en mä kai osaa käsitellä puolueettomastikaan..olen vain niin "hulluna" HerraaniMarkku Meilo kirjoitti: Onko sinulla selitystä sille miksi nimenomaan oman jumalan olemassoloa ja toimintaa koskevat väitteet voidaan käsitellä puolueellisesti?
jaa, kai se on niin, että Kristinusko on ainoa uskonto jossa ihminen täyttyy Pyhällä Hengellä, uudestisyntyy jne.. muissa uskonnoissa näin ei tapahdu.. oli kai huono vastaus..Loogisesti ottaen kaikkia olemassoloväitteitä tulee käsitellä samoilla kriteereillä, siis kaikkien jumaliksi mainittujen tulisi olla samalla viivalla olemassaolokysymyksiä käsiteltäessä. Jos siis kristitylle riittää vaikka oma väite tai kokemus jumalansa olemassaolosta, niin oman väitteen tai kokemuksen tulisi silloin olla riittävä osoitus myös kaikkien muiden jumalien ja olentojen olemassaolon hyväksyttävyydestä. Mutta miksi näin ei kristillisyydessä ole?
no mä en koe uskontoani epäloogisena, en vain ymmärrä kaikkia raamatunkohtia, mutta ne jotka ymmärrän, ne koen loogisina koska olen monia niistä kokenut konkreettisesti elämässäni.. niistä on vain hirveän vaikea selittää toisille , jotka eivät ole kokeneet Pyhällä Hengellä täyttymistä, niin että he ymmärtäisivät tämän loogisena..Mille oikeutukselle tämä aabrahamilaisille uskonnoille tyypillinen epäloogisuus, ajatuksen pysäyttäminen ja epäoikeudenmukaisuus perustuu?
antakaa anteeksi minun taitamattomuuteni niissä yrityksissä selittää kristinuskon ydintä ja muuta sellasta
äh, en osaa noita lainauksia käyttää.. meilon tekstien väliin kirjoitin vastauksia, ne ei näy selvästi erotettuina..