Rapakon takana on otettu aimo harppaus korvauksissa pedofiilien uhreille.
OAKLAND JURY HOLDS JEHOVAH WITNESSES RESPONSIBLE FOR SEXUAL ABUSE OF FREMONT CHILD
An Alameda County Superior Court jury has found the Jehovah’s Witnesses legally responsible for the sexual abuse of a 9 year old former Fremont girl. The verdict, announced Wednesday June 13, found that the Elders who managed the North Fremont Jehovah’s Witness Congregation in the 1990s knew perpetrator Jonathan Kendrick had recently been convicted for the sexual abuse of another child, but kept his past record secret from the Congregation. Kendrick went on to repeatedly sexually molest Candace Conti, now 26, over a two year period, using Jehovah Witnesses activities such as door to door neighborhood soliciting as his way to secretly gain control over his young victim. Kendrick was eventually convicted in 2004 of the sexual abuse of another young girl, and is now a Registered Sex Offender in California.
The key issue in the case, according to the victim’s attorney Rick Simons of Hayward, was the written policy of Watchtower New York, Inc., which instructed all Elders in Jehovah’s Witnesses Congregations in the United States to keep reports of child sex abusers within Jehovah’s Witnesses secret to avoid lawsuits. The case is believed to be the first in the nation to directly address the formerly secret policy of secrecy, adopted in 1989 and still in force today.
Ms. Conti stated “I once wanted to be the best Jehovah’s Witness I could be. Now I feel I’m doing more to help other children in Jehovah’s Witnesses than I ever did walking door to door to spread the ‘good news’”. She was awarded damages by the jury of $ 7,000,000, and the jury will return tomorrow [Thursday] to consider if punitive damages should be awarded. [Their decision is slated for Friday.]
Candace Conti spent 2 years trying to convince the Jehovah’s Witnesses, both in Southern California and in Fremont, to change the secrecy policy, but finally gave up and filed her lawsuit in 2011. “This young woman, who experienced brutal abuse as a child, could not tell anyone for several years, and has walked for many years in a nightmare of depression and isolation, has shown incredible courage in facing the powerful and secrecy laden organization that betrayed her into the hands of a monster” said Mr. Simons of his client.
The verdict came in the courtroom of Judge Robert McGuiness in Dept. 22, Oakland.
Case Summary -> Enter the case number (joka on: HG11558324) -> Register of Actions.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vieras kirjoitti:7 milliin täytyy hankkia aika monta uutta jäsentä lahjoittamaan... Tai sitten nostaa salivuokria, hankkia testamentteja...tai mitä tahansa!
En sitten tiedä mikä osuus tuosta on Vt-seuran, mikä pedofiilin ja mikä valtion. Että joutuuko Vt-seura kokonaan yksin tuota pulittamaan.
I just got off the phone with the plaintiff and unless I heard wrong, the shocking figure was 21 million and 1 dollar in punitive damages. Add that to 7 million yesterday and the total is 28 million and 1 dollar. There will be more information forthcoming.
Barbara
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Herätkää! 8/4 1997 kirjoitti:
Lasten seksuaalinen hyväksikäyttö – maailmanlaajuinen ongelma
- -
Uskonnon rooli
Tukholman kongressissa ollut roomalaiskatolisen kirkon edustaja julisti, että lasten hyväksikäyttö on ”rikoksista inhottavin” ja että se on ”seurausta arvojen perusteellisesta vääristymisestä ja romahtamisesta”. Silti katoliselle kirkolle on aiheutunut vakavaa vahinkoa siitä, että sen omat papit ovat syyllistyneet tällaisiin tekoihin.
Newsweek-aikakauslehdessä 16.8.1993 oli artikkeli ”Papit ja hyväksikäyttö”, jossa kerrottiin ”lähihistorian pahimmasta Yhdysvaltain katolisen kirkon pappeja koskeneesta skandaalista”. Siinä sanottiin: ”Vaikka vuodesta 1982 lähtien on esitetty syytteitä arviolta 400:aa pappia vastaan, jotkut kirkonmiehet otaksuvat, että peräti 2500 pappia on ahdistellut lapsia tai teini-ikäisiä. – – Vaikka tämä skandaali on maksanut kirkolle rahaa, se on ennen kaikkea tuonut sille erittäin paljon häpeää – ja nakertanut sen moraalista arvovaltaa.” Kautta maailman on muita uskontoja, jotka ovat samassa tilanteessa.
”Australian katolinen kirkko on tehnyt miljoonien arvoisen vakuutussopimuksen suojautuakseen pappeihin kohdistuvilta seksuaalista hyväksikäyttöä koskevilta syytöksiltä”, kerrotaan Sydneyssä Uudessa Etelä-Walesissa ilmestyvässä The Sunday Telegraph -sanomalehdessä. ”Myönnämme sen jatkuvan”, sanoi muuan katolinen piispa Melbournesta, Australiasta. Hän väittää noin laajaa vakuutusturvaa normaaliksi ”senkaltaisten rikosten varalta”. Erään uhrien tukiryhmän mukaan pappien harjoittama seksuaalinen hyväksikäyttö on yleisempää kuin kirkko myöntää. Ryhmän puhemies sanoi uskovansa, että kirkko keskittyy enemmän pappien suojelemiseen kuin uhrien auttamiseen. Hän lisäsi, että ”kirkon vakuutuskirjassa pohjimmiltaan sanotaan: ’älä kerro totuutta.’”
Vieras kirjoitti:Hah, hah! Nyt saa siipeensä sekin esivalvoja, kun moitti ev-lut.-kirkkoa siitä, että "siellä on niitä homopappeja"! Kuinkas nyt suu pannaan?
Ota malka (hirsi) ensin omasta silmästä...
Njet!
Turha luulo. Yksikään suomi todistaja ei usko tähän tuomioon vaan pitää sitä luopioiden puheena.
Pahoittelut mutta näin siinä vain käy..
Vieras kirjoitti:Hah, hah! Nyt saa siipeensä sekin esivalvoja, kun moitti ev-lut.-kirkkoa siitä, että "siellä on niitä homopappeja"! Kuinkas nyt suu pannaan?
Ota malka (hirsi) ensin omasta silmästä...
Njet!
Turha luulo. Yksikään suomi todistaja ei usko tähän tuomioon vaan pitää sitä luopioiden puheena.
Pahoittelut mutta näin siinä vain käy..
Sikäli mikäli se uutisoidaan jossain vaiheessa suomalaisen median kautta, niin kyllä suomi-todistajakin uskoo tuomioon, mutta toinen asia on sitten että haluaako suomi-todistaja ymmärtää että tuomio tuli aiheesta. KD:n mahtia ei tässäkään voi liiaksi yliarvioida - valitettavasti.
Seura ei poikke mitenkään suomalaisista kirkoista tai uskonnollisista liikkeistä. Evl.kirkon seurakunnat ovat nykyisin sen verran hätkähtäneet, että pyytävät valitulta diakonia- tai nuorisotyöntekijältään kyllä rikosrekisterilain 6 §:n 2. mom. mukaisen otteen, mutta papeilta tai kanttoreilta en ole havainnut tätä pyydettävän, vaikka aihetta olisi. Eihän kanttoriksi tai papiksi pyrkiytyvältä vaadita edes mitää psyko-sosiologisia testejä saati muita selvityksiä, valitettavaa tämäkin.
Toisaalta kynnys mahdollisen pedofiilin ilmoittamiseen viranomaisille on madaltunut ja madaltuu edelleen. Olen itse työssä ollessani ollut poliisin puhuttelussa, mitä mieltä olen ollut pastori N.N:n mahdollisesta syyllistymisestä pedofiliaan. Luonnollisesti näin yllättävään kysymykseen jouduin harkitsemaan vastaustani varsin tarkoin. Päädyin perustellusti positiiviseen mahdollisuuteen.
Varsin pian tämä pastori erotettiin pappisvirasta, tuomittiin vankeuteen, missä vankikastin kaikkein pohjimmaisena sakkana katsoi parhaakseen ottaa henkensä oman käden kautta. Isompaa hälyä ei tästä paikallisella tasolla nostettu. Olisiko ollut syytä? Mene ja tiedä, mutta perheen ja etenkin lasten kannalta näin ehkä parempi, riittihän kärsimystä jo aivan kylliksi.
Tämäkin voi olla yksi syy pedofiliaan, kun sellaista ei pidetä edes mahdollisena "meidän uskossa".
Niinpä pediofiilit saavat fiilailla rauhassa lapsia.
Pedofiili itse ei edes varmaankaan itse ymmärrä siinä mitään väärää, koska on uskon mies ja saattaapa vielä ajatella että jumala on hänelle suonut tällaisen purkautumismuodon , kun varsinainen seksi naisen kanssa on vähän semmoista syntistä touhua.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
"poliisin puhuttelussa, .... ... jouduin harkitsemaan vastaustani varsin tarkoin"
Poliisi itse varmaan tarkoitti (todistajan) "kuulustelussa", mutta tavallaan kai oli kysymys vain tosiasioiden puhumisesta. Enempää Jaskan ei olisi tarvinnut sanoa ?
"pedofiili itse ei edes varmaankaan itse ymmärrä siinä mitään väärää"
-Toisaalta ymmärtää niin täysin, että pyrkii toimimaan salaa.
Verrattaessa Utöyjan ampuja Breivikiin Norjassa, on hänenkin ymmärryksensä täysi sanalla perusteella. Meininkissä on siellä virhe kun hänen motiiviaan puidaan sen enemmälti, se on hänen tarkoittamansa sanoman julistamista, mikä ei tarvitsisi kuulua syyllisyyskysymykseen. Pedofiilit ovat siten todellisuudentajuisia etteivät puolustele tekosiaan teologialla.
(Verrattuna siihen mistä on kysymys, talvisodan palvelukseenkutsuttujen yöpymispaikassa mies puukotti nukkuessaan unissaan toisen. Juttu oli kuuluisa ja kävi oikeudessa, oli tekijälle sikäli helppo olosuhteiden takia, kun uhri oli tuntematon hänelle eikä riitaa eikä muuta motiivia ollut ja olosuhteet jättivät vain yhden tulkintamahdollisuudeen, maineeltaan kun rauhallinenkin. Tästä on kysymys eikä siitä mitä puolustusasianajaja osaa, eikä oikeastaan saisikaan, viisastella)
He [siis tämä Kendrick] did not attend the trial in Oakland or defend himself after signing a deal with Conti's attorneys, who agreed not to try to collect the judgment from him.
Eli kenties WTBS tuleekni olemaan korvausvelvollinen koko hommasta?
Mutta hommhan menee appeal:iin....
Kyseinen linkki oli muuten BBC:n sivuilla, joten suottaapi olla että julkisuutta tulee jopa tänne meille Suomeen asti