Betel ei noudata eettisiä periaatteita
Valvoja: Moderaattorit
- Johanneksen poika
- Viesti:
Betel ei noudata eettisiä periaatteita
Vartiotorniseura kehottaa edelleen vuodesta toiseen henkiseen väkivaltaan entisiä jäseniään kohtaan. Vaikke se itse on ollut hyväksymässä "eettisiä periaatteita", se ei niitä noudata. Lue lisää, kuinka Vartiotornin kevään 2012 numerot yllyttävät ihmisoikeusrikkomuksiin.
http://koti.mbnet.fi/jpoika/henkinen_vakivalta.html
-
ajoulupukisti
Re: Betel ei noudata eettisiä periaatteita
Hyvin kirjoitettu, selkeä ja lyhyt.
Viranomaisissa luuulen (mutua siis) on pitkälti akateemisesti koulutettuja ihmisiä, jotka eivät koskaan elämässään ole joutuneet kosketuksiin mielenhallintaa harjoittavien kulttien kanssa edes teoreettisella tasolla. Seison sinä päivänä, jos/kun joku ottaa asiakseen puuttua viranomaispuolelta, varsinkin lasten oikeuksien suhteen, tähän toimintaan ja manipulaatioon, leuka lattialla. Tällöin JT:t ottavat sen vainona ja ajavat sen EIT:een. Ja viranomaistaholla tämä otetaan huomioon, kuin myös se, että JT:lla aivan kuin meillä kaikilla muillakin on ihmisoikeudet. Viranomaisten puolelta kyseltäessä yksittäiset JT:t vastaavat pitäen mielessään järjestön maineen, joten ainoaksi objektiiviseksi tietolähteeksi muodostuu entiset JT:t ja se on aika subjektiivista, kun kysytään sitten Leinoselta.
Sanon, että asia on paradoxaalinen. Ihmisoikeudet eivät toteudu, mutta niiden toteutumisen aikaansaamiseksi olisi rikottava ihmisoikeuksia.
Ajatuksiani. Kritisoikaa, kommentoikaa, oikaiskaa.
Tähän kommentoin menemällä pääni sisään istututettuun todistajaan. [warp to past life] Aito Jehovan todistaja on hengellinen ja koko elämä on 24 h vuorokaudessa Jehovan todistajana olemista. Kaikki ihmissuhteet ovat näin hengellisiä suhteita. Hengellisesti oikeamielisen perheen perhesuhteet ovat hengellisiä luonteeltaan.[/warp to past life]Tiedottaja yrittää väittää, että suhteiden katkaiseminen eronneisiin ja erotettuihin koskisi vain ns. "hengellisiä asioita". Mutta tämä ei pidä paikkaansa. Karttaminen on totaalista. Kaikki suhteet pitää Vartiotornin ohjeiden mukaan katkaista.
Viranomaisissa luuulen (mutua siis) on pitkälti akateemisesti koulutettuja ihmisiä, jotka eivät koskaan elämässään ole joutuneet kosketuksiin mielenhallintaa harjoittavien kulttien kanssa edes teoreettisella tasolla. Seison sinä päivänä, jos/kun joku ottaa asiakseen puuttua viranomaispuolelta, varsinkin lasten oikeuksien suhteen, tähän toimintaan ja manipulaatioon, leuka lattialla. Tällöin JT:t ottavat sen vainona ja ajavat sen EIT:een. Ja viranomaistaholla tämä otetaan huomioon, kuin myös se, että JT:lla aivan kuin meillä kaikilla muillakin on ihmisoikeudet. Viranomaisten puolelta kyseltäessä yksittäiset JT:t vastaavat pitäen mielessään järjestön maineen, joten ainoaksi objektiiviseksi tietolähteeksi muodostuu entiset JT:t ja se on aika subjektiivista, kun kysytään sitten Leinoselta.
Sanon, että asia on paradoxaalinen. Ihmisoikeudet eivät toteudu, mutta niiden toteutumisen aikaansaamiseksi olisi rikottava ihmisoikeuksia.
Ajatuksiani. Kritisoikaa, kommentoikaa, oikaiskaa.
"Ilmaus "uskollinen ja ymmärtäväinen orja" viittaa siis ryhmänä kaikkiin niihin tuon voidellun hengellisen kansan jäseniin, jotka kulloinkin ovat eläneet maan päällä vuodesta 33 lähtien aina nykyaikaan saakka" -w04 1/3 s. 8-12
-
Vieras
Uskonrasismi ja kehotus ihmisten syrjintään ovat vain kaksi niistä monista syistä, miksi en ole Jehovan todistaja.Johanneksen poika kirjoitti:Lue lisää, kuinka Vartiotornin kevään 2012 numerot yllyttävät ihmisoikeusrikkomuksiin.
JK
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Valitettavasti luulen, että olet aika lailla oikeassa. Uskonnonvapauteen, kaikkine lieveilmiöineenkin, puuttuminen olisi ainakin just tämänhetkisessä yhteiskunnassa vielä poliittinen itsemurha. Poliittisessa akvaariossa uiskentelee vielä liian monta kalaa, jotka ovat peräisin uskonnollisia arvoja "muka arvostavasta" merivedestä.ajoulupukisti kirjoitti: Ajatuksiani. Kritisoikaa, kommentoikaa, oikaiskaa.
Jehovantodistajien Virallinen Tiedottaja Veikko Leinonen -niminen entiteetti on kohtuullisen pätevä linkittämään ihmisoikeuksia koskevan kysymyksen uskonnonvapautta koskevaksi. Melko paradoksaalista, että jehovantodistajilta politiikka on kaikissa muodoissaan kielletty, mutta ilmiön ainoa puhemies tässä valtakunnassa on mitä loistavin poliitikko.
Edit: Anatominen otaksuma poistettu
And Justice For All
-
Zimba
sinner74 kirjoitti: Jehovantodistajien Virallinen Tiedottaja Veikko Leinonen -niminen *******
Miksi k***p**?
Onko jotain henk.koht [ei tietenkään minulle kuulu, eikä nyt tarvi tässä foorumissa alkaa selvittämään].
Puhelee kyllä 'omiaan', mutta onko jotain muutakin?
Viimeksi muokannut Tony, 14.05.2012 18:12. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy: Rumasti sanonta sensuroitu lainauksesta
Syy: Rumasti sanonta sensuroitu lainauksesta
-
sinner74
- Ylläpitäjä
No, tunnen Veikon vuosien takaa. Ihminen joka valehtelee vastoin parempaa tietoaan, on ihminen joka valehtelee vastoin parempaa tietoaan.
And Justice For All
-
ajoulupukisti
Tietoisuuden lisääminen asian tiimoilta varmasti on mahdollista ja luulisin järkevin vaihtoehto. Pidemmän linjan tuloksiin tähtäämisessä luulisin, että olisi hyvä sisällyttää jotain peruskoulun uskonnonopetuksen sisältöön hengellisestä ja henkisestä väkivallasta mitä harjoitetaan uskonnoissa. Kansakoulun käyneille varmasti töllötin on se missä pitäisi asiaa aika-ajoin pitää esillä.
"Ilmaus "uskollinen ja ymmärtäväinen orja" viittaa siis ryhmänä kaikkiin niihin tuon voidellun hengellisen kansan jäseniin, jotka kulloinkin ovat eläneet maan päällä vuodesta 33 lähtien aina nykyaikaan saakka" -w04 1/3 s. 8-12
-
mikkuitti
no huhhuh, pistää oikein ihmetyttämään tuo oikeuskomissiotoiminta, jopa nuori tyttö voi joutua keskustelemaan seksistä useamman vanhan miehen kanssa.. En yhtään ihmettele että tossa tulee "henkisesti raiskattu olo" tytöille.
Kuinkahan mahdotonta, onko ollenkaan mahdollista usuttaa poliisit betelin tiloihin etsimään todisteita yksityisyyssuoja lakien rikkomisesta, kyllähän poliisit iskee bandidossien yms prätkäjengien tiloihin etsimään sinkoja, pommeja ja huumeita, miksei voitais beteliin etsimään arkistokirjeitä niistä härskeistä kuulusteluista jopa alaikäisiltä tytöiltä..
Vaikka jos ex-jehut tekis joukkokanteen ja vaatis betelin poistamaan kaikki tiedot heistä arkistoistaan.
Kuinkahan mahdotonta, onko ollenkaan mahdollista usuttaa poliisit betelin tiloihin etsimään todisteita yksityisyyssuoja lakien rikkomisesta, kyllähän poliisit iskee bandidossien yms prätkäjengien tiloihin etsimään sinkoja, pommeja ja huumeita, miksei voitais beteliin etsimään arkistokirjeitä niistä härskeistä kuulusteluista jopa alaikäisiltä tytöiltä..
Vaikka jos ex-jehut tekis joukkokanteen ja vaatis betelin poistamaan kaikki tiedot heistä arkistoistaan.
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
-
ajoulupukisti
ööö olenko kutsunut Veikkoa **********:ksi? En muista. Olen pahoillani, jos olen. Onko alkuperäinen tallessa jossain ö-mapissa? Ihan oman mielenterveyteni takia kyselen.Zimba kirjoitti:sinner74 kirjoitti:ajoulupukisti kirjoitti:
Jehovantodistajien Virallinen Tiedottaja Veikko Leinonen -niminen *******
Miksi k***p**?
Onko jotain henk.koht [ei tietenkään minulle kuulu, eikä nyt tarvi tässä foorumissa alkaa selvittämään].
Taitaa olla muistiinpanot seurakunnissa. Lähetetäänkö niistä kopioita haaratoimistoon? Jotain s-77 lomakkeita lähetetään, missä on erottamisen peruste.mikkuitti kirjoitti:no huhhuh, pistää oikein ihmetyttämään tuo oikeuskomissiotoiminta, jopa nuori tyttö voi joutua keskustelemaan seksistä useamman vanhan miehen kanssa.. En yhtään ihmettele että tossa tulee "henkisesti raiskattu olo" tytöille.
- Tony
Siinä oli lainaukset snadisti vinksallaan. Nyt se on oikein.ajoulupukisti kirjoitti:ööö olenko kutsunut Veikkoa **********:ksi? En muista. Olen pahoillani, jos olen. Onko alkuperäinen tallessa jossain ö-mapissa? Ihan oman mielenterveyteni takia kyselen.Zimba kirjoitti:sinner74 kirjoitti:ajoulupukisti kirjoitti:
Jehovantodistajien Virallinen Tiedottaja Veikko Leinonen -niminen *******
Miksi k***p**?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Vieraas
Näin tehdään. S-77:n liitteinä on yksityiskohtaiset tiedot väärinteosta. Joku S-77:ää käsitellyt ehkä tietää, lähetetäänkö myös nämä likaiset yksityiskohdat haaratoimistoon.ajoulupukisti kirjoitti:Taitaa olla muistiinpanot seurakunnissa. Lähetetäänkö niistä kopioita haaratoimistoon? Jotain s-77 lomakkeita lähetetään, missä on erottamisen peruste.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
- Tony
Mulla on hämärä muistikuva ettei noi lomakkeet ole enää käytössä (tai että näin on ainakin väitetty).Vieraas kirjoitti:Näin tehdään. S-77:n liitteinä on yksityiskohtaiset tiedot väärinteosta. Joku S-77:ää käsitellyt ehkä tietää, lähetetäänkö myös nämä likaiset yksityiskohdat haaratoimistoon.ajoulupukisti kirjoitti:Taitaa olla muistiinpanot seurakunnissa. Lähetetäänkö niistä kopioita haaratoimistoon? Jotain s-77 lomakkeita lähetetään, missä on erottamisen peruste.
No tosta sitä infoa löytyikin.
http://koti.mbnet.fi/jpoika/tietosuoja/betelvast1.html
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Vieraas
Aivan, olin unohtanut tämän kirjeenvaihdon minäkin. Suomessa siis on ryhdytty noudattamaan lakia. Mitenkähän lienee seurakuntaa vaihdettaessa lähetetyn esittelykirjeen kanssa?Tony kirjoitti:Mulla on hämärä muistikuva ettei noi lomakkeet ole enää käytössä (tai että näin on ainakin väitetty).Vieraas kirjoitti:Näin tehdään. S-77:n liitteinä on yksityiskohtaiset tiedot väärinteosta. Joku S-77:ää käsitellyt ehkä tietää, lähetetäänkö myös nämä likaiset yksityiskohdat haaratoimistoon.ajoulupukisti kirjoitti:Taitaa olla muistiinpanot seurakunnissa. Lähetetäänkö niistä kopioita haaratoimistoon? Jotain s-77 lomakkeita lähetetään, missä on erottamisen peruste.
No tosta sitä infoa löytyikin.
http://koti.mbnet.fi/jpoika/tietosuoja/betelvast1.html
Video ei ollut ohjeistusvideo.
- Jaakko Ahvenainen
No kuitenkin: Nämä tiedustelut on syytä tehdä kahteen paikkaan ja pyytää niitä kirjallisina. Ensinnäkin lähtöseurakuntaan ja toiseksi Beteliin. Tämä oikeus avautuu jokaiselle ex-todistajalle maksutta keran vuodessa. Mikäli havaitsee tiedoissaan virheitä, on ne syytä kirjallisesti pyytää oikaista ja kertoa tarkoin mitä ja miltä osin tulee oikaista virheellinen tieto.
Joka tapauksessa suhtaudun JoPo:n saamiin vastauksiin hieman skeptisesti. Voidaan sanoa lakia noudatetun, entä käytäntö? Mitä niille S-77 korteille liitteineen on tapahtunut, ei kerota.
Valmiita kyselylomakkeita löytyne henkikirjoittajalta, tässä tapauksessa maistraatin sivuilta.
http://www.maistraatti.fi/
Joka tapauksessa suhtaudun JoPo:n saamiin vastauksiin hieman skeptisesti. Voidaan sanoa lakia noudatetun, entä käytäntö? Mitä niille S-77 korteille liitteineen on tapahtunut, ei kerota.
Valmiita kyselylomakkeita löytyne henkikirjoittajalta, tässä tapauksessa maistraatin sivuilta.
http://www.maistraatti.fi/