SuurinBabylon kirjoitti:Todistajien veriopilla ei ole edes raamatullista perustaa, kuten
täältä voi havaita.
En ole viitsinyt aikaisemmin kommentoida sivustoasi, muttä kommentoidaan nyt sitten ja samalla vastaan toisillekin yllä kirjoittaville.
Ensiksi erotetaan kaksi asiaa toisistaan. Kommentoin Raamatun oppia koskien veren SYÖNTIÄ, en verensiirtoa.
Juutalaisuudessa kiellettiin yksiselitteisesti veren syöminen siksi, että elämän voiman eli elämän hengen katsottiin sijaitsevan veressä.
1. M 9:3,4 Kaikki, mikä liikkuu ja elää, olkoon teille ravinnoksi; niinkuin minä olen antanut teille viheriäiset kasvit, niin minä annan teille myös tämän kaiken.
Älkää vain syökö lihaa, jossa sen sielu, sen veri, vielä on.
3. M 17:10-14 Kuka ikinä Israelin heimosta tai muukalaisista, jotka asuvat teidän keskellänne, syö verta, mitä tahansa, sitä ihmistä vastaan, joka verta syö, minä käännän kasvoni ja hävitän hänet kansastansa.
Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä.
Sentähden minä olen sanonut israelilaisille: Älköön kukaan teistä syökö verta; älköön myöskään muukalainen, joka asuu teidän keskellänne, syökö verta.
Ja kuka ikinä Israelin heimosta tai muukalaisista, jotka asuvat teidän keskellänne, saa pyydystetyksi syötävän metsäeläimen tai linnun, hän vuodattakoon sen veren maahan ja peittäköön multaan.
Sillä kaiken lihan sielu on sen veri, jossa sen sielu on; sentähden minä sanon israelilaisille: Älkää syökö minkään lihan verta. Sillä kaiken lihan sielu on sen veri; jokainen, joka sitä syö, hävitettäköön.
Yllä olevan tekstin tulisi olla jokaiselle lukaijalle aika selvää tekstiä. Veren syöntikielto oli ehdoton ja jokainen joka siihen tietoisesti syyllistyi, tuli hävittää kansasta. Vain ne jotka olivat tietämättään syöneet itsestään kuolleen eläimen lihaa jossa veri vielä oli, saattoi rituaalien kautta pauhdistautua ja saada teon anteeksi.
Kyse ei ollut siitä, että veri tai liha jossa oli vielä veri olisi ollut saastaista. Syy oli päinvastainen eli se oli tuo sisältämänsä elämänvoiman vuoksi PYHÄ.
5. M 12:23 Ole vain luja siinä, ettet syö verta; sillä veri on sielu, ja sielua sinun ei pidä syömän lihan kanssa.
Tuosta syystä kyseessä oli myös ikuisiksi ajoiksi annettu määräys (ei pyhä Jumalan antama elämänvoima verestä mihinkään jatkossakaan katoaisi)...
3. M 3:17 Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen, missä asuttekin: mitään rasvaa tai verta älkää syökö."
...joka apostolien kokouksessa täsmennettiin koskemaan myös pakanakäänynnäisiä.
Esitys:
Apt. 15:19,20 Sentähden minä olen sitä mieltä, ettei tule rasittaa niitä, jotka pakanuudesta kääntyvät Jumalan puoleen, vaan heille kirjoitettakoon, että heidän pitää karttaman epäjumalien saastuttamaa ja haureutta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, sekä verta.
Päätös:
15:28,29 Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät: että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
Minulle henkilökohtaisesti on täysin yhdentekevää, syökö joku verilettuja tai juoko verta vaikka ämpärikaupalla. Jokainen itseään kristittynä pitävä ja Raamatun opetuksia noudattavaksi itsensä olettama tekee kuitenkin Raamatun mukaan tietoista syntiä Pyhää Henkeä vastaan syömällä verta sisältävää ruokaa. Niin kurjalta kuin se hölmöistä hellareistakin tuntuu, niin he kuuluvat tällä toiminnallaan sinne minne itse toisia ihmisiä lähettävät eli HELVETTIIN ikuiseen kidutukseen.
Sinun sivustossasi SuuriBabylon on siis tältä osin väärää tietoa ja korostan vielä, ettei tämä liity mitenkään kysymykseen verensiirrosta, joka ei ole veren syömistä.