa purra, enkä totiseti ala herjaamaan Isää Jumalaa Kakkivaltiasta, koska myrkky ei tehoa minuun.
Älä ole naiivi, kyseenalaistaminen ja perusteiden vaatiminen ei normaalielämässä ole herjaamista.Teillä ei ole ensimmäistäkään syytä herjata minua, mutta silti te teette niin.
Nyt asetat kyllä itsesi kovin korkealle, sitä suuremmalla syyllä vastaile esittämiini kysymyksiin ja palaamme sitten astialle.Ymmärtäkää siis, että teitä käytetään minua vastaan. Teillä ei ole syytä, mutta Saatanalla on halu käydä minua vastaan.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Kaarmis
Kiitos hyvistä nauruista!Mikko Ainasoja kirjoitti:Mikko Ainasoja armon Herran työssä, amen.Markku Meilo kirjoitti:Ei unohdeta korpsiooneja ja myrkkyjuomaa, kaikki se sitten vieraita kieliä puhuen talojen katoilla, ilman kukkaroa - ou jees ja hyvä tulee.Kaarmis kirjoitti:Sovitaanko että puretutat itseäsi hengenvaarallisilla myrkkykäärmeillä ensin, sen jälkeen sinulla on ehkä vähän enemmän varaa puhua itsestäsi ja siitä miten Pyhä Henki sinussa toimii?
Käärmeen myrrkyä. Kun käärme puree ihmistä niin ihminen totiseti alkaa herjaamaan Jumalaa ja Jumalan sanan tuojia. Teissä näen, että Pyhä Henki ei teitä suojele tuolta myrkyltä. Mutta minua käärme saa purra, enkä totiseti ala herjaamaan Isää Jumalaa Kakkivaltiasta, koska myrkky ei tehoa minuun.
Teillä ei ole ensimmäistäkään syytä herjata minua, mutta silti te teette niin. Ymmärtäkää siis, että teitä käytetään minua vastaan. Teillä ei ole syytä, mutta Saatanalla on halu käydä minua vastaan.
Älkää antaka itseänne pahalle ilmaiseksi. Älkää edes taistelussa, tai taistelun päätteeeksi, amen.
Jumalalle Jehovalle Kunnia aina ja iankaikkisesti! amen.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
Markku Meilo
Mulla on sellainen tunne luissa, että Mikko yhtä tosissaan kuin kuka tahansa muu tosi kristitty, jolla on hallussa se kuuluisa Ainoa Oikea Totuus, eikä malta olla kertomatta asiasta muille silloinkaan kun asiasta ei ole kyse.Vieras kirjoitti:Provoille ei viitsi nauraa.
-
Mikko Ainasoja
***Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Hyvä Mikko Ainasoja
Olet varmaankin oikeassa omassa hengellisyydessäsi. Kuitenkin se käärme, joka Paavalia risuja nuotioon ripotellessaan puri ei ollut fantasia, vaan todellinen, fakta.
Meillä mannersuomessa on ainoastaan yksi hieman mysrkyllinen käärme, kyy. Kyllä sillä voi normaalikuntoinen terve aikuinen itseään purettaa. Siihen ei kuole, joskin turvotus ja kipu on vähintäänkin kohtuullinen. Asia on aivan eri Välimeren alueiden myrkkykäärmeistä, saati hietakyystä, sarvikyystä, jne.. joita olen tavannut.
Kyllä uskoa sopii, mutta se ei edellytä tyhmyyttä, ei liioin metaforisia asenteita.
Ymmärrän toki, että kyseessä olivat nämä maailman käärmeet ja uskon vakaasti, että Pyhä Henki minut säästäisi myrkytys kuolemalta, jos armon Herramme Jeesus Kristus haluaisi minun elävän vielä tässä maailman ajassa. En tietenkään lähde itseäni purettamaan käärmeelle, sillä on sanottu, että älä kiusaa Jumalaasi, kuten rakas herramme sanoi Saatanalle autiomaassa.
Pyhä Henki voi takuulla pelastaa ihmisen käärmeen puremalta, mutta on uskottava siihen, että se pystyy siihen ja elettävä Isän Jumalan mielen mukaista elämää.
Viimeksi muokannut Tony, 21.12.2011 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Herätysliike-mantrat poistettu
Syy: Herätysliike-mantrat poistettu
- Tony
Tässähän se vitsi piileekin. Pyhä henki voi tehdä mitä vain, jos siihen uskoo, mutta jos se ei sitten teekään mitä on odotettu, niin Jeesuksella oli muita suunnitelmia -kortti viuhahtaa. Aina on jokin kortti hiassa mihin vedota. Käteväähän se on, sitä ei pääse kieltämään.Mikko Ainasoja kirjoitti: Ymmärrän toki, että kyseessä olivat nämä maailman käärmeet ja uskon vakaasti, että Pyhä Henki minut säästäisi myrkytys kuolemalta, jos armon Herramme Jeesus Kristus haluaisi minun elävän vielä tässä maailman ajassa.
Pyhä Henki voi takuulla pelastaa ihmisen käärmeen puremalta, mutta on uskottava siihen, että se pystyy siihen ja elettävä Isän Jumalan mielen mukaista elämää.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Vieras
Mikolle
On sinulle helppo tulla sanomaan veljesseuran sivulle, kuinka pitäisi uskoa ja kuinka tehdä.
Täällä kirjoittavat henkilöt ovat kuitenkin ponnistelleet irti lahkon voimakkaista siteistä, se ei vapaaehtoisesti saaliistaan irti päästä.
Monet ovat eroon lahkosta päästyään vakaasti omaksuneet kristinopin varmaankin ainakin paljon samantapaisessa merkityksessä kuin meitin Mikkomme, mutta kunnioituksesta lähimmäisten kärsimyksiä, enemmän menneitä vaikka ovatkin, jättävät tyrkyttämättä totuuden sanan, myös koska tietävät palstalla olevilla sen mahdollisuuden olevan tiedossa. Palstalaiset varmasti arvostavat lähestymistäsi.
Mutta työsarka kun olisi varsinaisesti itse jehovantodistajain lahkon piirissä. Tiedätkö Mikkomme, siellä olevat ovat niin sanotun mielenhallintavaikutuksen alaisena. yhtenä keinona on nähty se, että toimittaa heidän postiluukkuihinsa valokopioita taikka scannattuja näköiskappaleita lahkon sellaisista vanhojen julkaisujen kohdista, jotka ovat nykyään tuntemattomia ja yllättäviä lahkolaiselle taikka peräti kiistettyjä.
Kun niitä toimittelee pariinkiin osoitteeseen sitä mukaa perässä kun totistaja muuttaa karkuun niin täytyyhän sen painua totistajan tajuntaan. Se on hyvä alku, sitten kristilliseen liikkeeseen mukaan liittämiseen onkin varmaankin totistaja jo halukas.
Viime yönä Jehova unessa ilmeistyi ja laitatti nämä terveiset Mikollemme sekä toivotutti hyvät joulut
On sinulle helppo tulla sanomaan veljesseuran sivulle, kuinka pitäisi uskoa ja kuinka tehdä.
Täällä kirjoittavat henkilöt ovat kuitenkin ponnistelleet irti lahkon voimakkaista siteistä, se ei vapaaehtoisesti saaliistaan irti päästä.
Monet ovat eroon lahkosta päästyään vakaasti omaksuneet kristinopin varmaankin ainakin paljon samantapaisessa merkityksessä kuin meitin Mikkomme, mutta kunnioituksesta lähimmäisten kärsimyksiä, enemmän menneitä vaikka ovatkin, jättävät tyrkyttämättä totuuden sanan, myös koska tietävät palstalla olevilla sen mahdollisuuden olevan tiedossa. Palstalaiset varmasti arvostavat lähestymistäsi.
Mutta työsarka kun olisi varsinaisesti itse jehovantodistajain lahkon piirissä. Tiedätkö Mikkomme, siellä olevat ovat niin sanotun mielenhallintavaikutuksen alaisena. yhtenä keinona on nähty se, että toimittaa heidän postiluukkuihinsa valokopioita taikka scannattuja näköiskappaleita lahkon sellaisista vanhojen julkaisujen kohdista, jotka ovat nykyään tuntemattomia ja yllättäviä lahkolaiselle taikka peräti kiistettyjä.
Kun niitä toimittelee pariinkiin osoitteeseen sitä mukaa perässä kun totistaja muuttaa karkuun niin täytyyhän sen painua totistajan tajuntaan. Se on hyvä alku, sitten kristilliseen liikkeeseen mukaan liittämiseen onkin varmaankin totistaja jo halukas.
Viime yönä Jehova unessa ilmeistyi ja laitatti nämä terveiset Mikollemme sekä toivotutti hyvät joulut
- Jaakko Ahvenainen
Jos palaamme otsikon aiheeseen, mitä ajattelet, Mikko, siihen liittyvästä kysymyksestä. Jehovantodistajuudessa, kuten varmaan tiedät, Suuri Babylon edustaa väärän uskonnon maailmanmahtia. Tähän väärään uskontoon kuuluvat kaikki muut uskonnot, paitsi jehovantodistajuus. Jehovantodistajuuden näkökulmasta me kumpikin kuulunemme tuohon väärään uskontoon ja olemme umpisokeita, koska emme tätä oivalla ja ole valmiita liittymään Jehovan todistajien maailmanlaajuiseen veljesseuraan. Tai täsmällisemin: en Sinusta tiedä, tiedän vain itsestäni.
Mitä siis ajattelet väärästä uskonnosta? Mikä sellainen on? Onko se jo kukistunut? Millä perusteella jehovantodistajuus on ainoa oikea tosikristillinen uskonto?
Olen käsitellyt otsikon kysymystä hyvin perusteellisesti aiemmin tässä ketjussa Ilmestyksen 17 ja 18 lukujen pohjalta.
Mitä siis ajattelet väärästä uskonnosta? Mikä sellainen on? Onko se jo kukistunut? Millä perusteella jehovantodistajuus on ainoa oikea tosikristillinen uskonto?
Olen käsitellyt otsikon kysymystä hyvin perusteellisesti aiemmin tässä ketjussa Ilmestyksen 17 ja 18 lukujen pohjalta.
-
Markku Meilo
Tätä tuskin kukaan epäilee. Nyt vaan on kyse todellisuuksista ei kenekään luuloista tai uskomuksista.Mikko Ainasoja kirjoitti:...uskon vakaasti...
Viimeksi muokannut Markku Meilo, 22.12.2011 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: typo oiottu
Syy: typo oiottu
- Jaakko Ahvenainen
Eikä edes uskosta, Mikko hyvä, se kun tapaa olla sellainen lahjaksi saatava luonnonvara se, eikä tätä meille kaikille ole suotu ja jos jotain onkin, on se osoittautunut perin vääräksi ja valheelliseksi tässä jehovantodistajuuden kentässä. Näin se nyt vain menee.
Jos taas haluat rukoilla minun puolestani, se jo vain sopii, vaikka housun polvet rikki, enkä tällä pilkkaa Sinua mitenkään.
Jos taas haluat rukoilla minun puolestani, se jo vain sopii, vaikka housun polvet rikki, enkä tällä pilkkaa Sinua mitenkään.
-
Kaarmis
Menikö Mikolla pupu pöksyyn, kun ei ole mitään enää kommentoinu? Tai sitten se mun sille lähettämä myrkkykäärme hiljensi sen?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."