piiri tuntui pallolta
Valvoja: Moderaattorit
-
YksinäinenSusi
piiri tuntui pallolta
Jehovan todistajana ollessani piiri tuntui pelkästään pallolta.
Ovenavaajat yrittivät todistella minulle että onhan kolikossakin piiri vaikka se on litteä.
Mutta hämmennyin vain, enkä pystynyt ajattelemaan asiaa enempää, että olisin voinut myöntää ovenavaajalle , että kas niinpäs onkin.
Olisin joutunut myöntämään myös, että litteässä pannukakkumaailmassakin on piiri.
Ovenavaajat yrittivät todistella minulle että onhan kolikossakin piiri vaikka se on litteä.
Mutta hämmennyin vain, enkä pystynyt ajattelemaan asiaa enempää, että olisin voinut myöntää ovenavaajalle , että kas niinpäs onkin.
Olisin joutunut myöntämään myös, että litteässä pannukakkumaailmassakin on piiri.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Suurenmoinen etu
Re: piiri tuntui pallolta
Niin se menee jeppuloissa. Ensin sua piiritetään ja sitten pallotellaan piirikonventista toiseen... Mut nyt ei meille laita piirivalvoja palloa jalkaan ja meillä on taas pallo hallussa.
-
Vieras
Piiri pieni pyörii ja palloteltavat siinä hyörii. Lahko sanoo hop hop hop ja lahkolaiset pomppii pom pom pom.
Muovista hymyään unohtamatta.
Muovista hymyään unohtamatta.
-
Filippos
Tuota(kin) sokeutta olen itsekin ihmetellytJarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Jehovan todistajana ollessani piiri tuntui pelkästään pallolta.
-
Markku Meilo
Vt-seuran(kin) kusetus on helppo havaita kun tarkastelee asiaa vaikka Jesajan 40:22 piiriksi käännetyn sanan kautta, se on kaksiulotteinen chuwg, mutta kirjoittaja tunsi kuitenkin erillisen pallo-sanan (duwr):
”Hän käärimällä käärii sinut tiukasti kuin pallon, joka viskataan avaraan maahan. Siellä sinä kuolet, ja siellä sinun kunniasi vaunut ovat herrasi huoneen häpeä.” (Jesaja 22:18 UMK)
Jes. 40:22 piiri on kaksiulotteinen chuwg:
http://cf.blueletterbible.org/lang/lexi ... 2329&t=kjv
Jes. 22:18 pallo:
http://cf.blueletterbible.org/lang/lexi ... 1754&t=kjv
”Hän käärimällä käärii sinut tiukasti kuin pallon, joka viskataan avaraan maahan. Siellä sinä kuolet, ja siellä sinun kunniasi vaunut ovat herrasi huoneen häpeä.” (Jesaja 22:18 UMK)
Jes. 40:22 piiri on kaksiulotteinen chuwg:
http://cf.blueletterbible.org/lang/lexi ... 2329&t=kjv
Jes. 22:18 pallo:
http://cf.blueletterbible.org/lang/lexi ... 1754&t=kjv
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Filippos
Jopa suomenkielinen sana "piiri" kuvaa kaksiulotteista tasoa, jonka ympärys on piiri. Pallon tapauksessa, jos puhutaan piiristä, sekin tarkoittaa pallon läpileikkauksesta otetun kaksiulotteisen tason piiriä - periaatteessa käsitteellä piiri ei ole kolmiulotteisten kappaleiden kanssa mitään tekemistä, kuten pallon.
-
Vieras
Eikös piirileikissäkin olla piirissä, jossa pallo on välineenä ?
Ei voine kuvitella että oltaisiin pallon muodossa ja välineenä olisi piiri ?
Ei voine kuvitella että oltaisiin pallon muodossa ja välineenä olisi piiri ?
-
YksinäinenSusi
Koulussa jt-lapsien kannattaa matematiikan geometria tunnilla paneutua tähän piiri asiaan ja syventää ymmärrystään siitä, mitä se tarkoittaa.
Vt-seura selvästi käyttää hyväksi sitä, jos jt ei ole syventynyt piiri-käsitteeseen.
Vt-seura mielellää esittää, että piiri on vain pallossa, eli hiuksenhienosti pyrkii sotkemaan käsitettä piiri.
Vt-seura selvästi käyttää hyväksi sitä, jos jt ei ole syventynyt piiri-käsitteeseen.
Vt-seura mielellää esittää, että piiri on vain pallossa, eli hiuksenhienosti pyrkii sotkemaan käsitettä piiri.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Filippos
Minä poika se olin matikan läksyni hyvin lukenut, mutta en uskaltanut kokouksissa, enkä vanhemmilleni epäilyksistäni puhua ylä-aste aikoina...