Telkkariin etsitään haastateltavaa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Torninvartija

Telkkariin etsitään haastateltavaa

Viesti Kirjoittaja Torninvartija »

Televiissiosta soittivat. Haluavat tehdä haastattelun henkilöstä, joka on joutunut uskonnollisen painostuksen kohteeksi. Tarkoitus on tehdä viiden minuutin pituinen haastattelu (asia pitää siis tiivistää oleelliseen). Olisi toivottavaa, jos haastateltava voi esiintyä omalla nimellään ja kasvoillaan. Toisaalta tämä ei ole välttämätöntä.

Kuvauspäivä on 18.9. Kuvaaja lähtee liikenteeseen Tampereelta ja kuvauspaikka voisi olla missä vain eteläisessä Suomessa.

Halukkaat voivat ilmoittautua minulle.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
tikaram

Viesti Kirjoittaja tikaram »

Täällä varmaan olisi montakin, jotka niin mielellään tulisivat haastateltaviksi, mutta kokevat edelleen (eronneinakin) uskonnollista painostusta (esimerkiksi sukulaisten taholta) eivätkä uskalla esiintyä julkisesti eronneena todistajana, jolla on pahaa sanottavaa entisestä uskostaan. Toivottavasti joku reipas telkkariin löytyisi :).
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ilmoittautumisia vaan

Siltä varalta, että ei tulisi ainakaan kovinkaan paljon ilmoittautumisia mainitusta syystä niin kuten muistelen myös nähneenikin torninvartijan itsensä haastattelussa kannatan häntä myös hyvänä ehdokkaana uudestaan.

Ei kysyttäessä tarvitsisi sanoa tuppautuneensa vaan ehdotettuna ja kannatettuna
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Mitähän Johanneksen poika miettinee? Omaa ainakin tuoretta tietoa, otaksun.
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Mitähän Johanneksen poika miettinee? Omaa ainakin tuoretta tietoa, otaksun.
Myllynkivi on vielä tuore. Mutta olen jo itse riittävästi sitä julkistanut netissä. Nyt on muiden vuoro laittaa itsensä peliin. Itsensä julkisuudelle alttiiksi laittamisella on puolensa. Myös varjopuolet. Mutta kehotan nyt vapaaehtoisia ilmoittautumaan, asia on sen arvoinen. Kyllä teitä on paljon, jotka olette kohdanneet julmaa painostusta JT-seurakunnan taholta.

En ole esiintymistaitoinen, joten en voi esiintyä telkkarissa. Netissä olen enemmän "kotonani".
Torninvartija

Aika siistiä olisi, jos joku vielä järjestön sisäpuolella oleva kertoisi siitä miten jehovantodistajat eivät voi kritisoida järjestön toimintaa eivätkä erota järjestöstä ilman että välit katkeaa läheisiin ystäviin, sukulaisiin ja omaisiin.

Henkilöllisyyttään ei tarvitse paljastaa, jos ei halua, tämän ohjelman tekijöillä on ideoita sen suhteen miten haastateltavan henkilöllisyys saadaan pidettyä salassa.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Muuten voisin kyllä ilmoittautua, mutta kun:

a) en ole erityisen karua joutunut kokemaan, eikä mulla ole mitään traumoja jäänyt

b) 18.9. on pakko olla ihan toisaalla

Sinänsä, edelleenkään en käsitä sitä miksi pitää piilotella nimeään ja naamaansa jos on kerran JT-jengin taakseen jättänyt :roll:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Jakke kirjoitti:Muuten voisin kyllä ilmoittautua, mutta kun:

a) en ole erityisen karua joutunut kokemaan, eikä mulla ole mitään traumoja jäänyt

b) 18.9. on pakko olla ihan toisaalla

Sinänsä, edelleenkään en käsitä sitä miksi pitää piilotella nimeään ja naamaansa jos on kerran JT-jengin taakseen jättänyt :roll:
Mutta jos kuvauspäivä olisi joku muu niin ehkä sitten... :lol: Eihän tuossa kai muuten mitään traumoja haettu ? Mutta jos sulla ei minkäänlaista painostusta ole ollut JT-aikana (tai kaukosiuluisemmin myös mukaanlaskien jt-ajan jälkeinen aika, liittyy sekin kai kokonaisuuteen) niin sekin olisi jo jonkinlainen saavutus josta voisi raportoida :lol:
->siis huumorilla.

Ymmärrän ex-Jehovan Todistajien osalta "naamansa peittelyn" erittäin hyvin siltä osin, että osittaiset suhteet saattavat olla toimivia joihinkin jt-sukulaisiin (jt-sukulaisen omalla riskillä, tavallaan). Naaman näkyminen (ja jt-juorujen kierrätysasteen tuntien) saattaisi luoda paineita osottain toimivien suhteiden purkamiseen jt-sukulaisten osalta. Ehkä ?

Kaiken menettäneet tai JT-sukulaisten kanssa jo stabiilissa tilassa (mahdollisen julkisuudenkin jälkeen) olevat ovat sitten toinen lukunsa.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Jakke kirjoitti:edelleenkään en käsitä sitä miksi pitää piilotella nimeään ja naamaansa jos on kerran JT-jengin taakseen jättänyt :roll:
No jos esim. jotkut läheiset ihmiset kokevat asian niin, että täysi julkisuus vaikeuttaisi heidän(kin) elämäänsä, niin se voi olla peruste piilotella nimeään ja naamaansa.
Istuva Härkä

Viesti Kirjoittaja Istuva Härkä »

Olisin mahdollisesti mahdollinen, olen vielä mukana, ja nuori, ja ikäviä kokenut, mutta pitää miettiä, ongelmana että olen tosiasiassa vielä täysin mukana ja sosiaalisesti paljastuminen veisi kaiken, liian lähellä meikkuja ja vanhempia elävänä en ehkä ole valmis vaikka tiedänkin etten tulevaisuudessa ole meikäläinen.

Kiinnostava tilaisuus ja kaikille miettiville sanoisin että tämä on once-in-a-lifetime tilaisuus kertoa ikäviä mutta niin peiton alla olevia faktoja todistajaelämästä. Thumbs up for you for sure!!

Olen suoralta kädeltä halukas ainoastaan sivurooliin enkä mihinkään kaiken paljastavaan päärooliin ainoana varjoisen päänsä paljastavana..
Toivon sinulle irtipäästämisen onnea - ja uusia alkuja. (P. Brown)
m.näätinki

Itse olen silloin

Viesti Kirjoittaja m.näätinki »

"lasaretissa" toipumassa leikkauksesta johon menen 17.9.Taitaa nuppini olla 18.9 vielä tokkurainen,että puheestani saisi mitään selvää.:-)
Mutta vakava asia tietenkin olisi.Toivottavasti löytyy joku yhteisen asian eteen uhrautuva.
Torninvartija

Istuva Härkä kirjoitti:Olen suoralta kädeltä halukas ainoastaan sivurooliin enkä mihinkään kaiken paljastavaan päärooliin ainoana varjoisen päänsä paljastavana..
Pidetään asiaa mielessä, jos joku toimittaja tässä lähiaikoina innostuisi tekemään laajemman dokkarin jehovantodistajista.
Istuva Härkä

Viesti Kirjoittaja Istuva Härkä »

Monien mutkien kautta olen kuullut että Poliisi TV:ltä tulee juttu Jehovan Todistajien karttamiskäytännön ongelmista. Onko tämä ehkä juuri sama ohjelma mistä Torninvartija kertoo?
Toivon sinulle irtipäästämisen onnea - ja uusia alkuja. (P. Brown)
timor
Viesti:

Viesti Kirjoittaja timor »

Enpä usko, että siitä on apua. Kun kerta ovat pimeitä niin ovat. Olen ainakin itkuni itkenyt.
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

timor kirjoitti:Enpä usko, että siitä on apua.Kun kerta ovat pimeitä niin ovat. Olen ainakin itkuni itkenyt.
Jos tarkoitit mediassa esitettävää ohjelmaa ja sen kokonaisvaltaista hyötyä, niin totean olevani aika lailla erimieltä.

Median käsittelemät asiat ovat erittäin hyödyllisiä Jehovan Todistajista kiinnostuneille sekä kiinnostumattomille. On mielestäni erittäin hyvä asia, että Brooklynin ohjauksessa/oppien mukaan toimivan vilpittömän hymyilevän Todistajan mainostamalle sokerikuorrutukselle löytyy vastapainoa myös julkisen median lähettämänä. Tämä on tärkeä asia nimenomaan kiinostuneiden osalta. Vaikka Jehovan Todistajat tyrmäävät lähes kaiken luopio-jutuksi, niin kiinnostunut saattaa saada median myötä lisävirtaa pohtia asioita ; pohtia mistä johtuu se että mainostettu sokerikuorrutus ei olekkaan sitä mitä innokkaat kuvainnollisen uskontoliiketoiminnan agentit mainostavat.

Jehovan Todistajien sekä syntymästään JT:na olleiden näkemys on sitten täysin toinen asia. Järjestöön kohdistuva kriittinen näkemys on aina luopio-juttua joka ei pidä paikkaansa. Näin JT:t julkisesti sekä me-yhteenkuuluvuus- hengessä toimivat.
Tämä kuvainnollinen aivopultti on niin tiukassa, että vaikka Seurakunnassa tapahtuisi selkeitä vääryyksiä niin ne kiistetään julkisesti. Ja jos mediassa esitellään samanlaisia vääryyksiä (kuin mitä jt:n omassa seurakunnassa on tapahtunut ja jt:kin saattanut sisäpiirissä surkutella/pohtia asiaa) niin ne ovat sitten luopio-juttua.

Mutta kyllä JT:kin ovat kiinnostuneita mediassa tapahtuvista JT-asioista. Sana kiertää noileasti Seurakunnan sisällä mikäli TV:ssä olisi Jehovan Todistajiin liittyvää.

Luulen että ehkä visalla vingutetut ( käy halvemmaksi kun mahdollisesti samaan aikaan vilpittömästi ja vapaaehtoisesti pitää ehkä myös vähän maksella uutta salia tai salin peruskorjausta sillä summalla minkä on ilmoittanut "omantunnon paperiin") hulppeat tallentavat digiboksit käyvät kuumana joissakin Todistaja-perheissä. Etenkin jos ohjelma tulee koksa-aikaan.

Liberaalisimmat Jehovan Todistajat saattavat katsoa mediaa eri silmällä ja ehkä ovat se potentiaalisin osa, joka voi selviytyä tosi tm järjestöstä ulos.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Vastaa Viestiin