jt-nuorten kenttäily

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieraas

Re: jt-nuorten kenttäily

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Aaac kirjoitti:Nostakaapa käsi ylös, ketä nuorena kenttäily kiinnosti :/
Tiedotusjohtaja Leinonen kertoi televisiossa, että lapsetkin haluavat tehdä kenttäpalvelusta. Ainakin omasta mielestäni kentälle lähteminen oli vastenmielistä ja pelottavaa. Erityisesti pelottivat ne vastaan tulevat koulukaverit.

Hänen sanomisistaan voisi myös päätellä, että se olisi jotenkin vapaaehtoista. Ei minun muistikuvani mukaan tosiaankaan ollut. Ensin käytettiin vanhempien auktoriteettia ja viimeistään kasteen jälkeen piti tehdä kuukausittain ainakin se "henkivakuutustunti".
Video ei ollut ohjeistusvideo.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Menin kerran yhdessä muiden jt-nuorten kanssa kentälle. Se oli sellainen vanha mersu.

Jotenkin se hävetti minua kun ihmiset näki sen mersun ja menivät sisään nopeaan ja ovi lukkoon.

Eikä ne päästäneet sisään, jotkut töllistelivät ikkunoista, että mitähän porvareita nuokin on, amerikkalaisella rahalla mälläävät.

Sitten kaiken huipuksi , kun kaikki tulivat takaisin mersuun, niin kuski löi heavy rock musiikin soimaan aika lujalla, se aiheutti mulla uskon murentumista, melkein ajattelinkin että lähden siltä seisomalta käveleen kotiin, mutta en pystynyt, niin järkyttynyt olin.

Laittaa nyt kenttäreissulla Saatanalle omistettua musiikkia soimaan.

Nuoret olivat monasti hyvin maailmallisia ja maailmallisuus tarttui heihin liiankin helposti.

Sitä ei voinut ymmärtää sellaista, kun en ole syntymä-jt.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Vieras kirjoitti:Ketä kenttäily nuorena kiinnosti,
on monasti edelleenkin todistaja.
"kokosydämiset kenttäilijät"
Mie olin ensin osa-aikainen ja sitten kokoaikainen tienraivaaja nuorena. Sillon piti tehdä 1000h vuodessa tienraivaajana. Eli on sitäkin tahkoa kierretty.

Mitenkäs paljon vieras tekee kenttää kuukausittain? Lasketaanko nettikirjoittelu kenttäilyksi nykyään?
Let me go Master I hate you so
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Minun mielestäni kenttätuntien raportoiminen netissä todistamisesta on erittäin tehokasta kenttäilyä, koska se on:
1. Itse todistajasta on mielenkiintoista puuhaa rupatella Veljesseurassa

2. Veljesseurassa arvostetaan sitä että todistaja tulee todistamaan, vaikka hän saakin monasti korvilleen

3. Netissä todistaminen on aikaa viepää puuhaa ja tunteja saa helposti, kun keskustelut ovat niin mielenkiintoisia

4. Netissä todistaminen valmentaa todistajaa tyrmäämään luopioiden ja jumalattomien vastaväitteet

5. Jumalattomat ihmiset ja luopiot ovat hyvin kiinnostuneita totuudesta ja todistaja tekee hyvin kun tuo meille Saatanan talutusnuorassa oleville elämän vettä oikeaan aikaan, tarvitsemme sitä totuuden arvosteluun, koska totuuden on kehityttävä parempaan suuntaan ja mikään asia ei kehity , ellei ole kriittistä arvostelua asiaa kohtaan

6. Niin ja sekin vielä että yleensä kaikki jehovantodistajuudesta todella kiinnostuneet ovat keskustelupalstojen jehovantodistajuutta käsittelevillä palstoilla rupattelemassa, ei suinkaan ovien raoissa, siksi Jt:n kannattaa myös olla siellä missä ihmiset ovat, kuten Jeesuskin oli.

Vai onko joku eri mieltä näistä asioista? Pankoon paremmaksi.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

^^Tuo edellä kerrottu on niin hyvä pätkä, että ei muuta kuin koko kuuden kohdan luettelo printterillä paperille ja salille mukaan. Sen voi sitten antaa vanhimmille ja pohjustaa ennakolta tämän kuukauden suuria kenttäpalvelustunteja... Täältä Veljesseuran foorumiltahan ne tunnit revitään.

JK
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:4. Netissä todistaminen valmentaa todistajaa tyrmäämään luopioiden ja jumalattomien vastaväitteet
Jostain syystä mulla on tunne, että tuollaiset valmennustulokset antavat odottaa itseään.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Niin. Me vanhat voisimme lähteä esmes siitä, miten tuo Jesuksen näkymätön paluu 1914 tyrmätään, tai miksi ei harmagedon tullutaan 1975, eikä edes 2000, miten yksi sukupolvi häivytettiin 1995 ja miten niistä muodostettiin (koskas se nyt taas olikaan, 2010?) kaksi sukupolvea, noin vaikka aluksi. No Make osaa tämän askel eteen - kaksi taakse - askel eteen - kaksi taakse tanssin kuviot mennen tullen.

Suurin ongelma on ainoastaan se, ettei luonamme enää tavata kenttäillä, eivät edes nuoret. Niitä nyt täällä periferiassa edes ole.
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:miksi ei harmagedon tullutaan 1975, eikä edes 2000
Todistajien kanssa voisi kokeilla sellaistakin, että kysyy mistä he voivat tietää josko Kristus tulikin näkymättömänä vuonna 2000. Luulen että selitystä olisi hauska kuunnella. Voisivat itse vaikka tajuta jotain vuoden 1874 ja 1914 tulemisista (jos muistan näkymättömyydet oikein).
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Tuopa olikin hyvä jekku. Mikäpä muistisi olisi vienyt! Minusta ei enää ole niinkään takeita. Siinä taisi olla vielä 1918 ja varmuudella 1925 välissä. :D
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

rippeli kirjoitti:
Mie olin ensin osa-aikainen ja sitten kokoaikainen tienraivaaja nuorena. Sillon piti tehdä 1000h vuodessa tienraivaajana. Eli on sitäkin tahkoa kierretty.

Mitenkäs paljon vieras tekee kenttää kuukausittain? Lasketaanko nettikirjoittelu kenttäilyksi nykyään?
Luulisi entisen ravurin lukeneen sen verran uusiakin W-lehtiä että tietäisi:
oikeat todistajat ei edes lue apostaattien sivustoja saati kommentoi niillä.
Silloinhan Vs-sivulle kirjoittamista ei ainakaan voi kenttäilyksi sanoa. LOL ;D

Voihan sitä "olla kenttäilevinään" sen 1000 tuntia,
uskon kyllä sen kun näitä saitteja luen.
-aika epärehellistä porukkaa tuntuu exät olevan.
Ei tarttee arvailla kauan erottamisen syitä....
nm "Ikikiinnostunut"
Markku Meilo

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Siinä taisi olla vielä 1918 ja varmuudella 1925 välissä. :D
Ei Jeesuksen isopaluuvuosina, epävirallisia työmatkoja tietty oli vähän väliä. Vuonna 1918 kaikki uskonnot luhistuivat (raamatuntutkijat eivät edustaneet uskontoa, jotka kaikki olivat Saatanasta) ja vuonna 1925 vanhan ajan uskolliset pulpahtivat eloon, plus muuta mukavaa maailmanloppuviihdettä.

Vt-vuosilukuja toki riittää, tuohonkin väliin vuosi 1920, jolloin kaikki maailman hallitukset luhistuivat.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Vieras kirjoitti:
rippeli kirjoitti:

Luulisi entisen ravurin lukeneen sen verran uusiakin W-lehtiä että tietäisi:

Voihan sitä "olla kenttäilevinään" sen 1000 tuntia,
uskon kyllä sen kun näitä saitteja luen.
-aika epärehellistä porukkaa tuntuu exät olevan.
Ei tarttee arvailla kauan erottamisen syitä....
nm "Ikikiinnostunut"

Ilmankos olet ikikiinnostunut.

Tiedoksi, että ei me tienraivaajatkaan jaksettu jokaista vartsikkaa lukea. Tunneissa olin kuitenkin täsmällinen, koska tein niitä Jehovalle.
Let me go Master I hate you so
Markku Meilo

Vieras kirjoitti:Luulisi entisen ravurin lukeneen sen verran uusiakin W-lehtiä että tietäisi:
Syvällä mielenhallinnassa olevan oikean todistajan erottaakin siitä, ettei tuolle oikealle todistajalle ole vielä syntynyt epäilyä Vt-seuran epärehellisyydestä ja mädännäisyydestä.
Ihan vaan pelkällä kynällä tehdyt tunnit ovat helpompia, ei tarvitse edes miettiä mitä muka on tehty.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

"Tiedoksi, että ei me tienraivaajatkaan jaksettu jokaista vartsikkaa lukea. Tunneissa olin kuitenkin täsmällinen, koska tein niitä Jehovalle."

Itse kun en uskonut jumalaan, tein paljonkin kenttäilyä lyijykynällä. Mutten ikinä yli kymmentä tuntia, siinä kun olis ollu riski joutua avustavaksi.

Ainiin, sen verran piti tunteja ja UKjä raportoida, että näyttäis että tutkisin poikieni kanssa. Hyvä että ne tunnit tuli tehtyä kynällä, olis v***umaista jos olisin ohjannut poikani jehovantodistajuuteen.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Itse asiassa, lähtiessäni jeppuloista, nostin keskimääräistä raporttituntimäärää per capita. Mutta olihan sekin (kynällä tehty) tuntimäärä pois kokonaistunneista...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vastaa Viestiin