RIP Nokia?
Valvoja: Moderaattorit
-
Vieraas
RIP Nokia?
Nyt moni asiantuntija sanoo, että syöksykierre ei enää tästä pysähdy. Eli "Lähti kuin Eeloppi Salosta." (vanha varsinaissuomalainen sananlasku). Tuntuiko muista alunperinkään, että Microsoftin miehen palkkaaminen oli hyvä veto?
http://pandodaily.com/2012/06/16/rip-nokia-1965-2014/
http://www.verkkouutiset.fi/index.php/t ... an-toiveet
http://pandodaily.com/2012/06/16/rip-nokia-1965-2014/
http://www.verkkouutiset.fi/index.php/t ... an-toiveet
Video ei ollut ohjeistusvideo.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Re: RIP Nokia?
Näin maallikkona vaikea sanoa, näytti kuitenkin siltä että jotain oli pakko tehdä. Se on selvää, että Symbianista on aika ajanut ohi ja siitä piti luopua. Itse odotin ennemminkin että Noksu keskittyy Linux-pohjaisiin ratkaisuihin, sillä nähdäkseni sillä puolella olisi paljon potentiaalia.Vieraas kirjoitti: Tuntuiko muista alunperinkään, että Microsoftin miehen palkkaaminen oli hyvä veto?
Mikkisofta ja trendikäs älypuhelin ei lähtökohtaisesti kuulosta luontevalta yhdistelmältä, lisäksi Mikkisoftaa vihataan kuin ruttoa tietyissä (aika laajoissakin) piireissä. Minkä seksikkyydessä häviää, pitää ottaa kovalla työllä takaisin, ja ainakin nyt näyttää siltä että homma ei ole mennyt ihan putkeen.
And Justice For All
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Niin ja tietysti jos Nokia olisi valinnut vaikka sen Linux-pohjaisen lähestymistavan, se ei olisi Redmondin talutusnuorassa ja kuristusotteessa niinkuin nyt.
And Justice For All
- Jaakko Ahvenainen
Sitä voi tehdä firmanvaltauksen monella tapaa. Nokian arvo taitaa nyt olla jossakin 7 mrd:n paikkeilla. Ei iso raha Microsoftille.
-
Kaarmis
Osakkeiden arvo tuo 7mrd, kassassa rahaa lähemmäs 10mrd ja patenttien arvo 14mrd. Ehkä jonkun kannattais nyt ostaa se pois kuleksimasta?
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
-
Viljo
Ei kassassa käytettävissä olevaa rahaa ole kuin n. puolet tuosta koska on lyhytaikaisia velkojakin. Patenteista en osaa sanoa oikeasti mutta olen kyllä nähnyt reilusti alhaisempiakin arvioita. Patentti menee umpeen 20 vuodessa ja vaikka osa tärkeistä 3G-patenteista onkin Nokian hallussa, niin aika ajaa silti ohitse muutaman vuoden kuluttua niistä. Onhan tuota 3G:tä puuhattu n. 90-luvun puolivälistä saakka. Tässä toki otan huomioon, että varmasti Nokialla on patentteja HSDPA/HSUPA/LTE jne tekniikoistakin, joilla on enemmän arvoa pidemmälle ulottuvan keston kautta.
Nyt sanon etten usko Nokian tuosta enää nousevan vaikka vielä tammikuussa pidin mahdollisena nousua yhdeksi merkittäväksi toimijaksi tulevaisuudessa. Elop on joko idiootti tai MS:n tai jonkin muun yrityksen kätyri, mikään muu ei selitä hänen toimiaan. Lopullinen vastuu on luonnollisesti suurilla osakkeenomistajilla jotka ovat shown mahdollistaneet.
Nyt sanon etten usko Nokian tuosta enää nousevan vaikka vielä tammikuussa pidin mahdollisena nousua yhdeksi merkittäväksi toimijaksi tulevaisuudessa. Elop on joko idiootti tai MS:n tai jonkin muun yrityksen kätyri, mikään muu ei selitä hänen toimiaan. Lopullinen vastuu on luonnollisesti suurilla osakkeenomistajilla jotka ovat shown mahdollistaneet.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
- Jaakko Ahvenainen
Äläs ny, Viljo ihan idiootiksi E-floppia moiti. Ollila hyppäsi laivasta, kun huomasi sen uppoavan, arvelen. Fopilla tuskin mitään juuri oli tehtävänäänkään kuin lanseerata Nokia lähemmäs Microsoftia. Ans kattoo nyt.
-
Viljo
Enhän minä moitikaan. Jos ei ole idiootti, niin sitten hänen tehtävänään on ollut saattaa Nokia turmioon.
- Jaakko Ahvenainen
Tässä vaihtoehdot idiootille:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Idiootti
P.S. Saahan Floppia haukkua, se meistä mitään veisaa.
http://www.youtube.com/watch?v=7zJQqOP2rp4
Biisistä viis, mutta bändillä on, oliko se nyt vastakuvallinen, nimi ja tähän liittyen hyvä sellainen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Idiootti
P.S. Saahan Floppia haukkua, se meistä mitään veisaa.
http://www.youtube.com/watch?v=7zJQqOP2rp4
Biisistä viis, mutta bändillä on, oliko se nyt vastakuvallinen, nimi ja tähän liittyen hyvä sellainen.
-
Vieraas
Piti ihan tarkistaa alkuteoksesta, onko Flop päästänyt suustaan lauseen "– Kuluttajat eivät oikeasti välitä siitä, mitä käyttöjärjestelmää heidän puhelimensa käyttää". Näin näyttäisi olevan. Käyttöjärjestelmähän on terminä hankalanpuoleinen, koska se voidaan mieltää usealla eri tavalla. Käytettävyydestä kuluttajat todellakin välittävät, minkä Apple lienee todistanut.Viljo kirjoitti:Elop on joko idiootti tai MS:n tai jonkin muun yrityksen kätyri, mikään muu ei selitä hänen toimiaan.
Sen kuka vie ja kuka vikisee, osoittaa tämä lause: "Let them [Microsoft] build it, and we'll place on top things that differentiate us." Eli Microsoft rakentaa tunnetusti vakaan jalustansa ja sen päälle Nokia sitten rakentelee jotain kivaa designia. Vaikka näitä toistensa kanssa samanlaisia lättyjä ja kivoja kuvakkeita? Tämän lauseen luettuani olen kyllä Viljon kanssa samaa mieltä.
Samassa Wiredin haastattelussa Marko Ahtisaari kokee Nokian olevan sen muutoksen ytimessä missä auton kehityksessä siirryttiin vivusta ohjauspyörään. Sormet eivät kuulemma Applen käyttiksessä osu riittävän hyvin kuvakkeisiin. Sen kummemmin pottuilematta tuli mieleen, että Markon soitin on basso.
http://www.taloussanomat.fi/informaatio ... 1229116/12
http://www.wired.co.uk/magazine/archive ... d?page=all
-
Vieraas
Viljo kirjoitti:Elop on joko idiootti tai MS:n tai jonkin muun yrityksen kätyri, mikään muu ei selitä hänen toimiaan.

- Tony
Elopin aikainen kurssikehitys on ainakin komiaa katseltavaa. Siis siinä tapauksessa että tavoitteena on ollut saada yritys - ostajan kannalta - optimaaliseen myyntikuntoon.

"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
- Jaakko Ahvenainen
Se siitä NOKIASTA. Minulla on vielä pari käyttökelpoista 3210 mallia, akkua vailla ja laturia. No, toisessa on hiukka "ryppyjä" näytössä. Otaksuttavasti tarvekaluja löytyy vielä ja näillä selviää vuosia. Nykyinen, käytössä oleva, on NOKIA E52. Otaksun sen kestävän ehkä vuoden, pari, kolme korkeintaan. Tämän jälkeen siirryn malliin 6161 ja kun se niksahtaa, noihin ensin mainittuihin. Ne ovat vanhoja, mutta vankkoja. Näiden jälkeen tuskin kännykkää tarvitsen.
Kaiketi tässä täytynee hipsiä liikkeeseen akkua ja laturia bongaamaan. Minä kun en tarvitse kännykkää muuhun, kuin soittamiseen ja muutamien tekstareitten lähettämiseen.
Voi hitsi! Onhan mulla vielä liki käyttämättömät NOKIA-kumpparit ihan huopavuoren kanssa. Ei kai niihin tule MICROSOFT-logoa!
Mutta tosissaan: Taisinpa olla kohtuullisen oikeassa noissa aiemmissa näkemyksissäni NOKIA-kännyköiden suhteen. Alamäki alkoi Ollilan lähdettyä. Tiesi "ruoja" tulevaisuuden. Silti NOKIA on varsin iso firma ilman kännyköitään. Tämä on syytä muistaa toistaiseksi.
P.S. Kenties saan kaveriltani vielä vanhemman mallin. Se on ihan kunnossa ja siinä on toimiva akku ja laturi, mikä käy myös kolmekakskymppiin.
Kaiketi tässä täytynee hipsiä liikkeeseen akkua ja laturia bongaamaan. Minä kun en tarvitse kännykkää muuhun, kuin soittamiseen ja muutamien tekstareitten lähettämiseen.
Voi hitsi! Onhan mulla vielä liki käyttämättömät NOKIA-kumpparit ihan huopavuoren kanssa. Ei kai niihin tule MICROSOFT-logoa!
Mutta tosissaan: Taisinpa olla kohtuullisen oikeassa noissa aiemmissa näkemyksissäni NOKIA-kännyköiden suhteen. Alamäki alkoi Ollilan lähdettyä. Tiesi "ruoja" tulevaisuuden. Silti NOKIA on varsin iso firma ilman kännyköitään. Tämä on syytä muistaa toistaiseksi.
P.S. Kenties saan kaveriltani vielä vanhemman mallin. Se on ihan kunnossa ja siinä on toimiva akku ja laturi, mikä käy myös kolmekakskymppiin.
-
Viljo
Olen kuullut käytävähuhun, jonka mukaan Ollila olisi ollut vastuussa kosketusnäytöllisten puhelinten kehityksen torppaamisesta. Tiedä sitten onko totta.Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Voi hitsi! Onhan mulla vielä liki käyttämättömät NOKIA-kumpparit ihan huopavuoren kanssa. Ei kai niihin tule MICROSOFT-logoa!Olen käsittänyt, että niihin tulee liimata Nokia-nimen päälle erikseen jaettavat Microsoft-tarrat. Tuosta voisi saada puolihauskan aprillipilan.
Alamäki alkoi Ollilan lähdettyä. Tiesi "ruoja" tulevaisuuden. Silti NOKIA on varsin iso firma ilman kännyköitään. Tämä on syytä muistaa toistaiseksi.
Mulla on joitakin vanhempia malleja enkä niitä viitsi kierrätykseen viedä niin pitkään kuin niillä voi käyttää eli gsm-verkko pidetään pystyssä. Vanhin on 2110 vuodelta 1995. Se tosin tarvitsisi uuden akun. Välillä on kiva vaihtaa sim-kortti vaikka 5110:aan ja vähän retroilla.
-
Bergerac
Kuitenkin varovaisesti odotellen sitä, milloin Huawei tms tekee tarjousta NSN:stä tai sitä miltä NSN:n jatko näyttää hivenen pitemmällä marginaalilla ja miten toiminta/panostukset jne.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.