mikä uskonto eron jälkeen?
Valvoja: Moderaattorit
-
Vieras
Re: mikä uskonto eron jälkeen?
"on arvioinut kunkin yliopiston laadun. Ainakin otanta on todella suuri."
Tuosta voi herätä kysymys että mikä on ollut laadun kriteeri ja kuinka on siihen tarvittava tieto kerätty (kunkin vastaajan toimesta).
Tokihan on voitu kysymysblankettiin rastia vaihtoehtoja asteikolla "1 - 10" ja vastaus sekä yheistulos saadaan varmasti. Tulos heijastaisi mediasta saatavaa kuvaa ? Mikä ei tietenkään tarkoita että se väärä olisi.
Tuosta voi herätä kysymys että mikä on ollut laadun kriteeri ja kuinka on siihen tarvittava tieto kerätty (kunkin vastaajan toimesta).
Tokihan on voitu kysymysblankettiin rastia vaihtoehtoja asteikolla "1 - 10" ja vastaus sekä yheistulos saadaan varmasti. Tulos heijastaisi mediasta saatavaa kuvaa ? Mikä ei tietenkään tarkoita että se väärä olisi.
-
ex jt:t uskossa
En pettynyt Lohjan torin tapahtumaan.
Huomasin jälleen että ex jt,uskossa oleva saa uutta ja uutta jatkuvasti.
Ei niin kuin valtakunnan salilla juostessani:
aina tiesi etukäteen mitä on tulossa ja varsinkin jos itse oli edessä pitämässä ohjepuhetta,palveluskoulun puhetta,esitelmää,vetämässä vartiotornin tutkistelua tai vetämässä teokraattista palveluskoulua.
Aina tiesi mitä on tulossa.
Nyt Eija Merilän lisäksi koin yllätyksen "taivaasta tuulee" yhtyeen muodossa.
"Kosketa mua" biisi todella kosketti minua.
Tätä tämä nyt on.Usko jehovantodistajuuden jälkeen.
Tälläistä elämää.
Toivottavasti ei saarnausta.
Huomasin jälleen että ex jt,uskossa oleva saa uutta ja uutta jatkuvasti.
Ei niin kuin valtakunnan salilla juostessani:
aina tiesi etukäteen mitä on tulossa ja varsinkin jos itse oli edessä pitämässä ohjepuhetta,palveluskoulun puhetta,esitelmää,vetämässä vartiotornin tutkistelua tai vetämässä teokraattista palveluskoulua.
Aina tiesi mitä on tulossa.
Nyt Eija Merilän lisäksi koin yllätyksen "taivaasta tuulee" yhtyeen muodossa.
"Kosketa mua" biisi todella kosketti minua.
Tätä tämä nyt on.Usko jehovantodistajuuden jälkeen.
Tälläistä elämää.
Toivottavasti ei saarnausta.
-
Vieras
Henkilökohtaisesti en ymmärrä, mikä helluntailaisuudessa olisi sen parempaa tai yllättävämpää. Eija Merilän laulu? Niilo Ylivainion huijausparantamiset? Viktor Klimenkon toteutumattomat ennustukset? Vuosikymmeniä kestänyt Jeesuksen paluun odotus teemalla "oletko valmis"? Liikkeen sisäinen hajaannus?
-
Vieras
Välttää ex-jt toistamasta että uudessa ryhmässään on kivaa, niin päästään asiaan, käsittelemään jehovalahkoa.
- Jaakko Ahvenainen
OT, mutta: "ex jt:t uskossa" on erinomaista, kun kirjoitat vakionimimerkillä kätkeytymättä epämääräisen "Vieras" taakse, onko kohtuutonta pyytää kirjautumistasi. Sinulle avautuisi hieman avarampi näköala foorumille ja yksityisviestitkin olisivat käytössä.
Silti kaiken lukemanikin jälkeen pidän näkemyksenäni, ettei mikään uskonto ole heti todistajuudesta irtautumisen jälkeen suositeltavaa, ellei henkilö itse nimenomaisesti näin halua.
Silti kaiken lukemanikin jälkeen pidän näkemyksenäni, ettei mikään uskonto ole heti todistajuudesta irtautumisen jälkeen suositeltavaa, ellei henkilö itse nimenomaisesti näin halua.
-
Vieras
Kyllä hän on entuudestaankin ihan tuttu kirjoittelija eli ex. palvelusvalvoja Lohjan suunnalta. Dementiako Jaakkoa jo vaivaa.
- Jaakko Ahvenainen
Eihän toki, mutta koska herra ei halua palata omaan nimimerkkiinsä, leikittäköön tällä. Ja toivottu uskontohan on viimeisen päälle viidesläisyys.
-
Vieras
On tämäkin kummallista. Ensin valitetaan ettei täällä sallita tasa-arvoista keskustelua uskonnoista mutta kun sitä yritetään virittää, niin keskustelija livistävät. Ja näin käy joka kerta.
-
Vieras
uskonnot eivät liity palstan aiheeseen, mutta tuossa kytkennässä, että mitä eron jälkeen on ymmärrettävämpi.
Jos uskonnosta olisi kysymys, voisi harkita osaako vastata.
Että sillai.
Onhan se varmasti sydämen asia jos toivoo pääsenänsä oikomaan väärinkäsityksiä ihan omasta uskonnostaan, ja vielä esittämään parhaimmat puolet jotka eivät ehkä ole tiedossa, mutta on etsittävä palsta jolle ne kuuluvat.
Jos uskonnosta olisi kysymys, voisi harkita osaako vastata.
Että sillai.
Onhan se varmasti sydämen asia jos toivoo pääsenänsä oikomaan väärinkäsityksiä ihan omasta uskonnostaan, ja vielä esittämään parhaimmat puolet jotka eivät ehkä ole tiedossa, mutta on etsittävä palsta jolle ne kuuluvat.
-
Markku Meilo
Mikä sinulle (tai kenellekään) esittämäni kysymys edellyttää vastaukseksi uskonnollisen näkemyksen saarnaamista?mikkuitti kirjoitti:joo olen samaa mieltä ex-jt uskiksen kanssa, itse en koe täällä pääseväni keskustelemaan tasa-arvoisesti toisten kanssa, sääntöjen ja moderoinnin vuoksi.. Esim kun markku meilo teki mulle kysymyksiä, nii tuottaa paljon päänraapimista muotoilla vastauksia niin että ne ei riko sääntöjä eikä tulkita saarnaamiseksi.
Sellainenhan on.Olis ihan kiva jos täällä olis erikseen oma palsta uskovaisille, esim "vapaa keskustelu uskonnoista" jossa sitte meikäläiset saa olla vapaasti oma itsensä kirjoitellessa ja jota muut voivat karttaa halutessaan jos eivät halua vahingossakaan joutua lukemaan toisten uskonasioista.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Markku Meilo
Pelkkä raamatunlainaaminen ei sinänsä ole käännyttämistä, ongelma syntyy siitä kun Raamattua lainaamalla ryhdytään todistelemaan raamatullisiksi koettuja näkemyksiä.ex jt:t uskossa kirjoitti:Tosiasiassa uskova ei voi todistella näkemyksiään ilman että käyttää raamattua ja silloinhan se on joidenkin mielestä käännyttämistä.Minun mielestäni ei.
- Jaakko Ahvenainen
Jups. Useinmiten päädytään ns. kehäpäätelmiin. Ei oikein toimi käytännössä. Usko on uskoa, mitä ei voida todistaa, filosofia on monilukuinen tieteenhaara, mistä voidaa väitellä ja minkä sisällä voidaan esittää uusia aksioomeja, mikäli argumentointi täsmää.
-
mikkuitti
no mikäs kiire täällä on? Mulla nyt sattui muuta mielenkiintoista juttua ja mielessä on kyllä palata aiheisiin. Minun intooni täällä todistamiseen vaikuttaa myös se että moni täällä jotka haluavat keskustella Jumalasta ovat niitä jotka eivät oikeasti haluais löytää elävää Jumalaa ja jotka nauttivat siitä kun uskovaiset eivät onnistu todistamaan riittävän vakuuttavasti ja pääsevät olemaan voitolla koska onnistuivat havaitsemaan omien järkisyiden olevan edelleen riittävän hyviä omalle ateismilleen/uskonnottomuudelleen.Vieras kirjoitti:On tämäkin kummallista. Ensin valitetaan ettei täällä sallita tasa-arvoista keskustelua uskonnoista mutta kun sitä yritetään virittää, niin keskustelija livistävät. Ja näin käy joka kerta.
Kyllä mä ymmärrän, mäkin aikaisemmin olin sellainen, en halunnut todellakaan löytää elävää Jumalaa mut kuitenkin tunsin mielihyvää kun keskustelin uskovaisten kanssa jotka olivat heikoilla kun yrittivät käännyttää mua ja koin omat perustelut ateismilleni vahvemmiksi kuin heidän vastakohtaiset perustelut.. Se oli suuri nautinto..
Kyl se päivä sittenkin tuli kun kohtasin elävän Jumalan ja murruin, polvistuin Jeesuksen eteen pyytämään armoa.
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
-
Vieras
Hienoa. Ei tässä kiirettä ole ja mielelläni löydän sen Jumalan jota monet niin mainostavat. Tosin jostain syystä se näyttää noilla monilla olevan kaikilla hieman erilainen Jumala ja sitä minun on hieman vaikeaa hyväksyä.mikkuitti kirjoitti: no mikäs kiire täällä on? Mulla nyt sattui muuta mielenkiintoista juttua ja mielessä on kyllä palata aiheisiin. Minun intooni täällä todistamiseen vaikuttaa myös se että moni täällä jotka haluavat keskustella Jumalasta ovat niitä jotka eivät oikeasti haluais löytää elävää Jumalaa ja jotka nauttivat siitä kun uskovaiset eivät onnistu todistamaan riittävän vakuuttavasti ja pääsevät olemaan voitolla koska onnistuivat havaitsemaan omien järkisyiden olevan edelleen riittävän hyviä omalle ateismilleen/uskonnottomuudelleen.
Kyllä mä ymmärrän, mäkin aikaisemmin olin sellainen, en halunnut todellakaan löytää elävää Jumalaa mut kuitenkin tunsin mielihyvää kun keskustelin uskovaisten kanssa jotka olivat heikoilla kun yrittivät käännyttää mua ja koin omat perustelut ateismilleni vahvemmiksi kuin heidän vastakohtaiset perustelut.. Se oli suuri nautinto..
Kyl se päivä sittenkin tuli kun kohtasin elävän Jumalan ja murruin, polvistuin Jeesuksen eteen pyytämään armoa.
Tai mikäli Jumala sallii jokaisella olevan omien sääntöjen mukainen jumaluus, niin silloin myös koko jumaluuden merkityksellisyys häviää ja johtaa ateismiin joka myös on jumaluuden sallimaa. Silloin kaikki uskominenkin on merkityksetöntä ja turhaa.
Jotain johdonmukaisuutta tuosta Jumalasta ja hänen tahdostaan pitäisi siis löytyä. Kun sanoit että itselläsi se oli päivä, jona murruit ja polvistuit pyytämään armoa, niin tarkoittaako se sitä että Jumalasi on vain heikkojen ja kurjien Jumala eikä halua ilmaantua ihmisille joilla muutoin menee edes pikkuisen mukavammin?
Mikä on Jumalasi tarkoitus meidän ihmisten ja tämän ihmiskunnan suhteen?
-
Markku Meilo
Huomaatko itse kuinka kierrät kuin kissa kuumaa puuroa ja selittelet itse keksimilläsi syillä kiertelyäsi parhain päin? Aiemmin esitit, että esittämiini kysymyksiin ei voi vastata ilman julistamista, täysin käsittämätön väite, ainakiin siihen asti kunnes saan esimerkin.mikkuitti kirjoitti:Minun intooni täällä todistamiseen vaikuttaa myös se että moni täällä jotka haluavat keskustella Jumalasta ovat niitä jotka eivät oikeasti haluais löytää elävää Jumalaa ja jotka nauttivat siitä kun uskovaiset eivät onnistu todistamaan riittävän vakuuttavasti ja pääsevät olemaan voitolla koska onnistuivat havaitsemaan omien järkisyiden olevan edelleen riittävän hyviä omalle ateismilleen/uskonnottomuudelleen.
Nyt esität tietäväsi miten moni täällä kirjoitteleva kyselisi asioita vain lämpimikseen ja välittämättä todellisuudesta. Itse en tunne ensimmäistäkään täällä kirjoittelevaa, joka edustaisi tätä näkemystäsi ja uskoakseni olen henkilökohtaisesti tavannut useamman täällä kyselyjä kirjoittelevan kuin sinä.