Vieras kirjoitti:Olet kuitenkin säilyttänyt uskon. Millälailla uskot nykyään erilailla kuin VT-seura? Tähän ei ole pakko vastata.
Ensinnäkin, minun ei tarvitse aina olla oikeassa, eikä minun enää tarvitse tietää kaikkea. En juurikaan vaivaa päätäni maailman lopun odotuksella, vaikka se Raamatussa toki yksi aihe on. Kehitysoppiin en edelleenkään usko, vaan uskon Jumalan olleen vaikuttavana voimana, kun maailmankaikkeus on syntynyt.
Tässä olen pohtinut sitä, miksi en voi uskoa kaikkeuden ja elämän syntyneen ilman Jumalan vaikutusta:
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=4&t=2304
Ei kaikki Vartiotorniseuran opetus suinkaan ole "harhaa", esim. oppi sielusta on mielestäni Vartiotorniseuralla Raamatun mukainen, samoin kuolleitten tila, ylösnousemustoivo, JHVH on yksi Jumala, Jeesus on Jumalan poika (toki jumalolento, mutta ei kaikkivaltias, eikä sama persoona kuin isä) jne. ... Mutta Vartiotorniseuran profetiat kyllä menee aika reippaasti metsään, kaikenlainen lopun ennustelu on jo sinänsä tyhmää, koska "sitä päivää ei tiedä kuin isä, ei edes poika". Ja Vartiotorniseura on salaseura, aito oikea kristillisyys ei piiloudu salailun taakse eikä se pidä lamppuja sammutettuina (Matteus 5:14-16) 14 Te olette maailman valo. Vuorella sijaitseva kaupunki ei voi olla kätkössä. 15 Lamppua ei sytytetä ja aseteta vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja se loistaa kaikille talossa oleville. 16 Samoin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja kirkastaisivat Isäänne, joka on taivaissa.)
Vartiotorniseuran lamput on pimeänä, yhteisö ei ole avoin, se ei aidosti vastaa kysymyksiin, ei suostu kaksipuoliseen viestintään jne...
(1. Pietarin kirje 3:15) – –olkaa aina valmiit puolustautumaan jokaisen edessä, joka vaatii teiltä teissä olevan toivon perustetta, mutta tehkää se lempeämielisesti ja osoittaen syvää kunnioitusta.
Betel ei hyväksy minkään kyseenalaistamista, vaikka Raamattu kehottaa siihen:
(1. Tessalonikalaisille 5:21) – –Varmistautukaa kaikesta; pitäkää kiinni siitä, mikä on hyvää.