Kuulostaako tutulta?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieraas

Kuulostaako tutulta?

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

YLE lähetti mielenkiintoisen dokumentin tänään:

- emouskonnostaan irronnut pieni lahko
- uskoivat, että heillä on ainut oikea raamatuntulkinta
- halusivat kirkoliset muotomenot pois ja tilalle "alkuperäisen" kristillisyyden
- uskoivat täyttävänsä Raamatun ennustuksia
- näkivät uuden kotimaansa alkuperäisasukkaat potentiaalisina käännytettävinä
- äänestivät keskenään, mutta uskoivat lopputuloksen silti tulevan Jumalalta

Kyseessä olivat siis USA:n valtion perustaneet pyhiinvaeltajat. Kovasti kuitenkin kuulostaa samalta kuin yksi toinen porukka samalta suunnalta.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
SuurinBabylon

Re: Kuulostaako tutulta?

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Kuulostaa valitettavan tutulta. Mutta tällä samalla kaavallahan kaikki lahkot muodostuvat.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tuohan on asiaa kaikille, kuten Emmylle, kerrottavaksi vanhemmille, että tuollainen ja tuollainen yhteisö on, eikö se voisi olla oikeassa ? Katsotaan dokumentti uudestaan, uskonto on hakusessa, jos todistatte sen vuosilukulaskennan vuoteen 1914 oikeaksi siitä esitetyistä virheistä huolimatta voin hyvinkin tulla takaisin, mutta eikö tuo YLE:n dokmentti kerro jostain sellaisesta ainutlaatuisesta että siellä saatettaisiin olla oikeassakin ?
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Minun silmään jehovantodistajat ovat juurikin presbyteerejä/kalvinisteja, keskeiset periaatteet ovat samoja.

Aika koomista, että Eurooppalaisille syötetään Ameriikan kautta kierrätettynä shittiä, joka on itse asiassa keksitty täällä. Päältäpäin pikkuisen kauniimmin paketoitu, mutta sisältä kaksin verroin synkempää.
And Justice For All
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

sinner74 kirjoitti:Minun silmään jehovantodistajat ovat juurikin presbyteerejä/kalvinisteja, keskeiset periaatteet ovat samoja.
Miten olisi tuon uusareiolaisuuden kanssa.
Vastaa Viestiin