Epäkohta

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

lavanpalvelija

Epäkohta

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

Kun kovasti olen pohtinut sitä, että missä se jehovantodistajuusilmiö sitten oikein lähtee lapasesta, niin olen päätynyt seuraavaan.

Jehovantodistajuuden päämäärä on hakeutua jonkinlaiseen ihmisenäolemisen pysyvään turvallisuuden tunteesseen-- (Russelin) poppakonstein. Nopeaa väylää ei kuitenkaan ole löytynyt, ihmisenäoleminen on jatkuva kehitysprosessi.

Se, että pyritään oikoteihin sabotoimalla nuoruuden normaali kehityskulku aiheuttaa helposti aikamoisen käytännön katastrofin aikuseksipyrkimyksissä. Kyllä minän laitan tämän epäkohdan hyvin pitkälle Brooklynin satraappien kompitenssin puutteen piikkiin. Ihmistä tulisi ymmärtää rohkeasti koko elinkaari huomioonottaen. Ei meistä kukaan pysy nuorena ja kauniina ikuisesti. Oma stagnaatiomme pysäyttää ymmärryksemme jälkikasvumme omien ihmiseksikavamispyrkimysten suhteen.

Tulos on käytännössä hyvin huono ja se olisi käsitettävä ja pyrittävä ratkaisemaan muulla tapaa kuin torjumalla ja puolustusmuuria paksuntamalla.
Varjo seuraa, halusit tai et.
Kaarmis

Re: Epäkohta

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

"aikuisseksipyrkimyksissä"?

Joo, nuorena kasvaminen jeppulayhteisössä perustuu siipien amputaatioon. Oli aka tuskaisaa lähdön jälkeen yrittää kasvattaa siipiä uudestaan.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Moi Käärmis, lavanpalvelijana vastaan kirjautumatta.

Sinäpä aika kotka olet, kasvatit uudet siivet. Minä kasvoin kanaksi, ja totuin lentelemään matalalla.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Oli pakko, kun asuin kymppikerroksessa, ja hissi ei aina toiminut.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vieras

Kaarmis kirjoitti:Oli pakko, kun asuin kymppikerroksessa, ja hissi ei aina toiminut.
Samassa kerroksessahan minäkin. Korkeammalle ei päässyt-- mutta laskeutuessa oli kevyt kosketus.
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Kaarmis kirjoitti:"aikuisseksipyrkimyksissä"?
Minä luin "alkuseksipyrkimyksissä"... :)
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Vieras

Vieraas kirjoitti:
Kaarmis kirjoitti:"aikuisseksipyrkimyksissä"?
Minä luin "alkuseksipyrkimyksissä"... :)
Ai et oli loistava huomio. Tässä on erinomainen konkreettinen esimerkki Freudin psykopatologisesta lyöntivirheestä.

Alitajuntani tarkoitti nimenomaan aikuis-seksitavoitetta.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

lavanpalvelija kirjoitti:Jehovantodistajuuden päämäärä on hakeutua jonkinlaiseen ihmisenäolemisen pysyvään turvallisuuden tunteesseen-- (Russelin) poppakonstein.
Hmm...voisiko tuo olla yksittäisen jäsenen päämäärä, syy kuulua lahkoon? Itse vt-organisaation päämäärä ei ole tuollapäinkään. Kyllä kai kyseisen organisaation tavoite on se, että ihminen alistetaan ja aivopestään tahdottomaksi, aloite- ja ajattelukyvyttömäksi idiootiksi. Obey your Master.

Organisaation kannalta toimenpiteet ovat juuri oikeat. Yksilön kannalta, hän on päämäärineen väärässä osoitteessa.
And Justice For All
lavanpalvelija

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

sinner74 kirjoitti:
lavanpalvelija kirjoitti:Jehovantodistajuuden päämäärä on hakeutua jonkinlaiseen ihmisenäolemisen pysyvään turvallisuuden tunteesseen-- (Russelin) poppakonstein.
Hmm...voisiko tuo olla yksittäisen jäsenen päämäärä,.
Toki, toki. Näinhän tämä juuri menee-- joukon mukana. Turvallisuuden tunteella tavoittelemme sitä samaa auvoista tilaa minkä me olemme itse kokeneet äidin tissin äärellä.

Tätä aivan samaa tavoitteli nuorukainen nimeltä Chales Taze Russell etsiessään omaa autonomiaansa isänsä vaatebusineksen lomassa. Narsistinen intelligentti nuori Frederick Franz yritti tulla toimeen isähahmonsa Russelin kanssa ja onnistui siinä erinomaisesti.

Me olemme pyrkineet hakemaan elämässämme etäisyyttä suhteessamme näihin autoritaarisiiin isähahmoihin omissa ihmiseksikasvamisyrityksissämme.
Varjo seuraa, halusit tai et.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

lavanpalvelija kirjoitti:Se, että pyritään oikoteihin sabotoimalla nuoruuden normaali kehityskulku aiheuttaa helposti aikamoisen käytännön katastrofin aikuseksipyrkimyksissä. Kyllä minän laitan tämän epäkohdan hyvin pitkälle Brooklynin satraappien kompitenssin puutteen piikkiin. Ihmistä tulisi ymmärtää rohkeasti koko elinkaari huomioonottaen.
Allekirjoitan.
Vastaa Viestiin