Verensiirron jälkeen

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Filippos

Re: Verensiirron jälkeen

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Aaac kirjoitti:
Filippos kirjoitti:Tai ärtyisyys johtui yksinkertaisesti siitä, että syytit itseäsi veren ottamisesta vastaan - tietoisesti tai alitajuisesti. Ei tuon selitykseen kai muuta tarvitse..?
Olin siis ärtynyt jo ennen kuin sain tietää verensiirrosta. Verensiirtoasia tuli esille vasta jälkitarkastuksessa. Kun sain tietää verensiirrosta, en oikeastaan edes ihmetellyt asiaa. Se oli tehty ja sillä selvä. Omatunto ei soimannut enkä siksi mennyt vanhimmille kertomaan asiasta. En kokenut syyllisyyttä, en edes sen vuoksi, etten ollut kertonut anestesialääkärille asiasta etukäteen.

Muuten, samanlainen salaa otettu verensiirto taitaa selittää ne Herätkään hersyttelemät tarinat, joissa JT-potilaan veriarvot ovat ihmeen kautta nousseet.
Nousit nukutuksesta väärällä jalalla! :wink:
Kyllähän tuommonen leikkaus helposti aiheuttaa stressireaktion kroppaan, joka vapauttaa katekoliamiineja, kortikotropiinia ja miksei myös adrenaliinia verenkiertoon. Ei se verensiirron mukana tullut veri voi aiheuttaa yksistään mielialan liikkeitä suuntaan eikä toiseen. Jokin psykologinen syy tuolle seuraukselle on varmasti löydettävissä ennemmin.
Filippos

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Jokaisen veri on kaikenkaikkiaan hiukan erilaista. Elimistö voi siirtyä joksikin aikaa puolustustilaan, jonka aikana elimistö on stressaantunut. Tämä puolustustila kestää niin kauan, että elimistö on lopulta hyväksynyt uudet veren mukana tulleet solut kiertoonsa, tai tuhonnut ylimääräisenä pitämänsä.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Markku Meilo kirjoitti:
Tony kirjoitti:...tehokkainta kenttää jt:t tekisivät verenluovutuksen avulla.
Itse asiassa Vt-mytologian kannalta vielä tehokkaampaa kenttää olisi ovenavaajan tappaminen ovelle. Näin ovenavaajalla olisi tehokkuusluvultaan parempi mytologisteoreettinen mahdollisuus, koska hänet herätettäisiin uuteen zydeemiin. Valinnan paikka olisi siis silloin kun paratiisi on nupulla ja ympärillä vain yhden sortin tosi kristittyjä.
Hehe, pitäisi muistaa olla vähän varovaisempi noiden superlatiivien kanssa. Kenttämallien tehokkuusluokissa hyvin - jos ei parhaiten - toimisi myös se etteivät jt:t kenttäilisi ollenkaan. Siis jos oletuksena on että ne jotka eivät ole kuulleet asiasta, pääsevät tuhatvuotisiin pippaloihin mukaan automaattisesti, kun näillä ei ole ollut mahdollisuutta ottaa Totuutta vastaan elämänsä varrella.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Tony kirjoitti:Kenttämallien tehokkuusluokissa hyvin - jos ei parhaiten - toimisi myös se etteivät jt:t kenttäilisi ollenkaan. Siis jos oletuksena on että ne jotka eivät ole kuulleet asiasta, pääsevät tuhatvuotisiin pippaloihin mukaan automaattisesti, kun näillä ei ole ollut mahdollisuutta ottaa Totuutta vastaan elämänsä varrella.
Totta, varteenotettava asia. Mutta kaikissa tapauksissa meidän tulee huomioida se 1990-luvun opetus, jossa Jehovan uumoillaan hoitavan ihmekäännytyksellään sen osuuden mihin jt:t eivät ole kyenneet. Iso J laittaa vaikka kivet käännytyshommiin?
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Markku Meilo kirjoitti:J laittaa vaikka kivet käännytyshommiin?
Ehkä J on ehtinyt jo katumaankin, ettei turvautunut kiviin heti ensialkuun. Olisi voinut jäädä vähemmälle kaikenlaiset ihmis-puhetorville ominaiset tulkinnalliset epäselvyydet.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Monotettuna sain verta 1970-luvulla ja koska olin tuolloin vielä Vt-mielenhallinassa, niin uskoin tuohon Vt-verihömppään ja olin hetken aikaa sitä mieltä, että luonteeni oli muuttunut. Ohitin ajatuksen, että ison rempan jälkeen kestää toipuminen pitkään. Ajan oloon huomasin olevani sittenkin entisenlainen teknillinen saivartelija.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Verensiirtoa toiset vertaavat elinsiirtoon...
Elinsiirron jälkeisiin hylkimisreaktioihin annetaan lääkitystä loppuiän.

Millaisia ovat verensiirron hylkimisreaktiot...ai juu,saattaa jopa delata...
miksei anneta estolääkitystä kuten normi elinsiirroissa?
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Markku Meilo kirjoitti:Monotettuna sain verta 1970-luvulla ja koska olin tuolloin vielä Vt-mielenhallinassa, niin uskoin tuohon Vt-verihömppään ja olin hetken aikaa sitä mieltä, että luonteeni oli muuttunut. Ohitin ajatuksen, että ison rempan jälkeen kestää toipuminen pitkään. Ajan oloon huomasin olevani sittenkin entisenlainen teknillinen saivartelija.
Itse olin aikanani pienessä rempassa nukutettuna ja ilman verentarvetta ja sen jälkeen hetken aikaa sairaalassa. Operaation jälkeen tuntui kuin en olisi ihan oma itseni, tunne sitten häipyi ajan myötä (saatanan kipeä kyllä olin).
Eli pienikin remppa ILMAN VERENSIIRTOA voi aiheuttaa pitäisikö sanoa tuntemuksia, toki yksilökohtaisesti. Ja toki on niinkin että toipuminen pienistä ja isoista operaatioista ottaa oman aikansa sekä hoitonsa (lääkeet jne).

Mielestäni pelkkää guanaa tuo Seuran sekä vilpittömien Jehova Todistajien ehdollistettu ajatusmalli siitä, että VAIN PELKÄSTÄÄN verensiirto muokkaisi persoonallisuutta.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Vieras

Toisinpäin ajateltuna se joku pääsee luovuttamaan luonnettaan...
Asevelvollisena sai osallistua verenluovutukseen ja suurin joukoin siihen osallistuttiinkin.

Yhdessä tuvassa oli Matti ja Ville, ensimmäinen erittäin hiljainen, toinen suorastaan täysin puhumaton. Ilmavaivoistaan pojat nauroivat semmoisen vitsin, että kun Matti sanoo että paska haisee, niin se haisee, mutta kun Ville sanoo että paska haisee, niin silloin se vasta haiseekin.

onkohan kukaan noihin rooleihin joutunut kirurgin jäljiltä.
Vieras

Eikö tuota luonteensiirtoteoriaa voisi käyttää hyväksi ?

Perheterapeutti, sen sijaan että jaarittelisi puolisoiden kanssa, laittaisi nämä verensiirtoon, kumpikin saisi toiselta puolet tämän verestä. Kun näin persoonallisuudet olisivat päittäin, huono sitä olisi riidelläkään.
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Avioparien verenvaihdossa pitäisi olla yhteensopivat veriryhmät.
Religionsfri.
Vastaa Viestiin