Kanne Jehovan todistajista

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Filippos

Re: Kanne Jehovan todistajista

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Miten onnistuuko etäänä allekirjoittaa tuota? Oulussa asustan ja kovasti tekisi mieleni nimen paperiin riipasta.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Maybe jos sielläpäin löytyis useampi allekirjoittaja, ni ainaki sitte vois postissa kierrättää ton useammassaki maakunnassa?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Jos tähän haluaa enemmän nimiä, niin allekirjoittamisen kriteerinä ei ehkä kannata pitää perinteistä signeerausta.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Filippos

Tuota esimerkiksi voisi käyttää hyväksi: http://www.adressit.com/
SuurinBabylon

Kanteesta päivitetty versio

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Paranneltu versio on nyt saatavilla: http://www.mediafire.com/file/3zcr35t3w ... aus_v2.pdf

Olen nyt tehnyt ehdotuksienne mukaisesti paranellun version kanteesta. Joku VT-kirjallisuuteen hyvin perehtynyt voisi auttaa kovasti, jos vaikka tähän ketjuun pistäisi lainauksia nykyisestä karttamisopista VT-kirjallisuudesta. Lainaukset kannattaa mielestäni toimittaa liitteenä varsinaisen kanteen ohella.

Ajatus henkilötietolain rikkomisen esille tuomisesta on hyvä. Uskon, että se kannattaa ainakin lyhyesti sisällyttää kanteeseen. Jaakko (ja kuka tahansa muu asiasta tietävä) voisi vaikka antaa lisävaloa siitä millaisia papereita erotetusta / eronneesta Betelissä säilytetään ja saako niitä nähtäväksi, toteutetaanko korjausvaatimukset ja säilötäänkö papereissa lain vastaista tietoa (seksuaalinen suuntautuminen yms.).

Analogiset allekirjoitukset tuovat paperille huomattavasti enemmän uskottavuutta, joten luulen että allekirjoittaminen kannattaa suorittaa joko ketjukirjeellä ja / tai kokoontumalla ennalta sovittuun paikkaan vetämään nimet paperiin samalla kynällä. Allekirjoitukset voivat sijaita erillisellä arkilla kuin varsinainen vetoomus (esim. liitteenä).

Kun paperi pistetään menemään viranomaiselle, voisi sanomalehtien toimituksiin lähettää asiasta mediatiedotteen, jolloin asia ainakin saisi näkyvyyttä. Tämä vaatisi kuitenkin ainakin yhden henkilön joka olisi valmis vastaamaan median tiedusteluihin, JOS asia heitä ylipäätään nyt edes kiinnostaa.

Vielä asiaa selventääkseni: kanteen tarkoitus on parantaa uskonnonvapaus- ja henkilötietolain toteutumista Jehovan todistajien keskuudessa ja tuoda uskonyhteisöjen epäinhimilliset toimintatavat julkisuuteen.

Kun on nyt ruvettu tekemään niin tehdään samalla kunnolla :)
Filippos

Jos päädytään postin välityksellä kuljetuttamaan vetoomusta paikkakunnalta toiselle, kannattanee ottaa vastuuhenkilöt paikkakunnittain tai alueittain, jotta ei postin tarvi ihan joka paikkaan kuljettaa tuota. (menee varmaan aika kauan)
Jos ei parempaa vaihtoehtoa löydy, ilmoittaudun vapaaehtoiseksi "kuriiriksi" Oulun alueella. Joko luonani voi käydä kirjoittamassa, tai mahdollisuuksien mukaan voin käyttää paperin allekirjoitettavana.
Filippos

Liitteet tulisi myös olla nähtävillä allekirjoitettaessa.
SuurinBabylon

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Tässä on nyt pienen viivästyksen jälkeen paranneltu versio kanteesta: http://www.mediafire.com/file/cpcv4dgg9 ... vapaus.pdf

Kritiikkiä sekä lisäys- ja parannusehdotuksia saa edelleen esittää. Kun kanne on foorumilaisten hyväksymässä kunnossa, voimme aloittaa allekirjoitusten keräämisen.
veksi

Viesti Kirjoittaja veksi »

Näyttää oikein hyvältä täältä Tikkurilasta katsottuna. Antaa tulla vaan pojat, olemme valmiita.
Kaarmis

veksi kirjoitti:Näyttää oikein hyvältä täältä Tikkurilasta katsottuna. Antaa tulla vaan pojat, olemme valmiita.
Veikko itse? :D
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Kaarmis kirjoitti:
veksi kirjoitti:Näyttää oikein hyvältä täältä Tikkurilasta katsottuna. Antaa tulla vaan pojat, olemme valmiita.
Veikko itse? :D
Väärästä kaupunginosan nimestä voi päätellä että ei. ;)
Video ei ollut ohjeistusvideo.
mara ja sika-ele

Viesti Kirjoittaja mara ja sika-ele »

Tere.

Sattuipa silmiini tämä ketju, täytyy laittaa oma tarina tähän kun sopii niin sattuvasti.

Eli toteutui se, että erosin uskonnosta maistraatin kautta. Sen jälkeen seurakunta piti minua "toimettomana" jäsenenä.
Jonkin ajan kuluttua ilmoitin asiasta kirjeellä seuraavasti:

LÄHETÄN KOHTELIAIMMIN TIEDOKSI

Olen eronnut ”Jehovan todistajat uskonnollinen yhdyskuta” -nimisestä uskonnosta
vuoden XXXX keväällä. Tästä väestörekisteriä pitävä rekisteriviranomainen on luonnollisesti lähettänyt myös ilmoituksen Jehovan todistajat uskonnolliselle yhsyskunnalle.

VAATIMUS

Jehovan todistajien seurakunnalle on ilmoitettava että minä en omasta vapaasta tahdostani
tekemäni päätöksen jälkeen ole enää Jehovan todistaja.

Kaikki minua koskevat tiedot tulee poistaa Jehovan todistajat uskonnollinsen yhdyskunnan
ylläpitämistä omista rekistereistä ja kortistoista. (Henkilötietolaki 22.4.1999/523 34 §)

Vaadin kohtuullisen ajan kuluessa tämän vaatimuksen allekirjoittamisesta lukien seuraavaa:
Jehovan todistajat uskonnollisen yhdyskunnan edustaja näyttää minulle henkilökohtaisesti
yhdyskunnan omissa rekistereissä ja kortistoissa olevat henkilötietoni. Lisäksi on annettava
luotettava selvitys miten henkilötietoni poistetaan kyseisistä rekistereistä.
(Henkilötietolaki 22.4.1999/523 26 §)

Tuon kirjeen jälkeen on sitten ollutkin hiljaista. Yksi soitto tuli parin päivän mietinnän jälkeen vanhimmalta, totesi vaan että eihän täällä paljon mittään tietoja sinusta.. Eli vaatimuksiini ei suostuttu.
Ja ihan edelleen ohjeet toimivat jäsenille, kukaan ei edes päin katso.
Mutta eipä siinä mitään, jokainen saa itse tiensä valita.
Kaarmis

Jeppuloiden laiton henkilörekisteri poistuu ainoastaan sillä että joku tuikkaa Beetelin tuleen. Tämä ei ole kehotus sen tekemiseen, kunhan totesin asiain tilan.

Ai niin, sekään ei riitä, sillä kopiot on myöskin seurakuntien sihteereillä...
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Kai ne arkistot on digitoitu kaikessa hiljaisuudessa.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ilmaisun painopiste tulisi kohdistua tuollaisiin rikkomuksiin eikä uskonnonvapauteen siinä mielessä että jt:t ei ole perustettu noudattamaan uskonnonvapautta vaan on uskonto jonka sääntöjä on jäsenen noudatettava.

Mutta että sääntöjen soveltamisen tulee olla laillista.

Vastaavasti kuten perussuomalaisten puolue ei ole perustettu noudattamaan poliittista vapautta vaan jäsenen on noudatettava sääntöjä ja siten erotettiin jäsen joka puhui kunniamerkin myöntämisestä murhamiehelle. huono vertaus mutta asian ydin tullee esiin

Tietosuojavaltuutetun toteamat rikkomukset eivät ole johtaneet kuin selviin toimintatapojen muutoksiin siinä mielessä että jatkossa ei jäätäisi rikkomuksista kiinni.

Oikeusmisteriökö se valvoo uskonnollisia yhdyskuntia jolle tulisi kirjelmä osoittaa vaatimuksella lakkauttaa lainvastaisena jt:t, poliisia valvovana sisäministerille, koska poliisin olisi tullut saattaa rikollisista teoista jepet tiilenpäitä laskemaan.
Vastaa Viestiin