Ohjelma tuli juuri radiosta ja löytyy YLE:n Areenasta. Aika vähän sisältöä on itse uskonnosta, pätkä esimerkiksi kohdasta 0.33.10 alkaen, mikäli ei hyvä musiikki kiinnosta.
http://areena.yle.fi/audio/1332670300715
Miten minusta tuli minä: muusikko Jukka Gustavson
Valvoja: Moderaattorit
-
Vieraas
Miten minusta tuli minä: muusikko Jukka Gustavson
Video ei ollut ohjeistusvideo.
- Johanneksen poika
- Viesti:
Re: Miten minusta tuli minä: muusikko Jukka Gustavson
Muistan, kun joskus viime vuosituhannella kyseinen hieno muusikko piti esitelmän Espoossa valtakunnansalilla. Kun sitten kysyin oman seurakunnan veljiltä, tiesivätkö he kuka tämä esitelmän pitänyt Jukka G. oli, suurin osa oli täysin tietämättömiä Wigwamista ja Gustavsonista. Sain esitelmästä sellaisen kuvan, että Jukka oli vaatimaton, asiallinen ja ajatteleva mies. Esitelmästä jäi mieleen se, että alkusanoissa työhaalarit olivat esillä, ja puheen lopussa hän palasi tähän asiaan ja ikäänkuin sitoi aiheen yhteen. Sitä en muista, mikä itse esitelmän teema oli, mutta sen muistan, että se oli hyvin laadittu puhe, ja siinä oli hämmästyttävää kyllä myös jotain yksilöllisyyttä, minkä ymmärtää kyllä kun ajattelee, että puhuja oli muusikko ja taiteilija, joka osasi kirjoittaa myös sanoituksia.Vieraas kirjoitti:Ohjelma tuli juuri radiosta ja löytyy YLE:n Areenasta. Aika vähän sisältöä on itse uskonnosta, pätkä esimerkiksi kohdasta 0.33.10 alkaen, mikäli ei hyvä musiikki kiinnosta.
http://areena.yle.fi/audio/1332670300715
-
Vieraas
Harmi, että en ehtinyt esitelmiään koskaan kuulla. Gustavson on kyllä JT:ksi hyvin erityinen. Tuotantonsa on enimmäkseen taiteellisesti rohkeaa ja kantaaottavaa, mikä ei yleensä ollenkaan sovi JT-muottiin, vanhimman roolista puhumattakaan. Hän on myös uskaltanut esiintyä vuosikymmenet avoimesti sekä JT:nä että taiteilijana. Vaikka Gustavson on suomalaisten rock-muusikoiden keskuudessa edelleen ehkä jopa kaikkien aikojen arvostetuin kosketinsoittaja, kaikesta päätellen ei myöskään pissa ole noussut päähän.Johanneksen poika kirjoitti:Muistan, kun joskus viime vuosituhannella kyseinen hieno muusikko piti esitelmän Espoossa valtakunnansalilla. Kun sitten kysyin oman seurakunnan veljiltä, tiesivätkö he kuka tämä esitelmän pitänyt Jukka G. oli, suurin osa oli täysin tietämättömiä Wigwamista ja Gustavsonista. Sain esitelmästä sellaisen kuvan, että Jukka oli vaatimaton, asiallinen ja ajatteleva mies.
En yhtään epäile, että rakenteet ovat hallussa. Mies on sekä luonut että esittänyt (ilman nuottejakin) niin monimutkaisia sävellyksiä ja sanoituksia, että jo ihan muistinkin pitää toimia poikkeuksellisen hyvin. Tätä pelkästään Raamatun avulla JT:ksi ryhtymistä en kyllä osta, eiköhän siinä joku ole ollut ainakin vähän auttamassa. Alkuvuosina oli kyllä kaikesta päätellen hyvin innostunut Totuudesta™, muutama levy herätti sisältönsä takia paljon vastustusta. Juuri näitä JT-lauluja näyttää eniten löytyvän YouTubesta.Johanneksen poika kirjoitti:Esitelmästä jäi mieleen se, että alkusanoissa työhaalarit olivat esillä, ja puheen lopussa hän palasi tähän asiaan ja ikäänkuin sitoi aiheen yhteen. Sitä en muista, mikä itse esitelmän teema oli, mutta sen muistan, että se oli hyvin laadittu puhe, ja siinä oli hämmästyttävää kyllä myös jotain yksilöllisyyttä, minkä ymmärtää kyllä kun ajattelee, että puhuja oli muusikko ja taiteilija, joka osasi kirjoittaa myös sanoituksia.
Pahoittelut lievästä mouhaamisesta, mutta aika monet JG:n tuotokset ovat itseäni innostaneet. Iso osa on tietysti hyvinkin "vaikeaa", vaikka ei musiikissa ymmärtämisestä olekaan kyse. Enpä voi olla linkittämättä vähän helpompaan Wigwam-osastoon (jossa on myös Gustavson mukana): http://www.youtube.com/watch?v=f7HIKvCysR4.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
-
nabander
Viimeksi Jukka esiintyi julkisuudessa osallistuessaan Lionsin järjestämään hyväntekeväisyyskonserttiin tässä ihan joku päivä sitten. Olen aikoinaan kuullut taiteilijaa soittamassa kokouslaulujen musiikkia, semmoinen mielikuva siitä jäi että aikalailla meni improvisaation puolelle.
Kunnioittavasti teidän
Nabander
Kunnioittavasti teidän
Nabander
Olen luvannut vaieta nykyisistä ajatuksistani, siitä mikä koskee entisiä ajatuksiani ei sovittu mitään