verensiirtokielto ja muita papereita?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Re: verensiirtokielto ja muita papereita?

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Filippos kirjoitti:Ei se sitten ole sama ihminen - vain samanlainen eli klooni.
Tuota samaa asiaa minäkin olen miettinyt. Mutta tietääkö "klooni" olevansa "klooni" vai luuleeko hän olevansa "aito". Ei ole mitään tarkistushologrammia tai muuta todistetta aitoudesta, niin kuin esim. Nokian akuissa ja Microsoft Windowsissa on.

Mitäpä jos Jumala tekisi jekun ja loisi kaksi samaa persoonaa uudelleen ylösnousemuksessa? Miten nämä "erittäin identtiset kaksoset" erottaisi toinen toisestaan? :o
Filippos

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Ei klooni välttämättä tiedä olevansa klooni, mutta ei minun kloonini ole minä. Klooni voi olla naamani edessä, mutta ei se ole minä.
Johanneksen poika
Viesti:

Filippos kirjoitti:Ei klooni välttämättä tiedä olevansa klooni, mutta ei minun kloonini ole minä. Klooni voi olla naamani edessä, mutta ei se ole minä.
Mutta jos se klooni on "kopioitu" sinun tiedostoistasi", niin eikö sillä ole samat tiedot aivojen sopukoissa kuin sinullakin. Näinhän on esim. kun CD-levyn kopioi. Jos levyllä on musiikkia, täsmälleen sama musiikki on kuunneltavissa myös kopiolevyltä.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Itse C-levyjen (hähää, pääsinpä korjaamaan) rungot ovat erilaisia yksilöitä, vaikka olisivat samalta valmistajaltakin, niin mikrorakenteessa on eroja.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Johanneksen poika
Viesti:

Markku Meilo kirjoitti:Itse C-levyjen (hähää, pääsinpä korjaamaan) rungot ovat erilaisia yksilöitä, vaikka olisivat samalta valmistajaltakin, niin mikrorakenteessa on eroja.
Luulisin, että Taivaan C-levyjen valmistaja on yksi ja sama pulju, tuskin ne kilpailuttaa Saatanan maailman firmoilla varmuuskopioiden säilytykseen tarkoitettuja tallennusvälineitä. Eikä Taivaan C-levyjen tuotantoon ole tarvinnut tehdä muutoksia, koska alkuperäiset versiot ovat jo olleet täydellisiä. Ei tule Service Pack -päivityksiä eikä muita. Joten ei taida olla Taivaan levyillä tyhjinä mitään eroa. :D
Filippos

Jos kuvittelisit, että vastaasi kävelisi toinen Johanneksen poika, joka olisi täydellinen kopio sinusta. Ajattelisitko, että "No nytpä voisin vaikka tappaa itteni koska tuossahan minä olen!"
Filippos

Tai vaihtoehtoisesti sinä ja täydellinen kloonisi olisi jäänyt terroristien vangiksi. He päättävät tappaa toisen teistä. Onko sinulle täysin yksi ja sama kumman tappavat, koska "sinä" jäät kuitenkin eloon?
Johanneksen poika
Viesti:

Filippos kirjoitti:Tai vaihtoehtoisesti sinä ja täydellinen kloonisi olisi jäänyt terroristien vangiksi. He päättävät tappaa toisen teistä. Onko sinulle täysin yksi ja sama kumman tappavat, koska "sinä" jäät kuitenkin eloon?
Vaihtoehtoja on ainakin kaksi.

1) Heittäisimme kruunaa ja klaavaa lantilla, kumpi pääsee hengestään.

2) Minä "aitona" sanoisin heti, että "tuon kopion" voitte ilman muuta siirtää autuaammille nettisivuille pommeillanne. :D

Luultavasti heikkona ihmisenä päätyisin vaihtoehtoon 2. Jos ehtisin. :mrgreen:
Filippos

Oletko se siis sinä, joka herätetään, vaikka herätettävä oliski täysin samanlainen?
Johanneksen poika
Viesti:

Filippos kirjoitti:Oletko se siis sinä, joka herätetään, vaikka herätettävä oliski täysin samanlainen?
Jätän kyseisen asian täysin herättäjän vastuulle. Itse en voi päätökseen vaikuttaa. Ja jos en tule herätetyksi, sekin käy, ja jatkan uniani autuaallisen tietämättömänä kaikesta. :wink:
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Johanneksen poika kirjoitti:Luulisin, että Taivaan C-levyjen valmistaja...
Taivaan C-levy on mulle täysin tuntematon, siksi viittasin esimerkkiisi ja nimenomaan yhden ja saman valmistajan tuotteisiin, joissa on pieniä eroja.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Nyt kyllä on ylösnousemus helppo, kun Gates on ensin lanseerannut windowin, mutta tuo tv:n teksti tv ihmetyttää, tv ei "tilaa" mitään tietoja (?), ja milloin tahansa tv:stä avaa minkä tahansa sivun, se samalla on kuvaruudulla, eli asema lähettää kaikkea jatkuvasti uudestaan. Mutta eikö näitä tekstisivujakin voi nähdä kuin kuolemanjälkeisiksi sieluiksi vaeltamassa kohti kohti itseilmaisuaan mahdollisesti avatussa tv:ssä
Filippos

Vieras kirjoitti:Nyt kyllä on ylösnousemus helppo, kun Gates on ensin lanseerannut windowin, mutta tuo tv:n teksti tv ihmetyttää, tv ei "tilaa" mitään tietoja (?), ja milloin tahansa tv:stä avaa minkä tahansa sivun, se samalla on kuvaruudulla, eli asema lähettää kaikkea jatkuvasti uudestaan. Mutta eikö näitä tekstisivujakin voi nähdä kuin kuolemanjälkeisiksi sieluiksi vaeltamassa kohti kohti itseilmaisuaan mahdollisesti avatussa tv:ssä
Jehovan todistajat eivät usko kuolemattomaan sieluun. Siksi tätäkin aihetta kai tulisi pohtia se huomioonottaen.
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Johanneksen poika kirjoitti:Ihmisen herättäminen kuolleista Haadeksesta ei ole Jumalalle, ihmisen Luojalle, konsti eikä mikään, onhan hänellä kaikki tarvittavat tiedot muistissa. Ihminen luodaan uudelleen ylösnousemuksessa. Onko hän sitten sama henkilö vai saman ihmisen kopio, onkin sitten jo toinen juttu.
Muistan tätä pohtineeni joskus pienenä. Ei olisi varmaan saanut, koska nämä kysymykset kuuluu sivuuttaa iskevällä "Jehovalle kaikki on mahdollista" -argumentilla. Lähinnä tämä tajunnan palauttaminen kiusasi: onko Jehovalla varmuuskopio jolla voi jatkaa maapallolla pyörimistä ihan entisin tiedoin, taidoin ja muistikuvin. Voiko jatkaa siitä mihin jäätiin vai meneekö peruskoulukin uusiksi?

Näitä ongelmia kyllä pohtivat viisaatkin. Aivotutkimuksen suurin väittelyn aiheisiin kuluu edelleen "mielen" luonne ja sijainti.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Johanneksen poika kirjoitti: Kun ihminen kuolee, hän Raamatun mukaan menee Hadekseen, "välivarastoon" (roskakoriin), mistä Jumala voi hänet palauttaa elämään, koska tämä henkilö on Jumalan "muistissa". Jos sen sijaan henkilö on kuollessaan mennyt Gehennaan, häntä ei voi enää palauttaa edes Jumala, koska "roskakori" on tässä tapauksessa tyhjennetty.
Tuo on ymmärrettävissä siten, että ihmisestä on jotain tallessa kolmessa eri paikassa. Haadeksessa, gehennassa ja Jumalan muistissa. Mitä missäkin säilytetään?
Vastaa Viestiin