Tietosuojavaltuutettu: JT:t rikkovat henkilötietolakia

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Re: Tietosuojavaltuutettu: JT:t rikkovat henkilötietolakia

Viesti Kirjoittaja Vieras »

"ansaitsee pysyä rekisterissä ikuisesti ja kaikkien lakien vastaisesti"

-Ja siis KN tarkoittaa, että ei välitetä laista, vaan kysytään tarvittaessa KN:ltä että mitä tehdään ?

Outoa on että lainrikkojalle lasten oikeuksien rikkomisen asiassa puolletaan vielä oikeutta tietosuojalain rikkomiseen, juuri aikaisemman rikkomuksen perusteella.

Lahkon lainrikkomukset tapahtuvat rahanahneuden motiivilla. Suomessa kysymys on tuosta tietorekisteririkoksesta. Suomen viranomaiset ovat tässä asiassa osin voimattomia, kun tehokas keino olisi velvoittaa painamaan jokaiseen vartiotorniin tietosuojavaltuutetun ilmoitus, muistutus lehden jakajalle kiellosta laittoman rekisterin kokoamiseen. Värväystyön kohteelle varoitus tietojen antamisesta tuossa mielessä
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

Vieras kirjoitti:Miten reagoisit,
En millään tavalla.

Vieras kirjoitti:Kävisit varmaan aika kuumana,
Ai jaa.
Vieras kirjoitti: MYÖS JT:t ovat velvollisia toimimaan lain mukaan kuten muutkin.
On myös olemassa sellaisia termejä, kuin oikeustaju. Moni laki Suomessa, ei sovi minun oikeustajuuni, kuten juuri tuo hieman yli 4-vuoden tuomio rattijuopolle, joka tappoi 11-vuotiaan tytön.
Jos minun sukulaiseni joutuisi moisen törkeyden uhriksi, niin "omankäden" oikeus puhuisi ennemmin tai myöhemmin.

KN
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

Vieras kirjoitti:"ansaitsee pysyä rekisterissä ikuisesti ja kaikkien lakien vastaisesti"

-Ja siis KN tarkoittaa, että ei välitetä laista, vaan kysytään tarvittaessa KN:ltä että mitä tehdään ?

Outoa on että lainrikkojalle lasten oikeuksien rikkomisen asiassa puolletaan vielä oikeutta tietosuojalain rikkomiseen, juuri aikaisemman rikkomuksen perusteella.

Lahkon lainrikkomukset tapahtuvat rahanahneuden motiivilla. Suomessa kysymys on tuosta tietorekisteririkoksesta. Suomen viranomaiset ovat tässä asiassa osin voimattomia, kun tehokas keino olisi velvoittaa painamaan jokaiseen vartiotorniin tietosuojavaltuutetun ilmoitus, muistutus lehden jakajalle kiellosta laittoman rekisterin kokoamiseen. Värväystyön kohteelle varoitus tietojen antamisesta tuossa mielessä
En tiedä yhtäkään suomalaista jt pedofiiliä. Jos sellaisen saan tietooni, niin lupaan tarjoilla "omankäden" oikeutta varsin reippaalla otteella.

Älä sekoita minun mielipiteitäni lahkon rikolliseen menettelyyn. Tiedän, että eri seurakunnissa on erillaisia menettelyjä. Joissakin seurakunnissa noita kirjekuoria avataan järjestön ohjeiden vastaisesti ja kontrolli sikailijoista on tiukempaa. joissain seurakunnissa totellaan sokeasti WT-seuran ohjeita, eikä kirjeitä avata vasta, kun uutta väärinkäytöstä selvitellään.

KN
Vieras

KN kirjoitti: Kirjoittaja KN » 29.06.2012 13:41
Vieras kirjoitti:
Miten reagoisit,

En millään tavalla.

Vieras kirjoitti:
Kävisit varmaan aika kuumana,

Ai jaa.
Aattelin vain esittää havaintoesimerkin henkilörekisteririkkomuksista (ja -rikoksista), mutta oikeudentajusi on sitten rajoittunut vain joihinkin rikoksiin?

Jos lainsäädäntö kaipaa korjauksia mielestäsi, on varmaan hyvä kääntyä Eduskunnan puoleen (käsitin, että kansalaisilla on nyt mahdollisuus lakialoitteeseen, jos on riittävän monta nimeä kerättynä). Esimerkiksi tyyliin: "Kovemmat tuomiot rattijuopumuksista".
Vieras

Eikös vankiloissa pedofiilit ole alinta kastia ja yleensä (luulen, en tiedä) saattavat joutua toisten vankien omien rangaistusten kohteeksi! Jammuakin taidettiin lyödä jakkaralla päähän.

En puolusta näitä vakavia rikoksia tai niiden tekijöitä lainkaan, mutta en myöskään heidän toimiensa piilottelua "rippisalaisuuden" takana, vaikka mitään rippiä ei ole. En puolusta myöskään JT:n oikeutta rikkoa henkilötietolakia järjestelmällisesti vastoin selkeitä ohjeita.

Rikoksiin liittyy aina paljon tunteita ja henkilökohtaista kärsimystä. Se saattaa lisääntyä, jos uhri tai uhrin omainen tekee omankäden oikeutta ja joutuu itse siitä rangaistavaksi.

Koston kierre täytyy voida katkaista.
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

Vieras kirjoitti:
Jos lainsäädäntö kaipaa korjauksia mielestäsi, on varmaan hyvä kääntyä Eduskunnan puoleen (käsitin, että kansalaisilla on nyt mahdollisuus lakialoitteeseen, jos on riittävän monta nimeä kerättynä). Esimerkiksi tyyliin: "Kovemmat tuomiot rattijuopumuksista".
Olen seurannut tuota Torninvartijan yritystä saada todistajien vapautus asevelvollisuuden suorittamisesta kumottua. Torninvartijan menestys on ollut vaatimatonta, vaikka hänellä on ollut pahimman hyysäri ja sekoilupuolueen kannabista pössyttelevät kansanedustajat puolellaan.

Uskoni poliittiseen vaikuttamiseen on varsin vähäiset.

KN
KN

Viesti Kirjoittaja KN »

Vieras kirjoitti:
Koston kierre täytyy voida katkaista.
Sanoppa tuo heti sen jälkeen, kun uusi "jammu" tekee temput lapsellesi ja tappaa lapsesi.

Suvaitsevaisuus toimii tasan niin kauan, kun paha pysyy poissa omasta lähipiiristä. *** Kuten jo totesin, WT-seuran mädännäisyys ei ole syy poistaa saastojen rekisteritiedot.

KN
Viimeksi muokannut Tony, 29.06.2012 14:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Tarpeettoman epäasiallinen jossittelu poistettu
vartiotorni

Viesti Kirjoittaja vartiotorni »

Maailmassa on paljon vääryyksiä, johon ihminen ei voi vaikuttaa - aina holokausteihin saakka. Demokratian kautta voi olla vaikea vaikuttaa ainakin silloin, jos enmmistö on muuta mieltä. Joskus on vain tyydyttävä oppositioon. JT:n vapautus aseista voi olla väärä, rattijuopumuksen seuraukset voivat olla väärät (jonkun mielestä).

Pääasia, että asioista puhutaan ja että niitä pidetään esillä ihan jo sen sananvapuden nimissä. Ehkä muutos tulee hitaasti sitä kautta?

Nykyään puhutaan paljon vihakirjoituksista ja todella raaoista teoista, kun on otettu laki ja ohjat omiin käsiin ja jopa tapettu ihmisiä. Tänä vuonna jo monta perhetragediaa on ollut.

Olisi monasti parempi, etteivät ihmiset ottaisi oikeuksia omiin käsiinsä, vaikka kokevatkin vaikeuksia ja vääryyttä muiden ja yhteiskunnan taholta.
Vieras

Ihmiselle on sanottu olevan kaikkein pahinta se, mitä omalle lapselle tapahtuu. Vanhempi voi olla monta vuotta ulkopuolella oman lapsensa asioista JT-karttamissääntöjen vuoksi (kuten olen ollut). En ole silti mennyt Valtakunnansaleille puukko kourassa riehumaan. Tämä palsta ja nuo viranomaisen kuten TSV:n toimet auttavat asiassa ja tilanne omalta kohdaltani on vuosien myötä jokseenkin korjaaantunut.

Viha voi olla suuri, mutta itsensä on hillittävä ja kanavoitava toimensa muualle kuin omaan kostoon. Mutta nyt olemme luisuneet henkilötietoasiasta rikoslakien puolelle.

Rikosuhripäivystys auttaa rikosksen uhreja ja sieltä voi saada tukihenkilön, ettei ole pakko mennä kostamaan. Missä kostat, jos tekijä on vankilassa?
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Myös ne Veikko Leinosen kuuluisat yhden käden sormet pitäisi ilmoittaa poliisille, mutta kun ei...
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Vieras

Omaan lapseen ja henkilörekisterilakiin liittyen:

Jäin pois JT-toiminnasta ja JT:t katsoivat oikeudekseen omia opetuksineen ja karttamisineen lapseni pois ulottuviltani. Kaikki kehottivat turvautumaan lastenvalvojaan ym. viranomaisiin.

Näiltä tiimoilta pyysin Betelistä lapseni kenttäpalvelustietoja, ettei vain liiallinen kentälle pakottaminen haittaisi koulunkäyntiä, uskonnonvapauteen en sinänsä voinut puuttua ja lapseni kastettiinkin salaa tietämättäni JT:ksi alaikäisenä, vaikka olin huoltaja.

Ropposen vastine TSV:lle sisälsi sen, ettei hän olisi halunnut antaa em. kenttäpalvelustietoja, koska olin hänen näkemyksensä mukaan ulkopuolinen lapseni asiassa ja että olisi lapsen etu, että minulle ei annettaisi noita tietoja, koska vain kampanjoin tarkoituksena haitata poikani uskonnon harjoittamista ja että julkaisisin tietoni Internetissä (se taisi olla suurin huoli). Myös vanha virsi lapsen "kypsyydestä" tuotiin esille Ropposen kirjeessä.

Betelistä veli soitti ja sanoi haluavansa "auttaa" asiassa eli että saisin tulla Beteliin tutustumaan rekisteriselosteeseen (jota ei vielä tuolloin ehka tainnut olla olemassakaan, vaan se kyhättiin kiireellä tai ehkä Johanneksen pojan kanteluiden vuoksi kyhättiin).

TSV päätti, että minun kuuluu saada nuo tiedot huoltajana lastani koskien. Olin väsynyt prosessaamaan päätöksen saamisen viipyessä enkä jaksanut edetä asiassa.

Lapsen edulle kävi sittemmin niin, että lapsi täysi-ikäisenä itse erosi JT.stä.

Minulla meni monta vuotta surra elävn lapseni "kuolemaa" ja poissaoloa ja sitä, ettei voinut olla normaalisti yhteyksissä tai kasvattaa omien näkemysteni mukaan. Olen nähnyt TV:stä ohjelmaa Amerikasta, missä monille vanhemmille on käynyt juuri näin, kun perhe uskonnontakia hajoaa.

Oma haluni olisi saada JT toiminta asoihin niin, ettei muiden tarvitsisi Suomessa kärsiä samasta ja siksi näkisin ilolla, että oikeuskomiteassa reksiteröidyt hakisivat tietojaan Betelistä ja jos eivät niitä saa, pyytäisivät tuon kieltäytymistodistuksen (pakko antaa perusteluineen), jota en muuten itse omassa asiassani edes saanut. Kieltäytymistodistuksen kanssa sitten TSV:lle asioimaan. Tietoja ei saisi enää proisessin tässä vaiheessa JT:t hävittää!

Kun tulisi dokumenttia, sitten JT:tä kohtaan voisi alkaa todistella viranomaislle, että heillä on laittomia satunnaisia oikeusistuimia Valtakunnansalien ja seurakuntien yhteydessä.

Tämä on täysin sallittu tapa yrittää korjata vääryyksiä, joita järjestö järjestelmällisesti harjoittaa.
Vieras

Kaarmis kirjoitti: Kirjoittaja Kaarmis » 29.06.2012 14:21
Myös ne Veikko Leinosen kuuluisat yhden käden sormet pitäisi ilmoittaa poliisille, mutta kun ei...
Leinonen tietää viitisen tapausta? Tiedän julkisuudesta vain yhden tapauksen. Miksei asiassa edetä?
Vieras

KN kirjoitti:*** Kuten jo totesin, WT-seuran mädännäisyys ei ole syy poistaa saastojen rekisteritiedot.
Eikä niitä tietoja saa sinne JT:n reistereihin haudata pimitettäväksi, vaan ilmoittaa rikosista eikä puolustella omaa salailua millään "rippisalaisuudella" (mitä JT opettaa ripistä?).

Tietojen salaaminen on vain oman järjestön julkisuuskuvan varjelemista ja brändinhallintaa varsin kyseenalaisin, jopa laittomin keinoin.

Mikä kosto se on pitää näiden "saastojen" tietoja JT-rekisterissä, jos ne kuuluisivat rikosrekisteriin? Rekisterimerkintä "lisärangaistuksena" saattaa haitata elämää joiltakin osin. JT:n slailevassa rekisterissä ei.
Vieras

"En tiedä yhtäkään suomalaista jt pedofiiliä."
-Ei kai heidän tuntemisestaan kysymys olekaan ?

" Jos sellaisen saan tietooni, niin lupaan tarjoilla "omankäden" oikeutta varsin reippaalla otteella."
-Vaikka suhtaudut torjuvasti lain suomiin viranomaisreaktioihin ?

"Älä sekoita minun mielipiteitäni lahkon rikolliseen menettelyyn."
Lahkon menttelyistä tässä on mielipiteitä esitetty. KN:n mielipiteet vaikuttavat vaikeasti ymmärrettäviltä ja ja ainaki osittain muuttuvilta uusissa kirjoituksissa.

Pedofiilien lainvastainen suojelu ja lasten suojelun laiminlyöminen sekä henkilötietorekisterin laiton pitäminen ovat lahkon rikoksia.

Kumpikin on tuomittavia, siis KN ei myöskään hyväksy ?
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Lumi kirjoitti:Olen eronnut 10 vuotta sitten. Mitä tietoja seuralla tod.näk. on minusta ja mitkä ovat mahdollisuuteni saada käsiini nämä tiedot ja miten? Olen ollut hyvinkin sivussa kaikesta nämä vuodet, nyt satuin tänne ja tämä tuli ensimmäisenä eteen...
Tästä osoitteesta löytyy lisätietoa ja tarvittavia lomakkeita: http://www.tietosuoja.fi/
Tiedustelut on syytä tehdä kirjallisina ja pyytää vastaukset myös kirjallisina kaikilta osin. Pelkkä tiedustelu haaratoimistosta ei riitä, vaan se on tehtävä myös siihen seurakuntaan, missä viimeiksi olit. Omien tietojensa tiedusteleminen kerran vuodessa on lain mukaan Sinulle maksutonta. Muussa tapauksessa seurakunta tai tässä tapauksessa haaratoimisto voi periä tiedustelusta säätämänsä maksun (joka luonnollisesti ohjeistetaan seurakuntiin).

Tiedot koskevat kaikia Sinua koskevia tietoja, myös oikeuskomitean muistiinpanoja tai pöytäkirjoja. Lain nojalla ei joitakin tietoja anneta. Nämä luetellaan tietosuojalaissa, minkä löydät täältä: http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/

En juuri nyt voi asiaa tarkistaa, mutta muistini mukaan yksinomaan seurakunnan vanhimmille osoitetussa ns. Lauma-kirjassa ei enää mainita lomakkeita S-77 ja S-79, mutta vanhan ohjeistuksen mukaan nämä löytyvät sekä siitä seurakunnasta missä olit ja myös haaratoimistosta. Ei ole väärin, eikä virhe yksilöidä tai painottaa, mitä kaikkia tietoja itsestään haluaa saada.
Vastaa Viestiin