Yleinen palaute

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Alueveli
Eläkeläinen

Re: Yleinen palaute

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Viljo kirjoitti:Mahdollistaako foorumisofta web-linkkien avaamisen suoraan uuteen välilehteen/selainikkunaan? Eräällä toisella palstalla on käytössä SMF ja siellä on hienoa kun linkit avautuvat aina uuteen välilehteen.
Oikeastaanhan tää on ollu todo-listalla melkosen monta vuotta. Laitetaan seuraavaan päivitykseen.. ;)
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Miten vitussa tyhjennetään privaviestejä? Musta tuntuu että se on täynnä ja ja en löydä mitään poista-näppylää?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Siinä on viestien vieressä "valitse" täplä. Merkkaa viestit jotka haluat poistaa, ja valitse alempaa nuolesta "poista valitsemasi" (ennen valintaa oletuksena seisoo "merkitse tärkeäksi"). -> Suorita.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Kaarmis

Tony kirjoitti:Siinä on viestien vieressä "valitse" täplä. Merkkaa viestit jotka haluat poistaa, ja valitse alempaa nuolesta "poista valitsemasi" (ennen valintaa oletuksena seisoo "merkitse tärkeäksi"). -> Suorita.
Onnistui, kiitos. Oli vaan yhtä vaikeeta kuin lehtitilauksen peruminen...
Teresa

:)

Viesti Kirjoittaja Teresa »

Pahoittelen evankelisoivaa sävyäni. Tarkoitus ei ollut loukata ja luinkin säännöt vasta jälkikäteen.Anteeksi!
Tarkoitus oli kertoa että Jahvelle kiitos että teidän sivuiltanne löytyy oikea tieto siitä että Jeesus on Jumalan poika. Aamen sille. Ei muuta.Kiitos!
Vieras

Sokeudesta tyhmyyteen

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tony kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Sitä kun on vain niin vaikeaa ymmärtää, milloin se on sallittua ja milloin ei. Täysin vastaava (nyt kopioitu) teksti ja kuvalinkki läpäisi seulan keskustelun alussa mutta ei enää.
Siinä ei yksilöidä kirjoittajaa ja moitita tätä typeräksi.

Palautetta otetaan vastaan sille määrätyssä ketjussa.
Siinä nimitellään kuvan kautta avauksen kirjoittajaa nartuksi. Eikö se ole henkilöön käyvä ja halveksuntaa osoitava vastaus?
Nabander sentään ymmärsi mistä aiheessa oli kyse. Sääli ettei itse keskustelua ja Jehovan todistajien vaikutusta monien erotettujen edelleen jatkuvaan sokeaan uskomiseen voinut jatkaa.
Vajaakykyisten vaikutusvalta on palstalla näköjään kasvussa, mutta tämä kai onkin seurausta siitä tyhmyyden viljelystä.
Viimeksi muokannut Tony, 02.05.2012 08:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Palaute ketjusta "Sokeudesta tyhmyyteen" siirretty palauteketjuun
Kaarmis

Re: Sokeudesta tyhmyyteen

Et kai tosissasi ottanut itteesi jos jonkun kuvan t-paidassa lukee myös sana "bitch"? Olen ymmälläni...
Vieras

Jospa sinulle vastataan ylimielisesti kirjoitukseesi, että omituista kirjoitustasi voi kommentoida ytimekkäästi kahdella sanalla ja linkataan kuvaan jossa sanotaan: olet mulkero. No ehkäpä et ottaisi siitä itseesi. Eikä siitä tai vastaavasta pitäisi ottaa moderoinninkaan, joka antaa ko. kommentin olla saatikka tuon kommentoijan, jos itse vielä vastaat hänelle hänen ymmärryskyvyttömyydestä ja epäasiallisesta kommentista. Näitä kommentteja pitäisi jokaisen saada esitellä tasapuolisesti. Jos ei sanallisesti niin kuvallisesti sitten.
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Vieras kirjoitti:Siinä nimitellään kuvan kautta avauksen kirjoittajaa nartuksi. Eikö se ole henkilöön käyvä ja halveksuntaa osoitava vastaus?
a) Sana on monikossa. b) Siinä ei osoitella kehenkään, ei etenkään anonyymiin, tuntemattomaan henkilöön. c) Kannattanee ottaa huomioon konteksti, kannattaa tutustua ko. verkkokaupan tarjontaan laajemmin. d) Kannattaa tutustua myös slangisanan käyttötapoihin kyseisen sivuston kotimaassa Amerikan Yhdysvalloissa ja sen alakulttuureissa.

En nyt lähde siitä enempää vänkäämään, että itse keskustelun aloituksessa heitettiin ilmoille ajatus lahkouskovaisten siirtymisestä "tyhmään" tiedeuskoon. Tätäkään ei kukaan varmaankaan pitänyt loukkauksena, vaan provosoivana keskustelunavauksena, josta pääsee aivan hyvin siirtymään asioiden väliseen kiistelyyn, ei ihmisten.

Ennen kaikkea: voisiko mitenkään, mitenkään päästä yli yhdestä t-paidasta ja uhrata energiaa enemmin itse asiaan? Rauhaa, hyvä ihminen. Ketään ei ole nyt loukattu henkilökohtaisesti, eikä varsinkaan sitä tarkoitettu. Koen, että tämä pointti voisi olla nyt osoitettu ja sivuston yleisiä vikoja koskevat palautteet aika siirtää Tonyn osoittamaan asianmukaiseen paikkaan.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Vieras

Olen sivusta kuullut kun maailmalliset nuoret "tervehtivät" toisiaan:
"Moro , mitä homo."
"Mitäs huora" jne.

Vaikuttavat siis ihan vakitervehdyksiltä, ystävällisltä jopa ?
eihän sana bitch siis mitään...
Enpä haluaisi moisia sanoja kuitenkaan lapsieni/lastenlasteni käyttävän
ja niitä puseroonsa painattavan..

"Vanha Bitch"
Kaarmis

Vieras kirjoitti:Jospa sinulle vastataan ylimielisesti kirjoitukseesi, että omituista kirjoitustasi voi kommentoida ytimekkäästi kahdella sanalla ja linkataan kuvaan jossa sanotaan: olet mulkero. No ehkäpä et ottaisi siitä itseesi. Eikä siitä tai vastaavasta pitäisi ottaa moderoinninkaan, joka antaa ko. kommentin olla saatikka tuon kommentoijan, jos itse vielä vastaat hänelle hänen ymmärryskyvyttömyydestä ja epäasiallisesta kommentista. Näitä kommentteja pitäisi jokaisen saada esitellä tasapuolisesti. Jos ei sanallisesti niin kuvallisesti sitten.
Minua ainakin voi sanoa ihan vapaasti vaikkapa mulkeroksi enkä siitä loukkaannu. Ei tulisi mieleenikään, muuta kuin huvittua, ehkä. Suosittelen samaa asennetta, tekee elämästä paaaaaljon helpompaa.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Asiayhteydestään riippuen "bitch" voi tarkoitta vaikka niuhottajaa tai narisijaa. On myös mahdollista lukea siitä naaraspuolinen koiraeläin tai huonomainen nainen. Minun puolestani lukekaa ihan mitä haluatte.

Onko hän, tämä "Vanha Bitch", kuullut, kun vilpitön todistaja huutaa isäänsä Perkelettä ja Saatanaa niin maar perusteellisesti avukseen ja lopulta manaa vieraansa helvettiin? Eikö ole? Minä olen. Kaunista oli kuultavaa sekin vallan aikuisen ihmisen suusta. Jotta ollaanpas hurskastelematta. :mrgreen:
Vieras

"kuullut kun maailmalliset nuoret "tervehtivät" toisiaan: "Moro , mitä homo "

-kirjailija Veijo Meri nauroi töllössä roolikielen käyttöä, kuten hän sanoi, hän oli kulkenut koulutyttöjen perässä jotka olivat huoritelleet toisiaan, "mihinkäs me huorat nyt mennän..."
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Vieras kirjoitti:Olen sivusta kuullut kun maailmalliset nuoret "tervehtivät" toisiaan:
Entisenä Jehovan todistajana ymmärrän aidosti Jehovan todistajan vaikeudet arvioida "maailmallisten" kielenkäyttöä ja sen sävyjä. Jehovan todistajien suljettu maailma ja lahkon omilla merkityksillä ladattu kieli tekee asian vaikeaksi.

Ylipäätään järjestön ulkopuolisten ihmisten yhteen niputtaminen ja demonisointi on lahkon jäsenten täysin ymmärrettävä puolustusmekanismi, eronneisiin/erotettuihin suhtautumisesta puhumattakaan. Kun pääsee edes vähän mielenhallinnasta ulos, ulkopuolisten ihmisten (jopa pahojen "luopioiden") ja uusien ajatusten reilu arvioiminen helpottuu.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Vieras

Tuolla näyttäisi olevan erittäin mielenkiintoinen omatuntoa kokseva avaus laitettu lukkoon. Miksiköhän näin on tehty, kun asia on varsin mielenkiintoinen ja keskustelun arvoinen sekä koskee minunkin mielestäni ainakin mutkan kautta jehovantodistajiakin. Vai onko avaus liian terävä-älyisen henkilön huomio, että sitä haluttaisiin täällä tuon enempää käsitellä?
Vastaa Viestiin