Mihin raamatunkohtaan perustuu?

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

storytime

Mihin raamatunkohtaan perustuu?

Viesti Kirjoittaja storytime »

Mihin raamatunkohtaan perustuu jehovan todistajien (ja kai joidenkin kristinuskojen) näkemys homoseksuaalisuudesta "kuolemansyntinä"? Pahoittelen tietämättömyyttäni, en ole uskonnollinen, mutta yritän nyt perehtyä raamatun näkemyksiin.
Markku Meilo

Re: Mihin raamatunkohtaan perustuu?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Vt-seura lainaa esmes raamatunjakeita Room. 1:24-27; 1. Tim. 1:9-11; Juud. 7 ja 1. Moos. 19:4, 5, 24, 25.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Kristinuskojen kohdalla puhtaasti tulkintakysymys.
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Eikös se Jehova sitten tiedä sitä, että homoseksuaali suuntautuu siten, voimatta sille itse mitään.

Jossain haastattelussa kerran eräs homomies totesi, että hän näkee miehet samalla tavoin kuin naiset näkevät eli haluttavina, hyvännäköisinä,miehekkäinä. Ja lisäsi että, miehekkyys miehessä on juuri sellainen asia joka vetoaa homomieheen.

Jehovalle kait pitäis järjestää päivityskurssi tästä asiasta.

Vt-seura haluaa opettaa, että homoseksuaalisuus olisi opittua ja siten ei siis synnynnäistä.

Mista siis se kaikein ensimmäinen homo sitten tuli, jos ei ollut kukaan opettamassa tätä homoksi.
Näinhän täytyisi olla jos se olisi vain opittavissa oleva asia, jonkun olisi pitänyt opettaa 1.homo.

No, tietenkin uskollinen jt ajattelee, että Saatana teki jostain ihmisestä kaikkein ensimmäisen homon, ja tämä sitten alkoi opettaa muita homoiksi.

Ja kun Jehova hävitti lopulta homot vedenpaisumuksessa ja sodomassa ja gomorrassa , Saatanan täytyi taas tehdä jostain ihmisestä kaikkein 1.homo, että saatais lisää homoja, homomiesten opettamina.
Kuinka uskottavalta tämä tuntuu?

Harmitti varmaan tuota ihmistä, kun Saatana tuli vierailulle ovi paukahtaen ja sanoi, simsalabim ... sinä olet nyt homppapoika.

Siinä olikin sitten työmaata alkaa lähennellä ja opettaa toista miestä homoksi, varmaan tuli turpaan useammankin kerran. Kova kohtalo sinällään.

Ja entäs lesbot sitten, nekin pitäis sovittaa johonkin väliin, kun raamatussa ei tietääkseni puhuta naisista jotka makaavat naisten kanssa.

Ja entäs kaikkein uusin ilmiö, bi-seksuaalit jotka rakastelevat molempaa sukupuolta.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Ellei Luoja luomuksiaan tunne, on Luojassa vika.

Uuden testamentin kirjoitusaikoihin oli hyvin roomalainen tapa irstailla ja kokeilla ihan mitä vaan. Varakkaat naisetkin kulkivat eräänä aikana vallan läpinäkyvissä hepenissä, kuten Egyptissä aikoinaan ja melko pitkälle tähän entiseen on nykyisyydessäkin palattu. Heillä tapasi tuolloin olla myös hyvin avara sydän ja vielä avarampi syli.

Keisari Nerosta taas kerrotaan, miten hän jellonan nahkaan pukeutuneena himoitsi nuoria poikia. Keisareilla aina omat tapansa. Ei siis mitään uutta auringon alla. Saatanhan minäkin samaan telttaan miehen kanssa yöpyä, mutta hiplamista, sitä en salli, kas moinen kun ei minun luontooni oikein iske. Vaan jos jonkun toisen, olkoon heidän asiansa.

Tulkitsen Uutta testamenttia tästä tahallisuuden näkökulmasta, en siitä mitä Luoja lienee luonut.
Teresa

Viesti Kirjoittaja Teresa »

Siskot ja veljet.
Lukekaa raamatusta. Siellä lukee ihan selvästi että jotkut meistä ovat parisuhteeseen soveltumattomia ja jotkut meistä on toinen ihminen sellaiseksi tehnyt. Osa on pyhitetty Jeesukselle ja siitä syystä eivät pariudu jne.
Sanassa selvästi tuomitaan suhteet mutta ei niitä ihmisiä jotka sellaisia ovat. Luoja rakastaa meitä kaikkia..piste.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Haluatko jutella siitä, mitä Raamattu oikeasti opettaa eri asioista?
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Teresa kirjoitti:Lukekaa raamatusta. Siellä lukee ihan selvästi....
Raamatussa lukee myös ihan selvästi kaikkea kivaa, kuten auringon kiertävän
taivaanvahvuudessa maata jne. Mutta ei hätää, tällä palstalla luetaan kyllä lisää, mutta ilman eri kehoitusta ja jonkun luojan apuunhuutoa.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

"lukee ihan selvästi että jotkut meistä ovat parisuhteeseen soveltumattomia ja jotkut meistä on toinen ihminen sellaiseksi tehnyt."
-Siten siis Raamattu tietää kaiken ja kaikki on niin muodoin hyvin ?
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Saksa on paska maa ja raamattu aika paska kirja. Kertokaapa yksikin hyvä piirre raamatusta, mikä ei ilman raamattua olisi käytettävissämme?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Teresa

Fakta on se että jos joku uskontokunta/ihminen on kohdellut ihmistä väärin sanan nimissä niin se ei sulje pois sitä että Luoja rakastaa kaikkia. Ei Jumala tahdo että ihmiset olisivat toiselleen pahoja ja armottomia. Te tiedätte kuka niin tahtoo.

Minussakin on virheitä ja on tutkittu että valitettavasti homous voi olla virhe aivojen (muistaakseni) talamuksessa. Olen siitä pahoillani jokaisen sen kokeneen puolesta ja toivon kääntyvän Isän puoleen omaa elämän tarkoitustaan etsiessään. Mitäs muuta tässä voisi!

Minut on viety läpi tulen ja luen 1992 julkaistua painosta raamatusta. Luen sen sieltä suoraan enkä tarvi siihen selittelijää. Pyhä henki on oppaani omasta pyynnöstäni.

Ymmärrän sen että virheet meissä ihmisissä saattavat nostaa vihaa Luojaamme vastaan. Itse olen kiitollinen siitä mitä minulla on.
storytime

Viesti Kirjoittaja storytime »

Kaarmis kirjoitti:Saksa on paska maa ja raamattu aika paska kirja. Kertokaapa yksikin hyvä piirre raamatusta, mikä ei ilman raamattua olisi käytettävissämme?
Amen to that! Yritän juuri päästä jyvälle jehovan todistajien näkemyksistä ja siinä samalla perehtynyt vähän raamattuunkin (siihen oikeaan, ei JTien versioon). Ja ateistinen näkökanta vahvistuu.
Teresa

Minäkin yritin tulla "toimeen omillani". Mulle vaan kävi niin että löysin itseni raskaassa elämäntilanteessa ruikuttamasta Jeesuksen helmoista.
Siitä päivästä on noin 5 vuotta. Vajaa vuosi sitten (kun olin taas melkein ehyt) Isä kutsui minut seurakuntaani takaisin. Nyt pidän huolen siitä että kuljen Jeesuksen "kylkimyyryssä" niin hyvin kuin voin.
Niin ja mun raamattu mahdollisimman lähellä alkuperäistä. Ei kieroon käännettyä. ;)
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Teresa:
Foorumin säännöt kirjoitti:Omasta uskostaan voi sopivassa asiayhteydessä esittää mielipiteensä, mutta saarnaamiseksi tai käännyttämiseksi tulkittavaa kirjoittelua ei sallita. Kirjoittelu ei myöskään saa kehottaa toimimaan tai ajattelemaan tietyllä opillisella tavalla.
Olet nyt esittänyt uskostasi mielipiteesi useampaan otteeseen. Jatkossa vastaava sisältö poistetaan.

Suosittelen myös tutustumaan foorumin sääntöihin:

http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=8
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Teresa

Tony: Olen pahoillani aiemmasta aloituksesta kuten voit nyt lukea uusista keskusteluista anteeksipyyntöni. Anteeksi vielä kerran siitä. Käsittääkseni veljesseuran sivujen tarkoitus oli auttaa löytämään Jahve.
Vastaa Viestiin