Olitko koskaan aidosti mukana

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieraas

Re: Olitko koskaan aidosti mukana

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Tony kirjoitti:Heillä ei ole ollut todellista mahdollisuutta omaehtoiseen valintaan, eikä sitä kautta mahdollisuutta aitoon löytämisen ilon kokemukseen.
Tässäpä muuten olisi jollekin kiinnostava tutkimuskohde: uskonnon itse löytäneiden kokemus/uskontosuhde/jumalasuhde verrattuna toisen polven vastaavaan. Tuloksena voisi mahdollisesti löytyä keskenään hyvinkin erilaisia tuntemuksia. Äidilläni on kuulemma henkilökohtainen suhde Jehovaan, itse en koko JT-aikanani saanut mitään henkilökohtaista havaintoa koko miehestä.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
lavanpalvelija

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

Noin 4 vuotta iässä 13 - 17 vuotta. Tuo aika- vaikkakin lyhyen oloinen aiheutti vahinkoa jota on saanut pitkään paikkailla.
Varjo seuraa, halusit tai et.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Olin. Aivan liian kauan, mutta se on toisaalta ymmärrettävääkin kun omaa yksinoikeuden Totuuteen ja saattoi lukea madonlukuja kohta tulevasta harmasta kaikille v-mäisille ihmisille.
Tyhmähän se olisi joka ei noin isossa jutussa aidosti mukana olisi ja toimisi siinä sivussa ison J:n tsupparina. Eräänä päivänä sitten kuitenkin heräsin.
lavanpalvelija

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

Minulla oli se vitsaus, että olin mukana kokosydämisesti ja juuri tuo musta/valkoisuus aiheutti niin paljon tuhoa. Mulla oli joko ns. on tai off ja silloin oli on.

Vasta kasvaessani ihmiseksi opin hyväksymään itseni ja sivutuotteena ymmärtämään myös Charles Taze Russelin yhteyden elämääni.
Varjo seuraa, halusit tai et.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Vieras kirjoitti:Olin. Aivan liian kauan, mutta se on toisaalta ymmärrettävääkin kun omaa yksinoikeuden Totuuteen ja saattoi lukea madonlukuja kohta tulevasta harmasta kaikille v-mäisille ihmisille.
Tyhmähän se olisi joka ei noin isossa jutussa aidosti mukana olisi ja toimisi siinä sivussa ison J:n tsupparina. Eräänä päivänä sitten kuitenkin heräsin.
Lahes syntymajeppulana en koskaan ollut aidosti mukana. Siita huolimatta roikuin mukana 32-vuotiaaks. En edes ymmarra kuinka vaikeaa se on ollu teille jotka on uskon tohon potaskaan, ku se oli vaikeaa mullekin irtautua (siis siitakin huolimatta etta sain kenkaa....)

Olin tyhma. Mutta olisinko ollut viela tyhmempi jos olisin uskonut juttuun? En tieda.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Kaarmis kirjoitti:En edes ymmarra kuinka vaikeaa se on ollu teille jotka on uskon tohon potaskaan, ku se oli vaikeaa mullekin irtautua (siis siitakin huolimatta etta sain kenkaa....)
Ainakin mulle oli helppoa lähteä juuri siksi kun uskoin "totuuteen". Kun tajusin ettei se olekaan totuus, niin ei se lähtö olekaan niin vaikeata kuin luulisi.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

lavanpalvelija kirjoitti:Minulla oli se vitsaus, että olin mukana kokosydämisesti ja juuri tuo musta/valkoisuus aiheutti niin paljon tuhoa. Mulla oli joko ns. on tai off ja silloin oli on.
Niinpä. Minäkään en pysty suhtautumaan oikein mihinkään (vieläkään) keskinkertaisesti olkapäitäni kohauttaen. Minkäs MÄÄ sille voin? Oman hyvinvointini kannalta kannattaisi opetella downshiftaamaan pikkaisen. No, ehkä jo huomenna opettelenkin.
And Justice For All
Voimantorni

Viesti Kirjoittaja Voimantorni »

Viljo kirjoitti:Ainakin mulle oli helppoa lähteä juuri siksi kun uskoin "totuuteen". Kun tajusin ettei se olekaan totuus, niin ei se lähtö olekaan niin vaikeata kuin luulisi.
Nyt onnistui toveri Viljo kyllä muotoilemaan ajatuksen niin osuvasti, että täytyy kompata: omasta järjestöön kuulumisestani sekä siitä eroamisestani voin todeta 100-prosenttisesti samalla tavalla.

Oikeastaan pahin tilannehan on sellaisella yksilöllä, joka osittain uskoo Vt-seuran oppeihin, mutta ei kuitenkaan kykene täyttämään järjestön vaatimuksia (on ehkä tullut erotetuksi tai elää kaksoiselämää). Tällainen kahden maailman välillä roikkuminen voi olla ihmiselle erittäin kuluttavaa ja raskasta. Edelleen omalta kohdaltani voin sanoa, että asioiden perusteellinen tutkiminen pohjiaan myöten ennen järjestön riveistä poistumista mahdollisti sen, ettei ole vielä kertaakaan tarvinnut katua päätöstään. Tieto on valtaa, myös ihmisen oman elämänhistorian suhteen.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kahta edellistä paremmin ei asiaa voi enää muotoilla. Haluan korostaa vielä tätä Voimantornin viimeistä lausetta.
Tieto on valtaa, myös ihmisen oman elämänhistorian suhteen.
Mag Mell

Viesti Kirjoittaja Mag Mell »

Vieraas kirjoitti:Äidilläni on kuulemma henkilökohtainen suhde Jehovaan, itse en koko JT-aikanani saanut mitään henkilökohtaista havaintoa koko miehestä.
Samis.
Luulen, että jt-vuosina ajoittain uskoin uskovani, mutta eihän se, etenkään jälkikäteen tarkasteltuna, ole lähellekään sama asia kuin oikea usko. Mitä se sitten ikinä onkaan.
With oblivion's obscuration fill my senses to the brim,
make me taste obliteration, in this dimness let me dim.
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Vieras kirjoitti: Olitko sinä edes koskaan aidosti ja sydämestäsi mukana, pitäen Totuutta oikeesti totuutena etkä kompuroinut kanssaveljiesi epätäydellisyyteen tai raamatun tulkintoihin.
Olin, sataprosenttisesti.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
tosiuskomaton

Viesti Kirjoittaja tosiuskomaton »

Olin, enkä kyennyt käsittämään totuuteen puolisydämisesti suhtautuvia.
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

tosiuskomaton kirjoitti:enkä kyennyt käsittämään totuuteen puolisydämisesti suhtautuvia.
En minäkään. Nyt kun täällä on kuunnellut syntymäjehovien juttuja, niin olen ruvennut käsittämään.

Minulle asia oli perin yksinkertainen: Koska Jehovan todistajien uskonto toimii, sen täytyy olla oikein. Se ei ole kaukana ajatuksesta "tarkoitus pyhittää keinot", "onnelliset ja rauhanomaiset ihmiset rakentamassa parempaa tulevaisuutta maapallolle pyhittävät pienet tarpeet viilaukselle vuosiluvuissa ja muissa oppirakennelmissa". Olin immuuni luopioiden puheille oppimuutoksista.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
PerusPeikko

Viesti Kirjoittaja PerusPeikko »

Tietysti olin.No,nykyään ajattelen Jehovan olevan todella pahan-hajuinen Hyyppäri :?
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

PerusPeikko kirjoitti:Tietysti olin.No,nykyään ajattelen Jehovan olevan todella pahan-hajuinen Hyyppäri :?
Mistä moinen muutos! Aiemmin hyvillä mielin kusetit ihmisiä, minkä ehdit. Kerrohan toki. Ma otaksun firmasi haisevan, en Jehovan.
Vastaa Viestiin