Digiboksi/TV/Kaapeli-TV/IPTV etc keskustelua
Valvoja: Moderaattorit
-
Bergerac
Digiboksi/TV/Kaapeli-TV/IPTV etc keskustelua
Moro,
Olen jo sisäistänyt sen että, digiboksin kautta "pausea" painettaessa ja sen jälkeen "playta" esim. Ylen kanavilla tekstit laahavat jäljessä. Eli eivät tule heti näkyviin. (toivottavasti en ole ainut)
Toisaalta jo pitkään viime aikoina huomannut seuraavan: Katso vaikkapa maikkarilta suomenkielistä ohjelmaa, paina reaali-ajassa "pause", käy jääkaapilla ja tupakilla, istu takaisin ja paina play, sitten "kelaa" eteenpäin... ja yllätys: kuva toimii mutta ääntä ei kuulu. Äänen saa takaisin kun kelaa takaisinpäin ja play tms.
-> Oletteko havainneet samaa vai heitänkö boksin helvettiin ja hommaan uuden, tai jotain muuta vaiko siedettävä ko ominaisuus ?
(ja ei, en ole googlanut asian suhteen)
Olen jo sisäistänyt sen että, digiboksin kautta "pausea" painettaessa ja sen jälkeen "playta" esim. Ylen kanavilla tekstit laahavat jäljessä. Eli eivät tule heti näkyviin. (toivottavasti en ole ainut)
Toisaalta jo pitkään viime aikoina huomannut seuraavan: Katso vaikkapa maikkarilta suomenkielistä ohjelmaa, paina reaali-ajassa "pause", käy jääkaapilla ja tupakilla, istu takaisin ja paina play, sitten "kelaa" eteenpäin... ja yllätys: kuva toimii mutta ääntä ei kuulu. Äänen saa takaisin kun kelaa takaisinpäin ja play tms.
-> Oletteko havainneet samaa vai heitänkö boksin helvettiin ja hommaan uuden, tai jotain muuta vaiko siedettävä ko ominaisuus ?
(ja ei, en ole googlanut asian suhteen)
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Viljo
Re: Digiboksi/TV/Kaapeli-TV/IPTV etc keskustelua
Siis ääni ei kuulu kelattaessa vai kelauksen jälkeen play:ta painettaessa?
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
-
Bergerac
Tarkalleen ottaen näin (esim mtv3:lla):Viljo kirjoitti:Siis ääni ei kuulu kelattaessa vai kelauksen jälkeen play:ta painettaessa?
- katselet ohjelmaa ja sitten tulee mainokset
- pistät pausen
- käyt jääkaapilla ja tupakilla tms
- takaisin sohvalle
- painat "pause off" ja sen jälkeen "kelaat" forwardilla (thompsonissa joko asteittaittain tai puolen minuutin haarukalla mainokset ohi -> ja ääntä ei kuulu mutta kuva menee ok. Äänen saa takaisin kun painaa esim. yhden kerran takaisinpäin kelausta (thompsonissa oletus puoli minuuttia eteen tai taaksepäin)
Oli aika epäselvästi selitetty, mutta josko aavistuksen selvensi.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
-
Viljo
Onko pausea pakko painaa vai voisiko painaa esim. play tupakilta tultua, olisiko mitenkään erilainen? Mulla ei tuosta ole kokemusta, mutta joskus nuo firmikset ovat vähän outoja. Jos olet todella kätevä, niin editoit firmistä ja voilà, toimii kuin unelma.
-
Bergerac
Ihan hyvä idea, mutta mun thompsonissa voi käytännössä pausen jälkeen "jatkaa" ohjelman katselua vain "painamalla pausen pois".Viljo kirjoitti:Onko pausea pakko painaa vai voisiko painaa esim. play tupakilta tultua, olisiko mitenkään erilainen? Mulla ei tuosta ole kokemusta, mutta joskus nuo firmikset ovat vähän outoja. Jos olet todella kätevä, niin editoit firmistä ja voilà, toimii kuin unelma.
Joo, voisi katsella olisiko päivityksiä tai muuta saatavilla. Hivenen epäilen tai miksei...
Kiitos kuitenkin
-
Viljo
Se olis oletettavasti aika pieni juttu korjata itse, ehkä muutaman tavun muuttaminen riittäisi. Olettaisin kuitenkin että kannattaa guuglata, Thomsonin bokseissa on näemmä ollut jotain kummallisia bugeja. Koska on viimeksi päivitetty?
Jos on sietämätön puute, niin osta vaikka Topfield tai Kansalaisboksi.
Jos on sietämätön puute, niin osta vaikka Topfield tai Kansalaisboksi.
-
Kaarmis
Joo en oo mäkään moisiin ongelmiin törmänny. Huma toimii muuten ku unelma, ärsyttä ominaisuus on vaan se, että jo ko. tilanteessa painaa vahingossa kaks kertaa play, ni siirtyy tallennuksen alkuun.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
Vieraas
Meillä ne tulevat usein etukäteen, vaikka ei olisi painanut pausea. Varsin ärsyttävää. Tosin boksi on ensimmäisen polven tuulella toimivaa mallia. Hämmentävää miten digitaalinen laite voi toimia vaihtelevasti... yleensähän logiikka menee niin, että laite joko toimii jollain tavalla tai ei toimi.Bergerac kirjoitti:Olen jo sisäistänyt sen että, digiboksin kautta "pausea" painettaessa ja sen jälkeen "playta" esim. Ylen kanavilla tekstit laahavat jäljessä. Eli eivät tule heti näkyviin. (toivottavasti en ole ainut)
Video ei ollut ohjeistusvideo.
- Tony
Noissa tuntuis olevan tosiaan merkistä ja vuosimallista riippuen aika jänniä lisäominaisuuksia, joista ei manuaalissa puhuta mitään.
Humaxi on toiminut meillä parhaiten. Sekin teki tenät joku aika sitten ja tallenteli ohjelmia silloin kun sitä sattui huvittamaan. Ihan tuuripelillä mentiin. Kiintolevy ei ollut täynnä, mutta tuttu elektroniikan myyjä kertoi että noissa on jotain tollasia vikoja ja ne poistuu yleensä kun tyhjentää kiintolevyn. Näin toimittiin, ja taas pelittää.
Toinen boksi (Topfield) on alkanut viime viikkoina kans elämään ihan omaa elämäänsä. Tyhjentelee omin päin tallennetut ohjelmat (kaikki), eikä suostu tallentamaankaan mitään.
Niin ja itse aloituksen kysymykseen en luonnollisesti osaa antaa mitään vinkkiä. Sen olen itsekin huomannut että paussin painamisen jälkeen ottaa hetken että tekstit löytää kohdalleen, mutta muuta aloituksessa mainittua ongelmaa en ole havainnut.
Humaxi on toiminut meillä parhaiten. Sekin teki tenät joku aika sitten ja tallenteli ohjelmia silloin kun sitä sattui huvittamaan. Ihan tuuripelillä mentiin. Kiintolevy ei ollut täynnä, mutta tuttu elektroniikan myyjä kertoi että noissa on jotain tollasia vikoja ja ne poistuu yleensä kun tyhjentää kiintolevyn. Näin toimittiin, ja taas pelittää.
Toinen boksi (Topfield) on alkanut viime viikkoina kans elämään ihan omaa elämäänsä. Tyhjentelee omin päin tallennetut ohjelmat (kaikki), eikä suostu tallentamaankaan mitään.
Niin ja itse aloituksen kysymykseen en luonnollisesti osaa antaa mitään vinkkiä. Sen olen itsekin huomannut että paussin painamisen jälkeen ottaa hetken että tekstit löytää kohdalleen, mutta muuta aloituksessa mainittua ongelmaa en ole havainnut.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Bergerac
Sain tänään "karhunpalveluksena" tutulta Samsungin boksin. SEURAtaan. 
-
Viljo
Tyhjentääkö se listan vai eikö näytä kiintolevyä ollenkaan? Toppareissahan on esiintynyt vikoja powerissa ja lääkkeeksi on tarjottu elkojen vaihtamista parempiin. Auttoi ainakin hetken faijan boksissa.Tony kirjoitti:Toinen boksi (Topfield) on alkanut viime viikkoina kans elämään ihan omaa elämäänsä. Tyhjentelee omin päin tallennetut ohjelmat (kaikki), eikä suostu tallentamaankaan mitään.
-
Kaarmis
Auttaa kun heittää koko boxin parvekkeelta naapurin Focuksen kattoon. Eli kun vitutuksen ulkoistaa seuraavalle, ite pääsee pahimmasta eroon.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
- Tony
Tyhjentää listan. Lisäks alkoi sammuilemaan/pimenemään muutaman minuutin käytön jälkeen. Pari päivää taas pelittänyt. Saa nähdä kauanko tätä onnea kestää.Viljo kirjoitti:Tyhjentääkö se listan vai eikö näytä kiintolevyä ollenkaan? Toppareissahan on esiintynyt vikoja powerissa ja lääkkeeksi on tarjottu elkojen vaihtamista parempiin. Auttoi ainakin hetken faijan boksissa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Filippos
Tälleen maan tasalla asuvana voi pitää naapurisovunkin hiukkasen parempana, ku käy vaan kiltisti asettelemassa sen boksin tuonne Fokuksen katolla olevaan hankeen. Itellä Topfieldin halvin tallentava malli, jossa oli jos jonkin sorttista vikaa uudesta asti - en oo jaksanu viiä koskaan korjaukseen, ku oon itte jotain sille säätäny ja sain sen pelittään ihan ok. Muutama vuosi vaan aikaa noista säädöistä, enkä muista kuollaksenikaan, että mitä menin tekemään - varmaan kirosin vaan tarpeeksi rumasti, ni boksi tuli uskoon.Kaarmis kirjoitti:Auttaa kun heittää koko boxin parvekkeelta naapurin Focuksen kattoon. Eli kun vitutuksen ulkoistaa seuraavalle, ite pääsee pahimmasta eroon.
-
Filippos
Viitaten edellä olevan viimeiseen lauseeseen: Uskovaisilla on kaikki jaossa - kanavat ja tekstityksetkin.