Lyö maahan... - Vakaumus vastaan muu maailma
Valvoja: Moderaattorit
- Johanneksen poika
- Viesti:
Lyö maahan... - Vakaumus vastaan muu maailma
Olen nyt lukenut nimimerkki "Tuomas Yläjuurakon" kirjoittaman 612-sivuisen omaelämäkerran. Kirjoittaja kuvaa elämää Jehovan todistajana ja vanhimpana hyvin yksityiskohtaisesti ja avoimesti. Hän alkoi epäillä joitakin "orjaluokan" opetuksia, koska opit muuttuivat jatkuvasti, joskus jokin oppi muuttui jopa päinvastaiseksi tai ikivanhan opin kaltaiseksi. Hän ei voinut ymmärtää, kuinka Jumalalta tullut opetus voisi muuttua. Oppien tarkentuminen olisi vielä ymmärrettävää, mutta ei tuuliviirin kaltainen muutosprosessi. Esimerkkeinä kirjassa käsitellään mm. oppia esivalloista, sukupolvioppia, vuoden 1975 maailmanlopun odousta jne.
En ole koskaan lukenut mitään vastaavaa. Tämä teos on aivan poikkeuksellinen Suomessa. Se antaa todella realistisen kuvan Jehovan todistajien elämästä. Kirja kertoo avoimesti sekä myönteisiä että kielteisiä puolia. Se kertoo myös siitä JT-toimintamallista, että mistään epäilyksestä tai ongelmallisesta oppikysymyksestä ei saa puhua. Kukaan ei vastaa. Ei vanhimmat, ei kierrosvalvojat eikä Suomen haaratoimisto. Kirja sisältää mm. neljä pitkää ja hyvin perusteltua kirjettä haaratoimistolle.
Kun kirjoittaja julkaisi kirjan omakustanteena, hänet erotettiin. Ei siksi, että siinä kirjassa olisi ollut mitään väärää vaan siksi, että se kertoo totuuden peittelemättä ja mitään kummallisuuksia pimittämättä. Kirja on kirjoitettu romaanin muotoon, missä kaikkien nimet on muutettu, samoin paikkakunnat jäävät kertomatta. Tämä siksi, ettei kenenkään yksityisyyttä loukattaisi.
Olen tehnyt nyt kirjan luettuani pienen analyysin kotisivuilleni. Pääset tutustumaan hieman kirjan sisältöön ja taustaan tästä linkistä. Myös kirjan tilaaminen on mahdollista tuon linkin avulla. Kirja ei ole kaupallinen tuote. Se on tarkoitettu kaikille nykyisille ja entisille Jehovan todistajille ja myös muille Vartiotorniseuran toiminnasta kiinnostuneille.
Tutustu kirjaan, et kadu!
Editoitu 31.05.2012: Otsikossa on nyt kirjan nimi
En ole koskaan lukenut mitään vastaavaa. Tämä teos on aivan poikkeuksellinen Suomessa. Se antaa todella realistisen kuvan Jehovan todistajien elämästä. Kirja kertoo avoimesti sekä myönteisiä että kielteisiä puolia. Se kertoo myös siitä JT-toimintamallista, että mistään epäilyksestä tai ongelmallisesta oppikysymyksestä ei saa puhua. Kukaan ei vastaa. Ei vanhimmat, ei kierrosvalvojat eikä Suomen haaratoimisto. Kirja sisältää mm. neljä pitkää ja hyvin perusteltua kirjettä haaratoimistolle.
Kun kirjoittaja julkaisi kirjan omakustanteena, hänet erotettiin. Ei siksi, että siinä kirjassa olisi ollut mitään väärää vaan siksi, että se kertoo totuuden peittelemättä ja mitään kummallisuuksia pimittämättä. Kirja on kirjoitettu romaanin muotoon, missä kaikkien nimet on muutettu, samoin paikkakunnat jäävät kertomatta. Tämä siksi, ettei kenenkään yksityisyyttä loukattaisi.
Olen tehnyt nyt kirjan luettuani pienen analyysin kotisivuilleni. Pääset tutustumaan hieman kirjan sisältöön ja taustaan tästä linkistä. Myös kirjan tilaaminen on mahdollista tuon linkin avulla. Kirja ei ole kaupallinen tuote. Se on tarkoitettu kaikille nykyisille ja entisille Jehovan todistajille ja myös muille Vartiotorniseuran toiminnasta kiinnostuneille.
Tutustu kirjaan, et kadu!
Editoitu 31.05.2012: Otsikossa on nyt kirjan nimi
Viimeksi muokannut Johanneksen poika, 31.05.2012 13:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Markku Meilo
Re: Uusi suomenkielinen JT-kirja
Tuo Raimon kokemus tuo mieleen karviankokemuksen, jossa opin kantapään kautta kuinka Vt-seura haluaa Vt-lehden matskuun suhtauduttavan. Naiiviuttani kiinnitin huomiota Vt-lehden tutkittavan lurittelun melko epäoleelliseen käännösvirheeseen, eikä sekään riittänyt, vaan menin - jos mahdollista - vielä pitemmälle viedyssä naiiviudessani kirjoittamaan havainnostani Tikkurilaan. Eikä tuokaan ollut maksimi, johon naiiviudessani ylsin. Täysin typeryyttäni menin vilpittömästi mainitsemaan asian silloiselle Jeho... eikun Vt-seuran Karvialla toimineelle pakkopuolen edustajalle T.K.:lle.Yksi kummallinen episodi sattui eräässä Vartiotornin tutkistelussa valtakunnansalilla, kun aineistossa kysyttiin henkilökohtaista mielipidettä erääseen asiaan, ja Raimo vastasi rehellisesti juuri niin kuin tunsi asian olevan.
Huippuunviedyssä naiiviudessani en vieläkään käsittänyt toimintaani vehkeilyksi Vt-seuraa vastaan, mutta maksun aika koitti. Silloinhan suomenkielinen vipunen laahasi muutaman kuukauden jäljessä ja tuli sunnuntai ja kyseinen lurituksen tutkistelu sekä järjestön hetki osoittaa rettelöitsijälle kaapin paikka pakkotyölaitosedustajansa T.K.:n välityksellä. Kyseisen kappaleen kohdalla en tietenkään viitannut, mutta T.K. vaati minulta vastausta. Silloin tajusin kuinka tyhmä olen, koska menin omavaltaisesti arvioimaan Jehovan varaaman hengellisen ravinnon yksityiskohtaa. Vastasin virheellisesti käännetyn tekstin mukaisesti ja tajusin sillä hetkellä rikokseen rinnastettavan käytökseni.
Tulee mieleen keisarin uudet vaatteet, niihin kirjan Raimokin kompastui, tai siis sillä frogarilla pyrittiin minimoimaan mahdolliset muiden kompastumiset.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
- Johanneksen poika
- Viesti:
Olen juuri äsken täydentänyt kirjaesittelyä. Olen lisännyt sinne muutaman skannatun sivun, ikäänkuin "maistiaisiksi" tai lukunäytteeksi. Kirjasta kiinnostuneet voivat käydä lukemassa muutamia sivuja kirjan tekstiä. Näin on tilaisuus ennakolta harkita sitä, kiinnostaako kirja vai ei.
Skannaukset ovat seuraavat:
- Sisältö
- Vuoden 1975 odotusta
- Lopun viipyminen aiheuttaa pohdintaa
- Ensimmäinen kirja Seuralle (haaratoimistolle)
Linkit em. skannauksiin löydät tämän sivun alareunasta:
http://koti.mbnet.fi/jpoika/kirja/
Skannaukset ovat seuraavat:
- Sisältö
- Vuoden 1975 odotusta
- Lopun viipyminen aiheuttaa pohdintaa
- Ensimmäinen kirja Seuralle (haaratoimistolle)
Linkit em. skannauksiin löydät tämän sivun alareunasta:
http://koti.mbnet.fi/jpoika/kirja/
-
mikkuitti
ääh, tuon kirjan tilaaminen vaatii luottokortin, mulla ei ole.. haluaisin tuon kirjan ostaa ja lukea..
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.
-
SuurinBabylon
Eikös suomeksi ole julkaistu jokin vanhempikin ex-JT:n kirjoittama kirja? Nimi oli "Nykyajan Baabelin orjat" tai vastaavaa.
-
mikkuitti
joo olen lukenut tuon baabelin orjat kirjan, hyvin mielenkiintoinen. Se hämmästytti että miten sillä miehellä riitti energiaa, muistaakseni kävi kentällä , JT vanhimpana ja teki jotain terveysalan puoskarointijuttuja ja vieläpä oli lammasfarmin hoitajana..
- Johanneksen poika
- Viesti:
Tuo on väärä tieto. Itse tilasin ja maksoin kirjan ihan tavallisella Visa Electronilla, mikä EI OLE luottokortti, vaan pankkikortti. Aina kun tuolla kortilla maksaa, joko kaupan kassalla tai netissä, järjestelmä tarkistaa tilin saldon. Joten Visa Electronilla ei voi vahingossakaan ylittää tiliä.mikkuitti kirjoitti:ääh, tuon kirjan tilaaminen vaatii luottokortin, mulla ei ole.. haluaisin tuon kirjan ostaa ja lukea..
Jos sinulla ei ole Visa Electronia, hanki se pankistasi jo tänään. Näin pääset shoppailemaan vapaammin.
-
Vieraas
Visa Electronilla pitää vaan tehdä joku pieni oletusasetuksen muuttaminen nettipankissa, jotta voi ostaa netissä.Johanneksen poika kirjoitti:Tuo on väärä tieto. Itse tilasin ja maksoin kirjan ihan tavallisella Visa Electronilla, mikä EI OLE luottokortti, vaan pankkikortti.mikkuitti kirjoitti:ääh, tuon kirjan tilaaminen vaatii luottokortin, mulla ei ole.. haluaisin tuon kirjan ostaa ja lukea..
Video ei ollut ohjeistusvideo.
- Johanneksen poika
- Viesti:
En minä ainakaan ole mitään asetuksia muuttanut Visa Electron -kortin suhteen. Alusta asti se on toiminut kaikissa nettiostoksissa ilman mitään ongelmia. En ole edes ollut tietoinen tuollaisista muutoksista.Vieraas kirjoitti:Visa Electronilla pitää vaan tehdä joku pieni oletusasetuksen muuttaminen nettipankissa, jotta voi ostaa netissä.
Pääasia että toimii.
-
Filippos
Re: Lyö maahan... - Vakaumus vastaan muu maailma
Eikö kaikissa pankeissa ole jo toteutettu perinteisten pankkikorttien vaihtaminen Debet-korteiksi. Debet-kortilla maksu tapahtuu samoin, kuin millä tahansa luottokortilla.
-
mikkuitti
oho, en tiennytkään että nykyisin voi visa elektronilla maksaa nettiostokset.. Taidan olla vanhanaikainen 
kiitos tiedosta! Eiköhän pian minustakin tule tuon kirjan omistaja
kiitos tiedosta! Eiköhän pian minustakin tule tuon kirjan omistaja
-
lavanpalvelija
Ei se Baabelin orjatkaan huono kirja ollut. Tämä on vaan syvällisemmin analyyttisempi dokumentti oppihistoriasta ja teologian kehityksestä. Kirjoittaja on myös henkisesti oleellisesti tasapainoisempi kuin Åberg joka itse kaikkivoipaisena self-made manina oli oivaltanut totuuden.mikkuitti kirjoitti:joo olen lukenut tuon baabelin orjat kirjan, hyvin mielenkiintoinen. Se hämmästytti että miten sillä miehellä riitti energiaa, muistaakseni kävi kentällä , JT vanhimpana ja teki jotain terveysalan puoskarointijuttuja ja vieläpä oli lammasfarmin hoitajana..
Varjo seuraa, halusit tai et.
-
Markku Meilo
Åbergin kirjassa on useampia virheitä, toki tahattoman oloisia, jotka kertovat omaa kieltään.lavanpalvelija kirjoitti:Kirjoittaja on myös henkisesti oleellisesti tasapainoisempi kuin Åberg joka itse kaikkivoipaisena self-made manina oli oivaltanut totuuden.
-
Vieras
Åbergilla sattui...sanoisiko joku dramaattiseksi julkaisuajankohtaa, se kerkesi juuri ennen kuin lahko tiesi omien maailmanloppukekkereidensä alkavan, 1975 (ja syksykin oli tarkempana tietona lahkolla).
Kirjassa tulee tuo lopun ajan kiireisyyskin sitten esiin.
Kirjassa tulee tuo lopun ajan kiireisyyskin sitten esiin.
-
Markku Meilo
1975-kekkerien alkamisesta on sen arkkitehdin ensimmäinen maininta vuodelta 1943, tosin silloin vuosi oli vielä 1972. Sitten taas syksy lopun ajankohtana on Vt-perinne jo 1800-luvulta. Varsinainen ajankohtainen tieto 1975-syksystä levisi todistajien keskuuteen vuoden 1968 kesällä, Åbergin kirjan esipuhe on "Varkaudessa elokuussa 1975."Vieras kirjoitti:Åbergilla sattui...sanoisiko joku dramaattiseksi julkaisuajankohtaa, se kerkesi juuri ennen kuin lahko tiesi omien maailmanloppukekkereidensä alkavan, 1975 (ja syksykin oli tarkempana tietona lahkolla).
Sitten Raamatun UT:n hahmojen lopun ajan kiirreellisyyden ei uskovaisten parissa ko. kiireellisyys ole koskaan laantunut, eikä näillä näkymin osoita mitään laantumisen merkkejäkään.Kirjassa tulee tuo lopun ajan kiireisyyskin sitten esiin.