Kaipaatko entisiä ystäviä / sukulaisia?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

SuurinBabylon

Re: Kaipaatko entisiä ystäviä / sukulaisia?

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

En tarkoittanut että pitäisin karttamista hyväksyttävänä. Päinvastoin. Mutta kun karttajasta tulee entinen JT ja hän ymmärtää toimintansa vääryyden en minä ainakaan haluaisi kantaa kaunaa menneestä tai ryhtyä itse karttajaksi. Olisihan se hassua jos toinen aloittaisi karttamisen toisen lopettaessa sen.
ellen

Viesti Kirjoittaja ellen »

M.O.T
Filippos

Viesti Kirjoittaja Filippos »

SuurinBabylon kirjoitti:En tarkoittanut että pitäisin karttamista hyväksyttävänä. Päinvastoin. Mutta kun karttajasta tulee entinen JT ja hän ymmärtää toimintansa vääryyden en minä ainakaan haluaisi kantaa kaunaa menneestä tai ryhtyä itse karttajaksi. Olisihan se hassua jos toinen aloittaisi karttamisen toisen lopettaessa sen.
Tuota oli hankala hiffata, ku en keksi syytä siihen, miksi ylipäätään kartettava (eli siis ex-jt) alkaisi karttamaan toista ex-jt:tä. Nimenomaan siis näin, että karttaminen ei ole hyväksyttävää, mutta se, että joku karttaja toimintansa moraalittomuuden huomaa ja "tekee parannuksen" on vain ja ainoastaan positiivinen asia.
SuurinBabylon

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Filippos kirjoitti:
SuurinBabylon kirjoitti:En tarkoittanut että pitäisin karttamista hyväksyttävänä. Päinvastoin. Mutta kun karttajasta tulee entinen JT ja hän ymmärtää toimintansa vääryyden en minä ainakaan haluaisi kantaa kaunaa menneestä tai ryhtyä itse karttajaksi. Olisihan se hassua jos toinen aloittaisi karttamisen toisen lopettaessa sen.
Tuota oli hankala hiffata, ku en keksi syytä siihen, miksi ylipäätään kartettava (eli siis ex-jt) alkaisi karttamaan toista ex-jt:tä. Nimenomaan siis näin, että karttaminen ei ole hyväksyttävää, mutta se, että joku karttaja toimintansa moraalittomuuden huomaa ja "tekee parannuksen" on vain ja ainoastaan positiivinen asia.
Lähinnä tämä tuli mieleen eräästä toisesta netissä käydystä keskustelusta, jossa entiset todistajat kertoivat että olisi hyvin vaikeaa "antaa anteeksi" karttajalle saati olla tämän kanssa tekemisissä jos tämä uskostaan luopuisi. Tiedän että tämä ei edusta kaikkien mielipidettä, mutta kommentoin lähinnä tuohon ja nimimerkin Kynsilakka viestiin liityen.
Mievaan

Viesti Kirjoittaja Mievaan »

Mielenkiintonen ajatus. Menneisyydessä itsekin kartoin erotetuja, vaikkakin ihmettelin pienessä mielessä sen järkevyyttä. Jos nyt joku, jonka tunnen sais kenkään järjestöstä, kyl mä varmaan ennemmin juttelisin ja tukisin ku karttasin. Muutama vanhin on sen verran rajusti loukannu mua, ehkä en pystys heidän kanssaa olemaan tekemisissä.....hmmm ehkä sen jälkeen jos saisin puhua suuni puhtaaksi ja ehkä saisin jonkinasteisen anteeksipyynnön.
Vastaa Viestiin