Asettelin sanani varmaankin taas väärin. Ehkä sitäkin täällä pidettäisiin lähes saarnaamisena, jos olisin muotoillut lauseen tyyliin: Jumalaan uskovat ihmiset pitävät häntä korkeimpana ja niitäkin myös on, joiden mielestä häntä ei edes ole.Markku Meilo kirjoitti:Näin moni mielessään ajattelee, eikä siinä mitään. Sen sijaan julkisesti esitetyn positiivisen väitteen esittäjällä on todistelun taakka. Pelkkä näkemyksensä toistaminen ei ole mikään osoitus asiassa, ennemminkin se lähentelee saarnaamista.kirjallisuusveli kirjoitti:Järkisyihin liittyy myös Jumalan oma persoona. Hän on Korkein.
On nyt kuitenkin syytä huomioida, että tässä on meneillään keskustelu, jonka lähtökohtana taisi olla se, että joku, olisiko ollut sinner74, piti Jumalaa teurastajana ja minä katsoin ihan huvin ja urheilun vuoksi aiheelliseksi siihen vastata. Olkoonkin, että Vartiotornin vaikeaselkoinen oppirakennelma hyvinkin helposti johtaa lukijansa siihen päätelmään.
Jos olen pahoittanut sinun tai muiden mielen osallistumalla keskusteluun ihan vain keskustelun vuoksi, niin pahoittelen. Asiahan on ratkaistavissa myös siten, että asiattomasti keskusteluun osallistumiseni palkitaan bannauksella.
Sen minä kyllä vaan sanon, että kyllä tällä palstalla saarnata saa rangaistuksetta ...