Kun ajattelee niitä vanhimpia, jotka huomaavat ympärillään olevan kritiikkiä, jopa ankaraa kritiikkiä netissä, niin miten se vaikuttaa vanhimpiin?
Arvelisin sen vaikuttavan siten, että vanhin joko kovettaa itsensä kritiikkiä vastustavaan asenteeseen, onhan se Saatanan ansa.
Tämä on etenkin kunnianhimoisella vanhimmalla välttämätöntä, koska hän haluaa olla esillä ja saada kunnioitusta seurakuntalaisilta.
Rehellinen vanhin taas pohtii asioita ehkä jopa luopioidenkin näkökannalta ja yrittää selvittää itselleen, miten voi olla mahdollista, että jostakusta tulee luopio?
Rehellinen vanhin ei varmaankaan ole etunenässä näyttämässä jyrkkyyttään esim. karttamisasiassa, vaan saattaa tervehtiä jopa erotettua.
Itse olen törmännyt sellaiseenkin vanhimpaan, joka tervehti nostamalla käden, kun itse tervehdin ja jopa sanoi minulle että, tule vain kokouksiin.
Hän ilmeisesti ajatteli, että lyötyä ei kannattaisi jatkuvasti lyödä, se menee ihan littanaksi ja ei pääse enää liikkeelle ollenkaan.
kritiikin vaikutus
Valvoja: Moderaattorit
-
YksinäinenSusi
kritiikin vaikutus
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Kaarmis
Re: kritiikin vaikutus
Itsekin olen törmännyt tuohon, että rivijäsen ei tervehdi, mutta vanhimmilla on joku "salainen lupa" tervehtiä, jutella, jopa kutsua kotiinsa aterialle. Sain kerran jopa "joululahjan" jakaessani joulun aikoihin vanhimmalle postia, toki soveliaat puolitoista viikkoa ennen joulua...
edit: -vanhin = -jäsen
edit: -vanhin = -jäsen
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
Vieras
JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Kun ajattelee niitä vanhimpia, jotka huomaavat ympärillään olevan kritiikkiä, jopa ankaraa kritiikkiä netissä, niin miten se vaikuttaa vanhimpiin?
Arvelisin sen vaikuttavan siten, että vanhin joko kovettaa itsensä kritiikkiä vastustavaan asenteeseen, onhan se Saatanan ansa.
Tämä on etenkin kunnianhimoisella vanhimmalla välttämätöntä, koska hän haluaa olla esillä ja saada kunnioitusta seurakuntalaisilta.
Rehellinen vanhin taas pohtii asioita ehkä jopa luopioidenkin näkökannalta ja yrittää selvittää itselleen, miten voi olla mahdollista, että jostakusta tulee luopio?
Rehellinen vanhin ei varmaankaan ole etunenässä näyttämässä jyrkkyyttään esim. karttamisasiassa, vaan saattaa tervehtiä jopa erotettua.
Itse olen törmännyt sellaiseenkin vanhimpaan, joka tervehti nostamalla käden, kun itse tervehdin ja jopa sanoi minulle että, tule vain kokouksiin.
Hän ilmeisesti ajatteli, että lyötyä ei kannattaisi jatkuvasti lyödä, se menee ihan littanaksi ja ei pääse enää liikkeelle ollenkaan.
En haluaisi lytätä, mutta vanhimmilla on lupa keskustella erotettujen kanssa, saadakseen nämä takaisin "totuuden" polulle.
Kyseinen vanhin tuntuu kuitenkin reilummalta ja inhimillisemmältä, kuin 95% muista vanhimmista.
Mitä tulee muuhun mitä kirjoitit, niin (kuten itsekkin) kyllä osa meistä vanhimmistakin ymmärtää aivan itsenäisesti ettei kaikki ole ihan ok ja hiukan enemmänkin, mutta mitäpä teet...
Jokainen tietää Meiloa lainatakseni, että VT:n peukaloruuvissa ollaan... no easy way out... or no honorable way out...
-
Vieras
"vanhimmilla on lupa keskustella erotettujen kanssa"
-Tämä perustuu ehkä Raamatun UM -käännöksessä olevaan ilmestyskirjan jonkin jakeen tulkintaan ?
-Tämä perustuu ehkä Raamatun UM -käännöksessä olevaan ilmestyskirjan jonkin jakeen tulkintaan ?
-
Kaarmis
Vanhimmilla on lupa myöskin esim harrastaa "haureutta", jos sen pystyy salaamaan pari-kolme vuotta. Se annetaan anteeksi vanhimmiston sisäisten ohjeiden perusteella. Rivijulistajalle samasta tulee kenkää.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."