mitä teitte eroamisen jälkeen jt-kirjallisuudelle??????
Valvoja: Moderaattorit
-
sorbet
mitä teitte eroamisen jälkeen jt-kirjallisuudelle??????
itse päästelin vähän höyryjä ulos ja revin raamattuni ihan pieniksi silpuiksi...osan poltin takassa ja osan annoin äidilleni...nyt en omista enään mitään kirjallisuutta ja ihan hyvin on mennyt, pärjännyt ihan omin neuvoineni terveellä maalaisjärjellä itse ajatellen!!!! Eroamisen jälken olen huomannut itsessäni sellaisen muutoksen, että olen monia asioita kohtaan kriittisempi, en enään purematta niele vaan olen oppinut ja uskaltanut kyseenalaistamaan monia asioita. Kyllä se vanha koirakin näköjään oppii uusia temppuja,heh 
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
-
Gargouille
-
Torninvartija
Mulle voi ilmoitella, jos haluaa eroon jehovantodistajien kirjallisuudesta. Olen kerännyt pientä kokoelmaa Uskontojen uhrien tuki ry:n nimissä. Aikamoinen säilytysongelma jehovantodistajien valtava kirjallisuustuotanto on, mutta jonkun pitää säilyttää todistusaineistoa.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
-
Witless
Re: mitä teitte eroamisen jälkeen jt-kirjallisuudelle??????
Jätin jäljelle eniten "asiaa" eli tiukaksi faktaksi väitettyä sisältävät: "Koko Raamattu", "Luomisen tulos" (tietokirjaksi naamioitu huumoriteos) ja "Insight on the Scriptures".sorbet kirjoitti:itse päästelin vähän höyryjä ulos ja revin raamattuni ihan pieniksi silpuiksi...osan poltin takassa ja osan annoin äidilleni...nyt en omista enään mitään kirjallisuutta ja ihan hyvin on mennyt, pärjännyt ihan omin neuvoineni terveellä maalaisjärjellä itse ajatellen!!!! Eroamisen jälken olen huomannut itsessäni sellaisen muutoksen, että olen monia asioita kohtaan kriittisempi, en enään purematta niele vaan olen oppinut ja uskaltanut kyseenalaistamaan monia asioita. Kyllä se vanha koirakin näköjään oppii uusia temppuja,heh
Täytyyhän rikoksesta jotain todisteita jättää. Eivät pääse Watchtowerin mielenmuokkaajat ainakaan historiallisista tai tieteellisistä seikoista sanomaan että "ei me niin sanottu..:"
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
- Richard Feynman
-
Jakke
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
Onneksi vapaa-kappalelaki ja yliopistojen kirjastot vapauttavat meidät pahimmasta kirjallisuusstressistäTorninvartija kirjoitti:Mulle voi ilmoitella, jos haluaa eroon jehovantodistajien kirjallisuudesta. Olen kerännyt pientä kokoelmaa Uskontojen uhrien tuki ry:n nimissä. Aikamoinen säilytysongelma jehovantodistajien valtava kirjallisuustuotanto on, mutta jonkun pitää säilyttää todistusaineistoa.
-
m.näätinki
Harmin paikka joni
Minä kun kannoin vuosikertani alkaen 1959 ja vt:t sekä herätkään vuosikertani roskikseen alkaen vuosista 1958/1961.
Myös kaikki kirjani russelin ajasta rutherfordiin. Valtakunnan palvelukset meni alkaen 1959.
Jopa konventti mainokset alkaen ohjemista 1969 eteläpohjanmaalta.
Ja uskokaa tai älä:"pyllyäni pyyhin"niillä parhaimmiltaan,kun olin vihainen siitä mihin olin parhaimmat elämäni vuoteni tuhlannut(5-40).
Myös kaikki kirjani russelin ajasta rutherfordiin. Valtakunnan palvelukset meni alkaen 1959.
Ja uskokaa tai älä:"pyllyäni pyyhin"niillä parhaimmiltaan,kun olin vihainen siitä mihin olin parhaimmat elämäni vuoteni tuhlannut(5-40).
-
Torninvartija
No onneksi. Mutta harvoin tulee raahauduttua yliopiston kirjastoon ja tilattua varastoitua matskua, jota pääsee seuraavana päivänä katsomaan. Hieman hankalasti saavutettavaa se siis on.Onneksi vapaa-kappalelaki ja yliopistojen kirjastot vapauttavat meidät pahimmasta kirjallisuusstressistä
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
-
Nezumi
Itse roikun vielä mukana ja noita opuksia löytyi taas vaihteeksi kohtalainen nivasta kun penkoi laatikoita. En ole jaksanut laskea paljonko niitä on, mutta voisi sanoa, että ehkä 1-2 kädellä voi laskea ne jotka olen lukenut (sisältää kirjantutkisteluissa kahlattuja). Ajattelin tosin huvikseni jossain välissä huvikseni alkaa kahlailla noita ainakin osittain ennen kuin siirtää ne jonnekin jemmaan. Yksi ainakin mikä tulee pysymään hyvässä tallessa on tuo Ilmestyskirja jota nyttemmin tutkitaan..ilman tuota päälle liimaa-uudistus juttua joka sen suhteen on menossa edellä mainitusta syystä. Sinänsä mielenkiintoista, etteivät ole vaan painaneet uusia..on vaan annettu todistajille tehtäväksi liimailla itse tarvittavat muutokset jo hallussa oleviin opuksiin.
Jotenkin on vaan takaraivossa pyörinyt ajatus siitä ettei jää 'todistusaineistoa' mihin takertua..eli mitä joskus tarkalleen ottaen sanottiinkaan erinäisistä asioista.
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
-
AchanBeroean
Hävittäminen hätiköityä
Varmaan tuollaisessa hävittämisessä on oma puhdistautumisriittiulottuvuutensa, mutta mielestäni hätiköity hävittäminen kertoo alikehittyneestä luopioajattelusta, sillä lahkon omat tekstit ovat parasta luopiomateriaalia ja siten luopioillekin arvokkaita.m.näätinki kirjoitti:Minä kun kannoin vuosikertani alkaen 1959 ja vt:t sekä herätkään vuosikertani roskikseen alkaen vuosista 1958/1961.
Lahkomateriaaliin pätee: mitä harvinaisempaa se on, sitä suurempi arvo sillä on myös luopiomateriaalina.
Ajattelin luovuttaa omat pääosin 1990-luvulta (toki myös 1900-luvun loppupuoliskon muilta vuosikymmeniltä) peräisin olevan luopiomateriaalin viimeistään 2040-luvulla tuonaikaisille aktiiviluopioille.
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
-
tikaram
-
Vieras
Kuulema nimim. Caitzu on tehnyt vanhan kirjallisuuden otteista näytteitä kotisivulleen.
Mutta koska hän on myös sanonut että ei tulisi pitämään "aina" tms sivujaan, olisiko idea sen arvoinen että harkitsisi sen toistamista ?
Siis niitä sivuja, jotka ovat lahkolle kiusallisimpia.
Vanhasta kirjallisuudesta jäljellä "Lapset" josta olen ajatellut, että viitsisinkö tai onko sen arvoinen että voisi toimittaa hyötykäyttöön kuten siihen tuki r.y:n kokoelmaan ?
Mutta koska hän on myös sanonut että ei tulisi pitämään "aina" tms sivujaan, olisiko idea sen arvoinen että harkitsisi sen toistamista ?
Siis niitä sivuja, jotka ovat lahkolle kiusallisimpia.
Vanhasta kirjallisuudesta jäljellä "Lapset" josta olen ajatellut, että viitsisinkö tai onko sen arvoinen että voisi toimittaa hyötykäyttöön kuten siihen tuki r.y:n kokoelmaan ?
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti: