uudestisyntyminen? Pyhällä hengellä täyttyminen?

Jehovan todistajien oppien lähempää tarkastelua

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Vieras

Re: uudestisyntyminen? Pyhällä hengellä täyttyminen?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Sekoitit kaksi Vierasta keskenään minkä toki ymmärtääkin. Sekaisinhän nimettömät kirjoittajat väkisinkin menevät välillä. Etenkin jos ei skarppaa. Mitä tulee tuohon jälkimmäiseen kommentointiisi luettelosta joka ei olllut minun kirjoittamani, niin tuon kommenttisi osalta kehottaisin luterilaista turhaketta keskittymään omaan täysin mitättömään ja merkityksettömään lahkoonsa jossa ei lueta Raamattua senkään vertaa. Kuitenkin tuo tietämättömyyden synnyttämä luulevaisuus saa kaltaisesi jopa saarnailemaan tälläkin palstalla. Ikäänkuin olisit jotenkin perillä jehovantodistajuudesta.
Vieras

"Sekoitit "

-Mutta edellisessä viestissähän on otettu erikseen sitaatteihin, mitä on kommentoitu. Kommentit siis sinä pidät oikeana mutta henkilöä vääränä ?

"luettelosta joka ei ollut minun kirjoittamani"

-Ei kun osaltasi korjaamaan virheet myös. Ja täydentämään. Meikä puolestaan voi täydentää, että valtakunnansalin kirkossa on toki opiskeltu jehoovan bunkkailevan lahkon tietämällä alcyonin tähdellä, korostettu Jeesuksen käyneen kehumassa lahkoa lahkon omille pomoille vuonna 1918...no, oikeastaan koko tämä veljesseuran foorumi osoittaa mitä siellä on alleviivattu, ja on sivukarttakin he aloitussivulla.

"tietämättömyyden ...perillä jehovantodistajuudesta"

-Kerro puolestasi. Täällähän kyllä tiedetään itse asiassa paljonkin mitä valtakunnansalilla ei kerrota ja mitä ei lahkon mielestä jt saisikaan tietää. Eikö ?
Vieras

Olet ilmiselvästi poikkeuksellisen syntymätyhmä ihminen
mikä saanee sinut viihtymään tällä palstalla ja ahkeroimaan kirjoittelusi kanssa niin paljon.
lavanpalvelija

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

Vieras kirjoitti: Meikäläinen on sen itse kokenut.
Oletko kokenut Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon tunneperäisen hengellisen ilmapiirin?

Mormonit ovat iloisia nauravia ja heillä on myös täsmälleen sama rakkauspommitustekniikka kuin "meikäläisillä". Mitään mittaria minulla ei ole siitä kummatko ovat onnellisimpia. Tuskan, ahdistuksen ja hylkäämisen tunteista he myös kärsivät inhmillisesti.
Varjo seuraa, halusit tai et.
Vieras

En ole mutta oletan samankaltaisuuden olevan merkittävä.
Vieras

Näen yleisökokouksissa ja teokraattisen koulun aikana todistajien kirjoittavan muistiinpanoja.
Eikä niillä ole silloin Vartiotornikaan esissä.Raamatut kylläkin.
Mitähän ne kirjoottaa, jos kerran kaikki on Vartiotorneissa valmiina?
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

lavanpalvelija kirjoitti:Minulla "jehovantodistajana" on selkäytimestä ylllyke toimia besserwisserinä. Haluan tässä yhteydessä korostaa, että minulle on yhä mysteeri miten rukouksen antama hyöty toimii käytännön elämässä.
Ruokous toimiikin parhaiten kun itse rukoilee ja itse tekee huomiot rukouksen toimivuudesta. Muistaakseni "Paholaisen asianajaja" tai "Paholaisen asianajajan paluu" -kirjassa referoitiin koetta, jossa sairaalan joidenkin potilaiden puolesta rukoiltiin ja toisten taas ei. Rukouksella ei havaittu olleen vaikutusta.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Markku Meilo

Vieras kirjoitti:Jehovan todistajien kokoontumispaikkaan Valtakunnansalille mennään

-tutkimaan yhdessä Raamattua
Tasan tarkkaan ei mennä tutkimaan Raamattua, vaan Vt-matskua.
--rukoilemaan yhdessä
Tai siis yksi rukoilee ja muut kuuntelevat.
SuurinBabylon

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Markku Meilo kirjoitti:
Vieras kirjoitti:Jehovan todistajien kokoontumispaikkaan Valtakunnansalille mennään

-tutkimaan yhdessä Raamattua
Tasan tarkkaan ei mennä tutkimaan Raamattua, vaan Vt-matskua.
--rukoilemaan yhdessä
Tai siis yksi rukoilee ja muut kuuntelevat.
Tuo jehovantodistajien tapa tutkia Raamattua on kyllä kieltämättä omituinen. Katsotaan lahkon omasta raamatunkäännöksestä pari kontekstistaan irrallista jaetta jonka jälkeen kuunnellaan lavalta luettuna Vartiotornista kappale tai kaksi, jonka jälkeen vastataan VT-seuran antamaan kysymykseen VT-seuran antamalla vastauksella. Eriäviä mielipiteitä keskustelun herättämiseksi ei suvaita. Vastaukseksi hyväksytään vain virallinen Vartiotornista tai muusta julkaisusta löytyvä näkemys.
Markku Meilo

SuurinBabylon kirjoitti:Eriäviä mielipiteitä keskustelun herättämiseksi ei suvaita.
Eikä edes hankaliksi tulkittavia kysymyksiä, perustellusta kritiikistä puhumattakaan.
Vastaukseksi hyväksytään vain virallinen Vartiotornista tai muusta julkaisusta löytyvä näkemys.
Siis puhdasta propagandaa.
lavanpalvelija

Markku Meilo kirjoitti: Ruokous toimiikin parhaiten kun itse rukoilee ja itse tekee huomiot rukouksen toimivuudesta.
Suhtaudun hyvin skeptisesti toisten puolesta rukoilun tuloksellisuuteen. Jotta tehon voisi kokea, tämän toisen olisi oltava läsnä kuulla rukous ja siten tietää mitä ja miten on rukoiltu sekä miksi.
lavanpalvelija

[quote="SuurinBabylon"[/quote]

Freud on nerokkaasti kuvaillut 1927 myös uskonnon karttamiskäytännön logiikkaa sosiaalipsykolgisissa pohdinnoissaan.
lavanpalvelija

Vieras kirjoitti:Olet ilmiselvästi poikkeuksellisen syntymätyhmä ihminen
mikä saanee sinut viihtymään tällä palstalla ja ahkeroimaan kirjoittelusi kanssa niin paljon.
Tässä nimimerkki havainnollisesti näyttää voimakkaalla emotionaalisella reagoinillaan kuinka syvä ote jehovantodistajuudella on yhä hänen olemuksessaan.
Vieras

Joskus jos juonesta lukee vain lopun ei tiedä mitä matkan varrella on kirjoiteltu.
Vastaa Viestiin