Koska olen isännöitsijänä itse hoidellut kymmeniä vastaavanlaisia tapauksia, niin jo se, että isännöitsijä ilmoittaa soittaneensa näin päivänselvässä tapauksessa, kertoo minulle omaa kieltään. Per..., ei yhtiön keinot ole nollassa....olin yhteydessä Kiinteistöliiton juristeihin asian tiimoilta. Heidän kertomansa mukaan yhtiön keinot tässä asiassa ovat nollassa. Yhtiö voi oikeastaan vain nuhdella auton haltijaa. Hinauksen tietenkin voi lain mukaan tehdä...
En voi myöskään välttyä ajatukselta, että isännöitsijä olisi toiminut toisin jos kyseinen ajoneuvo olisi ollut täysin ulkopuolisen, eikä siis taloyhtiön hallituksen jäsenen omistama.
Jo se, että jättää tietoisesti väärään paikkaan autonsa ja matkustaa kolmeksi viikoksi ulkomaille, sai tyhjäkäyntini hieman korkeaksi. Lisättynä uusavuttoman ammatti-ihmisen esitykseen siitä, että yhtiön keinot rajoittuisivat moitteisiin.
Kävin kuvaamassa ajoneuvon ja hoidin isännöitsijälle kuuluvan toimenpiteen, tekemällä rikosilmoituksen, joka kirjattiin hallinnan loukkauksena. Se kun menee niin, että isännöitsijän toimiin kuuluu myös isännöimänsä taloyhtiön järjestyksenvalvonta, ainakin viimeistään siinä vaiheessa kun häntä vaaditaan siihen puuttumaan.
Kyllä Vt-seura on oikeassa, maailma on mennyt omituiseksi, omia hommiakaan ei osata hoitaa.